Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohdunulkoinenko?

Vierailija
31.12.2016 |

Minulla tuli kiinnittymisvuoto vain 3pv ovulaation jälkeen. Tunnistin sen aika varmasti kiinnittymisvuodoksi siksi, että minulla on ennestään yksi lapsi, jonka aikaisessa alkuraskaudessa minulla tuli aivan samanlainen vuoto, eikä sitä ole tapahtunut koskaan muulloin. Tunnistin myös ovulaation testien ja kehontuntemusten avulla.

Onko mitenkään mahdollista, että alkio olisi ehtinyt matkata kohtuun noin lyhyessä ajassa vai kuulostaako teistäkin kohdunulkoiselta? Samaa munasarjaa/munanjohdinta, josta ovulaatio tuntemusteni perusteella tapahtui, on myös jomotellut hieman hetkittäin. Minulla on myös käsittääkseni suurempi riski kohdunulkoiseen raskauteen endometrioosini vuoksi. Pelottaa niin! :/

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnittyminen kohtuun ei yleensä tapahdu noin aikaisin. 

Se ei silti tarkoita kohdunulkoista raskautta.

Vuoto voi johtua jostain muustakin, kuin kiinnittymisestä, vaikka sulla sellaista samanlaista on ollutkin. Raskaudet eivät ole samalla naisella aina samanlaisia oireiltaan.

Joten odota nyt ihan rauhassa, testaa raskaustestillä vaikka pari päivää ennen oletettuja menkkoja aamupissasta. Jos positiivinen, niin mene jo aikaisin ultraan esim. rv 6+0 niin näkyy, mihin on kiinnittynyt. Julkisellekin pääsee ultraan, jos kipuja yms. oireita.

Vierailija
2/5 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi! Raskaustestin aionkin tehdä heti huomenna. Nyt kuitenkin hermoilen, että jos testi on positiivinen, onko kyseessö todennäköisesti kohdunulkoinen. Melkein toivon enemmän, että testi olisi negatiivinen. Niin "varma" olen tuosta ovulaatiosta ja sitä seuranneesta nopeasta kiinnittymisvuodosta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/5 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi vielä huolissani, mutta kannattaa siihen varhaisultraan mennä jos kohdunulkoisen riski löytyy. Siinä kohdunulkoisessa on aika selvät oireet kuten (kova) jomottava maha kipu, verinen vuoto jatkuvaa sekä oireiden pahentuessa kivun säteily jalkoihin, olkapäähän ja selkään.

T. Itse sen kokenut

Vierailija
5/5 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up