Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kantokassin käyttöön kaipailen neuvoja..

13.01.2006 |

Ostin kirpparilta Gessleinin yhdistelmät ja nyt kaipailisin vähän neuvoja. Vaunut on väriltään sini-keltaraidalliset, keltaisia ankkoja sinisellä pohjalla ja vm en tiedä.

Pulmana on nyt sitten toi kantokassi :) Se on " pehmeä" ja pohjassa on sellainen kovikepala. Huomasin myös, että kassissa on valjaiden aukot. Ja kaikenlaisia nyörejä joilla varmaan on jokin tarkoitus.

Eli, kun alatte pitää selkänojaa jo vähän korkeammalla, niin jätättekö kantokassin rattaisiin ja otatte kovikepalan pois? Saako sen jotenkin kiinnitettyä vaunuihin, niin ettei ole irrallaan? Ajattelin vaan, kun ne valjaiden reiät on siinä. Tietty ilman niitä kantokahvoja, jotka saa pois. Olen jo vähän nostellut selkänojaa vauvan (4kk) hermostuessa, niin näkee paremmin.

Voisiko joku vähän jeesata? Kiitos etukäteen!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pehmeällä kantokassilla...

Meidän kantokassissa on kummassakin sivussa sellainen " muovipötkylä" , joilla saa kantokassin (tai lämpöpussin jos on pohja ja kahvat pois) kiinni kärryihin ettei tipu.

Meillä kantokassista tulee lämpöpussi, kun otetaan pohjasta styrox-levy, kantokahvat ja pääosasta nepparikiinnitteinen " kangassuikale" pois. Kun on lämpöpussina käytössä pussin pääosaa taitetaan hieman selkänojan taakse, niin pysyy hyvin paikallaan eikä repsota ja tietenkin pistetään ne kiinnikkeet sivuista kärryihin kiinni.

Lämpöpussissa on reiät valjaille, mutta ainakin meidän kärryjen valjaat on sellaiset että niillä ei saa " sidottua istuvaan asentoon" . Vaikea selittää, mutta selkänojassa ja lämpöpussissa on olkavöille aukot, mutta valjaita ei saa avattua niin että saisi vyöt niistä pujotettua. Eli vauvalle/lapselle saa kyllä vyöt, mutta niiden kanssa ei saa pysymään istumassa. Estävät ainoastaan kärryistä tippumisen. En ole käyttänyt vielä pojalla (½v.) valjaita, kun olen nukuttanut lämpöpussissa, koska se lämpöpussi on kärryihin kiinnitetty.

Jos sun kärryissä ei oo lämpöpussille niitä kiinnikkeitä, käyttäisin valjaita ettei vaan pääse tippumaan...

Meillä makoillaan vaunuissa vielä ihan selkänoja ala-asennossa. Kauppareissuilla ollaan sitten lähes istuvassa/ istuvassa asennossa matkarattaissa, mutta niihen saakin sidottua pojan tukevasti istuma-asentoon, kun ei kovin tukevasti vielä itse istu...

Vierailija
2/2 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taitaa olla pikkasen erilaiset rattaat. Mulla ei ainakaan ole mitään muovipötkylöitä, joilla kassin saisi kiinnitettyä. Ainoat muoviosat on kantokassin kahvojen kiinnitykset kassin pohjalla.

Eikä valjaita tullut mukana, ne pitää nyt jostain hankkia :)

Kiitos Tiklu vastauksestasi!

Neilikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla