Kahvin vaikutukset turvotukseen? (ov)
Olen nyt kiireisten työviikkojen lomassa juonut normaalia enemmän kahvia, ja voi tätä turvotuksen määrää! Paino on noussut 3kg kuussa (ja ei voi olla läskiä, mitenkään), ja olo on semmoinen menkkainen, turvonnut. Voiko tämä kaikki johtua kahvista, vai mikä muu voisi aiheuttaa?
Pitäisikö kokeilla vaihtaa kahvi teehen vähäksi aikaa?
Kommentit (6)
Ja 2, niin minäkin luulin. Mutta siis tosiaan kahvi kuulemma turvottaa.. Työkaveri sanoi eilen vaan tästä ohi mennen, ja en edes sitä ennen ajatellut, että tämän turvotuksen ja pahan olon syy olisi kahvi.
Vähenispä toivottavasti selluliittikin, jos kahvin jättäis pois..
Toinen on valkoviini;harmi vaan että siitä saan niin hirveän päänsäryn jo parista lasillisesta... Jos joskus pitää mahtua johonkin piukkaan mekkoon tms, ja on turvotusta, niin pullo viiniä vaan edellisenä iltana, niin takuulla mahtuu... Juhlafiilis ei vaan sitten paras mahdollinen... Mutta kahvi kyllä laittaa myös aineenvaihdunnan toimimaan, ihan tutkitustikin!
Nyt ehkä tämä ' turvotus' on käsitetty eri tavalla kuin tarkoitin. Minulla ei siis ole ummetusta, vaan suoli toimii hyvin. Turvotus on enemmän sellaista " pöhöttyneisyyttä" , ja siis tuntuu että nesteitä kerääntyy elimistöön enemmän kuin normaalisti.
ap
Mutta ei kyllä kahvin tuommoista pöhänttyneisyyttäkään pitäisi aiheuttaa, johtuukohan jostain muusta?
Ja apropoo: menkkojen pitäisi alkaa huomenna, nytpäs vasta tajusin.. Taisi paljastua mystisen pöhötyksen osasyy ainakin :)
ap
mä olen aina luullut että päinvastoin!