Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Orwell oli optimisti

Vierailija
30.12.2016 |

A Berner kommentoi kyttäysskandaalia Kauppalehdessä. Mitä mieltä olette , selittääkö hän vai selitteleekö hän?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orwell oli realisti, mm. newspeak on ollut aina keskuudessamme, nykyään enemmän kuin koskaan ennen.

Vierailija
2/6 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsee kamalasti, etten joudu maksamaan tienkäytöstä oligarkeille, ja ettei virkavalta voi tarkistaa sijaintiani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko kenellekään selvinnyt, mitä palveluita ne tienkäyttöä kyttäävät yksityiset palveluntarjoajat tarjoavat? Onko se vakoileminen palvelua, josta vakoiltava nauttii?

Vierailija
4/6 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieverkko pitää yhtiöittää. Muuten julkisuuslaki koskee sitä. Julkisuus ei sovi bisnekseen.

Vierailija
5/6 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upps!

Vierailija
6/6 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko kenellekään selvinnyt, mitä palveluita ne tienkäyttöä kyttäävät yksityiset palveluntarjoajat tarjoavat? Onko se vakoileminen palvelua, josta vakoiltava nauttii?

Talouselämässä oli laskettu, mitä ko. tiemaksu olisi olemaan suuruusluokaltaan. Vähintään 8 senttiä/km, ennen kuin tieverkkoyhtiö pääsisi edes omilleen. Todellisuudessa kulut olisivat noin 10 senttiä kilometri, + 24% alv. Eli keskivertoautoilija maksaisi noin 2500-3000€ vuosi tätä uutta maksua. Kyllä siihen hintaan saa palvelua tullakin kylkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän