Erovyöry kirkosta, massat herää?
Luulin et kaikki eroavat on jo eronneet kirkosta mutta ei. Tänään eroaa yli 2000 suomalaista kirkosta pelkästään siis yhden päivän aikana. Mitäköhän huomenna?
Onko niin et massat ovat vasta nyt heränneet siihen ettei kirkkoon kannata kuulua jos jumala-tarina on mielestäsi satua?
Tai ovatko vaan laumasieluja ja eroavat nyt kun monet muutkin ovat eronneet? Mistä ihmeestä kyse. Luulis et enää vaan uskovaisia on kirkois jäseninä.
Eroakirkosta.fi ja sieltä tilastot
Kommentit (35)
Kiitos muistutuksesta. Hoidan homman illalla vai vieläkö ehtii?
Vierailija kirjoitti:
Kirkon hyväntekeväisyydestä iso osa ei näy tuossa promillessa. Itse lasken kirkon hyviin töihin mm. ne sadat vähän sinne päin koulutetut täti-ihmiset jotka työllistyvät kerhonohjaajina jne. Mihin nekin työllistyisivät muuten? Ja kaikki se viriketoiminta eläkeläisille, vapaaehtoistyöt jne. Tuen ihan mielelläni.
Kaikki työ ei näy... kuten jumalakaan ei näy..
MoosesAbraham kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kertaalleen eronnut kirkosta ja sitten liittynyt takaisin. Syynä eroamiselle oli kirkon näkemys homoavioliitoista, ja takaisin liityin muutaman esimerkillisen papin edistyksellisten näkemyksien vuoksi. En usko kirkon jumalkuvaan, mutta kannatan kirkkoa instituutiona monestakin syystä. Kirkollisvero on aika pieni summa kun miettii, mitä kaikkea kirkko tekee ihmisten hyväksi ruohonjuuritasolla. Mm. alkoholisoitunut pikkuveljeni sai sieltä apua ongelmiinsa, kun muu yhteiskunta oli kääntänyt selkänsä hänelle. Mielestäni tällaista instituutiota voi tukea, vaikka ei jumalaan uskoisikaan.
itse erosin v 2000 sen takia kun tajusin kirkon olen suuri portto ja pian paavin vallassa
viimei vuonna lityin sen takia että sain tehtyä harjoittelun srkssa
nyt aion erota ilmeisesti sen takia juuri että homoseksuaalisuus hyväksytään ja siunataan kirkossa eli päinvastoin kuin sinä
kirkkohan on suuri portto
"Kirkko on portto"
Siis. MITÄ. VITTUA. JUURI. LUIN?
Miten sekaisin saa ihminen olla kun tuollaista paskaa kirjoittaa -ilmiselvästi tosissaan... huh huh.
No onhan kirkko aikamoinen kuppaaja.
Massat ei herää eikä tajua. Seuraavat vain kuin sopulit. Tällä kertaa hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kertaalleen eronnut kirkosta ja sitten liittynyt takaisin. Syynä eroamiselle oli kirkon näkemys homoavioliitoista, ja takaisin liityin muutaman esimerkillisen papin edistyksellisten näkemyksien vuoksi. En usko kirkon jumalkuvaan, mutta kannatan kirkkoa instituutiona monestakin syystä. Kirkollisvero on aika pieni summa kun miettii, mitä kaikkea kirkko tekee ihmisten hyväksi ruohonjuuritasolla. Mm. alkoholisoitunut pikkuveljeni sai sieltä apua ongelmiinsa, kun muu yhteiskunta oli kääntänyt selkänsä hänelle. Mielestäni tällaista instituutiota voi tukea, vaikka ei jumalaan uskoisikaan.
Poikkeus vahvistaa säännön, pari hyvääkin pappia on joukossa. Maksatko Kokoomuksen tai Demareiden jäsenmaksun, noin 660€ vuodessa, kun siellä on pari hyvää edustajaa joukosssa? Tuskin. Niinpä.
Kirkko tekee miljardituloillaan vain 1% hyvää eli naurettavan vähän. Loput menee pappien hauskanpitoon ja muuhun hölmöön. Tarkista tilipäätöksestä!
Seurakunnat ne varsinaisesti on, jotka sitä hyvää tekevät ja kirkkoon kuuluminen tarkoittaa aina seurakuntaan kuulumista. Yksittäisten seurakuntien tuloista hyvän tekemiseen menee enemmän kun 1% (riippuen tietysti mitä tuolla hyvällä edes tarkoitetaan). Toisaalta jatkanet propagandaasi joka tapauksessa faktoista välittämättä.
Hyviä lukuja eroaa kirkosta. Liity iloiseen joukkoon sinäkin !
Vierailija kirjoitti:
MoosesAbraham kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse erosin v 2000 sen takia kun tajusin kirkon olen suuri portto ja pian paavin vallassa
viimei vuonna lityin sen takia että sain tehtyä harjoittelun srkssa
nyt aion erota ilmeisesti sen takia juuri että homoseksuaalisuus hyväksytään ja siunataan kirkossa eli päinvastoin kuin sinäkirkkohan on suuri portto
"Kirkko on portto"
Siis. MITÄ. VITTUA. JUURI. LUIN?
Miten sekaisin saa ihminen olla kun tuollaista paskaa kirjoittaa -ilmiselvästi tosissaan... huh huh.
tarkoittaa hengellistä haureutta jonka pääportto on katolinen kirkko, mutta jonka tyttäriä nykyään ovat uskosta luopuneet liberaalikirkot eli suomen luterilainen kirkko.
Ilm 17:
1 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä,
2 hänen, jonka kanssa maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet".
3 Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
4 Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
Huh huh on kyllä tosi vähän. Ihan luuseriksi tuntisin itseni jos eroaisin.
Vierailija kirjoitti:
Huh huh on kyllä tosi vähän. Ihan luuseriksi tuntisin itseni jos eroaisin.
Minä taas tuntisin itseni sopuliksi jos kuuluisin kirkkoon tai minut olisi sinne pakkoliitetty. Onneksi minulla on ollut ajastaan edellä olevat vanhemmat kun ovat jo 60-luvulla eronneet kirkosta.
Ajatele 2020-luku alkaa kohta ja edelleen Suomessa vanhemmat pakkoliitettävät lapsiaan järjestöön, jonka jumalaan he eivät edes itse usko tai jonka oppeja he eivät noudata. Osa kirkkoon kuuluvista haluaisi jopa laittaa kirkkoon pakkoliitettämänsa lapsensa opiskelemaan ET:tä, mutta se ei (sentään) vielä onnistu.
Mitenkähän kirkko ja kirkkokansa TAAS selittelee tätä jatkuvaa jäsenkatoa...?
-Kaivelevat jo liittyneiden lukuja ja muotoilevat korulauseita?
Voisivat kysyä myös PS:n slogani-osastolta-heillä kun on myös kannatusvuodosta tuoretta kokemusta.
( Vasen koukku osui, sanoi Soinikin.)
Melkein 50.000 henkilöä erosi kirkosta viime vuonna. Melkoinen kansan liike!
Suomalaiset ovat heränneet kirkon orjuudesta.
Joulukuussa erosi 15.000 suomalaista kirkosta. Voihan sitä jo kutsua massojen heräämiseksi, vaikka kyllä suurin osa edelleen nukkuu onnensa ohi.
Vuodessa noin 1,5 prosenttia suomalaisista kun herää eli noin 2% uskovaisista eroaa kirkosta. Massojen liikkeeseen on siis vähän matkaa, mutta hiljaa hyvää tulee.
Vierailija kirjoitti:
Melkein 50.000 henkilöä erosi kirkosta viime vuonna. Melkoinen kansan liike!
Suomalaiset ovat heränneet kirkon orjuudesta.
Helsingin parissa seurakunnassa kirkon jäsenprosentti on jo 50% ja kun tätä lähestytään koko maassa, on aika aloittaa kirkon erottaminen valtiosta!
Ja kun se on tehty loppuu kouluissa, pressakaan ei enää siunaile ainakaan VIRAN PUOLESTA eivätkä ministerit ja edustajat marssi Tuomiokirkkoon piispaa kuulemaan-viran puolesta.
- Suomenkin valtiohallinto on uskontoneutraali-ja vapaa!
Ei kirkkoon kuuluminen välttämättä tarkoita mihinkään uskomista. Jumalaan voi uskoa vaikkei ole kirkossa. Nythän on nähty minkälaista touhua kirkoissa on, askola ja mäkinen kumoavat kuppeja, piilotellaan paperittomia, kerätään ihmisiltä rahaa vaikka verot jo otetaan automaattisesti.
Kirkko ei ihmistä pelasta, vaan oma käyttäytyminen muita ihmisiä kohtaan.