Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä kannattaa hakea apua masentuneelle lukiolaisella? Koulusta psykologilta, terveyskeskuksesta vai

Vierailija
30.12.2016 |

yksityiseltä psykiatrilta? Luulen, että hän tarvisi käsitellä kokemieaan traumoja kuten koulukiusaamista jossain terapiassa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän hyötyisi lääkityksestä, tarvitaan lääkäriä. Keskusteluavun saa varmasti nopeiten yksityisesti, psykologilta tai terapeutilta. Terapiaprosessi on varmasti hyödyllinen, mutt voi tulla tyyriiksi. Kannattaa selvittää, olisiko edellytyksiä kela-korvaavuuteen. Koulun psykologi voi olla ok, mut kannattaa myös selvittää, miten hän on käytettävissä. Koulujen resurssit opiskelijoiden tukipalveluihin ovat nykyään aika heikot ja psykologikin voi joutua jakamaan työaikansa monen oppilaitoksen kesken.

Vierailija
2/2 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni ja kuulemani mukaan koulun mirlenterveys työntekijät ovat surkeita eivätkä osaa auttaa kuin pieniin ongelmiin. Valitettavasti voi kestää kauan ennen kun löytyy sopiva ammattilainen auttamaan. Itselleni löytyi terveyskeskuksesta ja olen käynyt monella eri koulussa ja mielenterveyskeskuksessa.

Ehdottomasti juttelemaan jos yhtään tuntuu siltä. Helpommin pääsee ongelmista yli kun ne ei ehdi vuosia olemaan taakkana. Vanhempana joudut auttamaan lastasi hakemaan apua ja musitathan olla avoin ja ymmärtäväinen. Tuomitseminen ja laiskaksi yms haukkuminen ei auta. Mitä paremmat tukiverkot sitä todennäköisemmin toipuu. On myös perhekäyntejä joissa voitte keskustella. Saat itsekin sieltä tukea.

Aloittakaa vaikka menemällä koulupsykologille ja pidä huolta että lapsesi saa apua. Voit joutua taistelemaan. Olin itse masentunut 8. luokasta asti ja söin muutaman kuunauden kevyitä masennuslääkkeitä tänä vuonna ja kävin tk psykologilla. En edes muistanut millaista on olla ei masentunut!

Onnea matkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla