Tilillä 0,70e ja seuraavan kerran 17.1 tulee rahaa.
Kommentit (44)
Kerää pulloja. Uutenavuotena teet löytöjä. Tai laita visa vinkumaan, jos luottokortti löytyy.
Käytä kaikki ruoka mitä kotona on. Tee aamulla kaurapuuroa ja puuron jämistä leivot sämpylöitä. Tutki pakastin. Tsemppiä, olen ollut samassa tilanteessa muutaman kerran ja kyllä sitä aina jotenkin pärjää.
Sulla on täys ylöspito hoitolaitoksessa, että nati, nati.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa ajassa vielä nälkään ehdi kuolla. Syöt ensin kaapit tyhjäksi ja sen jälkeen pidät vesipaastoa.
En ymmärrä miksi jotkut pitävät tilillä noin vähän rahaa. Oon huomannut, että nukun yöni paremmin kun on muutaman tonnin puskuri käyttörahaa
seurakunta? ruoka-apujaot? sossusta vaikka harkinnanvaraisesti ruokaan maksusitoomus(huom harkinnanvarainen toimeentulotuki edelleen kunnilla, ei kelalla, jolla vain perustoimeentulotuki)
Katso hakutoiminnolla ne monta kymmentä viestiä tästä asiasta aiemmin.
Kaurapuuroa saat vielä tuolla rahalla 2 kg, sillä pärjää pari viikkkoa.
Seuraavaksi mieti, miten vältät saman tilanteen tulevaisuudessa.
Ottaisin itse ehkä parin tonnin pikavipin ja pitäisin uutenavuotena kunnon kekkerit.
Pikavippi, jonka käytät harkiten ja maksat pois heti kun pystyt. Seuraavalla kerralla havahdut hieman aikaisemmin etkä vasta sitten kun tili on tyhjä.
Näistä vinkeistä varteenotettavimpia (oletan ettei sulla ole luottokorttia) lienevät pullojenkeruu ja ylimääräisten tai ''ylimääräisten'' tavaroiden myyminen. Pullojenkeruu tuottaa nopeammin pari euroa, jos jaksat lähteä kiertelemään tänä iltana ja huomenna, mutta heti alkuviikosta laittaisin huutikseen, facebookin kirppareille tai toriin myyntiin hyväkuntoista tavaraa. Hyvässä lykyssä saat muutaman kympin, joilla pärjäät pari viikkoa. Kun seuraavan kerran saat rahaa, nosta parikymppiä tai enemmänkin, ja laita jemmaan seuraavaa tällaista tilannetta varten.
Missä olet ap? Minulta liikenisi sinulle vaikka hapankorppuja, oivariinia, täysjyväpastaa, kananmunia, Jaffa-keksejä, rasvatonta maitoa ja maustamatonta jogurttia.
Lainaa joltain jos sellaisia ihmisiä on, jos olet hyvän takaisinmaksajan maineessa.
13 jatkaa vielä: oletin myös ettet halua tai pysty lainaamaan keltään rahaa. En minäkään halunnut kellekään paljastaa alennustilaani silloin kun itse olin noin köyhä.
ruoka-apuja on stadissa joka paikassa, hurstilla 2 kertaa viikossa, lisäksi vapailla suunnilla on ruokailuja ja ruokajakoja, Malmillakin hellareilla on 2 kertaa viikossa ruoka.jako ja kuulemma saa kanan sisäfilettäkin. Itse kun asuin Kalliossa kävin hurstilla aina, ja sanoin että en syö sianlihaa niin sain makkaran sijaan naudan sisäfileen tai lohenpalan tiskin alta kuten mamutkin saa parhaat ruoat
lisäksi voit paastota 3 viikkoa, sekin tekee hyvää
dyykkaustakin voit kokeilla
omassa talossa on lisäksi opiskleijatoimikunta ja meillä jäi 1000 e käyttämättä tän vuoden budjettiin ensi vuodella on kai 2000 e, joilla voidaan juopiskella tai ostaa ruokaa eli pitää bileitä, itse kun olen puheenjohtaja niin voin vaikuttaa asiaan, mitä rahoilla tehdään
En periaatteesta lainaa kenellekään rahaa mutta päivän lounaan voin tarjota jolloin näen että se myös menee hengissä pysymiseen eikä esim. viinan ostoon.
Vierailija kirjoitti:
seurakunta? ruoka-apujaot? sossusta vaikka harkinnanvaraisesti ruokaan maksusitoomus(huom harkinnanvarainen toimeentulotuki edelleen kunnilla, ei kelalla, jolla vain perustoimeentulotuki)
Alla pitää olla kelan tekemä perusttt-päätös.
Mä oikeesti nuorena pidin bileitä, kun ei ollut rahaa ostaa ruokaa. Porukka toi omat kaljat --> sain pullonpalautusrahoilla ostettua tonnikalaa ja makaronia. Mutta tämä tuskin toimii "aikuisena", kun kaikilla on jo oma kämppä ja jos saa kutsun bileisiin, odottaa, että siellä tarjotaan muutakin kuin lokaatio, missä voi ryypätä lämpimässä :D
Mä lainaisin varmaan joltain, jos olisi semmoinen ihminen, jolta kehtaisi lainata. Tai lähtisin uutenavuotena tyhjien pullojen keruuseen. Leipäjonossa kävisin kanssa. Ja varmaan myisin tavaraa netissä (siis...en omaa tavaraani, ehe ehe)