Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hävitetään koriste-esineet, kipot ja kupit?

Vierailija
30.12.2016 |

Otsikossa kysymys tulikin aika kattavasti. On mehukannua, lasi-esinettä, metallisia tuikkukippoja, kahvikuppeja, lasilautasia.

Minne lajittelen nämä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kierrätyskeskukseen

Vierailija
2/16 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spr:n konttiin, paitsi rikkinäiset roskiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie esim. fidalle tai goodwill`lle.

Vierailija
4/16 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pannaan samaan laatikkoon, ja laatikko viedään esimerkiksi kierrätyskeskukseen, pelastusarmeijan tai spr:n kirpputorille.

Vierailija
5/16 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kierrätyskeskukseen, Punaisen Ristin Konttiin tms paikkaan josta joku voi ne ostaa.Tietysti vain ehjät

tavarat.. Me olemme tekemässä muuttoa ja viety jo monta tavaraerää noihin paikkoihin.

Vierailija
6/16 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmat ovatkin jo antaneet hyviä ohjeita. Meiltä aikoinaan jopa haettiin FIDAlle käyttö- ja koriste-esineitä sovittuna aikana, mutta olemme myös itse vieneet mm. SPR:n kirpputorille.

Vierailija
7/16 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli spr:n kirpputorille voi viedä kirppiskuntoiset tavarat, ihan kaikkea koriste-esineistä, ruoka-astoista, verhoista yms lähtien?

Vähänkö kiva! Äitini kuoli melkein 10 vuotta sitten jo mutta nyt vasta sain aikaiseksi käydä hänen tavaransa kunnolla läpi. Ihan hirveät määrät koriste-esineitä! Sellaista rihkamaa, äiti rakasti kaikkea kaunista 😊 Pelkäsin että ne pitää heittää roskiin.. toki, en sitten tiedä meneekö tuollainen tavara kaupaksi. Meneekö muuten?

Vierailija
8/16 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facen annetaan-palsta. Kyllä ilmaisen tavaran hakijoita löytyy.

Vierailija
9/16 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät ne lasten tai kissan ulottuville ja hups, käy "vahinko". Sitten roskiin.

Vierailija
10/16 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä idea mutta täällä maalla välimatkat on pitkiä eikä minulla ole oiken mielenkiintoa kuskailla ykköskuppeja jonnekkin. Helppo keino muuten :)

Vierailija
11/16 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttökelpoista tavaraa, niin jonnekin hyvöntekeisyyteen. Jos on jo parhaat päivänsä nähnyt, niin kierrätät lasit lasinkeräykseen ja metallit metallinkeräykseen jne :D

Vierailija
12/16 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä idea mutta täällä maalla välimatkat on pitkiä eikä minulla ole oiken mielenkiintoa kuskailla ykköskuppeja jonnekkin. Helppo keino muuten :)

Jos sinä annat jollekin ilmaiseksi, niin eikö saajan tulisi ne hakea sinulta? Miksi sinä kuskaisit minnekään?

Vierailija
13/16 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käyttökelpoista tavaraa, niin jonnekin hyvöntekeisyyteen. Jos on jo parhaat päivänsä nähnyt, niin kierrätät lasit lasinkeräykseen ja metallit metallinkeräykseen jne :D

Miten mulla on käsitys että lasinkeräykseen käy vain kerrätyslasi? Ei tuollainen "koristelasi"

Vierailija
14/16 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyslasi vain lasinkeräykseen, muu lasi roskiin.

Vierailija
15/16 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kotona paikka, jossa säilytän kirppistavaraa. 2 x vuodessa tavarat viedään itsepalvelukirppikselle, jossa myydään jactilitetään puolet.

Rahaa saan aina sen verran että viitsin tehdä. Ja pysyy koti siistimpänä.

Vierailija
16/16 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen töissä paikassa missä toimii myös kierrätysmyymälä, ja meille tulee lahjoituksena paljon koriste-esineitä ja kippoja ja kuppeja, ja meiltä haetaan lahjoitustavarat jos on myyntikelpoista, jos ei ole viedään hyötyjäteasemalle ja 35€ lasku tulee perässä. Ja kyllä niitä kaupaksi menee, jos ei pitkään aikaan mene, niin sitten ne meiltäkin menee roskiin, jos ei ole jotain käyttöä jossain nuortenpajalla missä kehitellään kierrätystuotteita myyntiin.

Meidän alueella ainakin saa kaikki lasit laittaa lasinkeräykseen, kannattaa tarkistaa oman alueen systeemit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi