Onko ihmiset oikeasti niin köyhiä että ei voi kauppakassia ostaa? :D
Yhä useammalla ihmisellä näkee kestokasseja. Siis ihanko oikeasti niillä ei ole varaa ostaa sitä 20 snt muovikassia?!?! Itselläni olisi varaa ostaa noita kestokasseja vaikka joka kauppa reissulla, mutta ne on niin noloja!
N43
Kommentit (42)
Muovikassi on haitallinen ympäristölle. Itämeren rannatkin lähes kaikkialla muovikasseja täynnä ja aiheuttavat vahinkoa Itämeren luonnolle.
Ei ole tosiaan ylimääräistä 20 senttiä.
Kerään muuten tölkitkin talteen aina kun näen. Ja käyn paskalla työpaikalla, niin säästyy vessapaperia. Myös silmälasit pesen aina firman kahvihuoneessa talon fairylla.
Ostan jokaisella kauppareissulla kahdeksan muovikassia, ettei vaan köyhäksi luulla. Näyttää heti paljon varakkaammalta, kun kulkee useampi muovikassi käsivarrella.
Porvoossa kaikki on aina niin hankalaa :)
No on henkistä köyhyyttä, jos ei käytä kestokassia.
Vierailija kirjoitti:
Kerään muuten tölkitkin talteen aina kun näen. Ja käyn paskalla työpaikalla, niin säästyy vessapaperia. Myös silmälasit pesen aina firman kahvihuoneessa talon fairylla.
Joo. Mä menen 5 min etuajassa töihin ja käyn aamupissan töissä, niin ei kulu vettä kotona. Olen raskinut maksaa kalliin kuntosalimaksun, joten illalla käyn sekä mennessä että lähtiessä siellä pissalla. Hintaan kuluu kahvit jäsenille, totta kai muistan juoda sen joka kerta. Aina kun on kahvitarjoilu jossain, muistan mennä jos vain aika on sellainen, että pääsen. Sekä kaikki maistiaiset kaupassa käytetään hyväksi.
Siinähän ap musuttaa sitä muovia napaansa, kun se kiertää ravintoketjussa.
Om nom nom nom!
Mulla pursuais kaapit noita kaupan muovipusseja, jos joka kerta ostan sellaisen.
Maapallo hukkuu jo tarpeeksi paskaan muutenkin. Sen verran kiinnostaa ympäristö että opiskelin alallekin.
Säästö se on pienikin säästö. Ja kyse on ennen kaikkea ekologisuudesta.
Mää ostan vain laatumerkkien muovikasseja.
Joku s-marketin muovikassi on vaan niin noloo.
Käytän pääsääntöisesti kestokassia, mutta joskus kun unohtuu voin hyvillä mielin ostaa sen muovipussin. Siitä tulee sitten roskapussi.
Onko noloja? :)
Kyllä ne muovikassit saisi puolestani lailla kieltää, vaikka muuuten en kannata juuri mitään kieltoja, mut tässä olisi kerrankin järkevä kiellon kohde. Esim. lintuja takertuu muovipusseihin, varmaan muitakin eläimiä, ja ne voivat kuolla siihen. Lisäksi on lukuisia jättimäisiä jätepyörteitä valtamerissä, jotka erittäin haitallisia merieläimille.
Toinen mitä nykyään inhoan, ovat viimeisen noin 10 v. aikana tulleet läpinäkyvät muovipakkaukset, joihin pakataan pienehköjä esineitä, kuten lamppuja jne. Siis niitä pakkauksia, joita ei saa auki kuin saksilla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla pursuais kaapit noita kaupan muovipusseja, jos joka kerta ostan sellaisen.
Hilloatko niitä pusseja vielä? :D voi lol!!!! Ne laitetaan roskiin! Ap
Itse pöllin työpaikalta wc -paperit, roskapussit, saippuat ja käsidesit. Kahvitkin satunnaisesti. Syön muiden eväät ja kerran pöllin työkaverin kengät.
Minäpä otankin kotoa mukaan edelliseltä kauppareissulta ostamani muovipussin. Käytän sitä niin kauan kun se kestää ja sitten ostan uuden vasta. Voi kestää montaki kauppareissua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mä menen 5 min etuajassa töihin ja käyn aamupissan töissä, niin ei kulu vettä kotona. Olen raskinut maksaa kalliin kuntosalimaksun, joten illalla käyn sekä mennessä että lähtiessä siellä pissalla. Hintaan kuluu kahvit jäsenille, totta kai muistan juoda sen joka kerta. Aina kun on kahvitarjoilu jossain, muistan mennä jos vain aika on sellainen, että pääsen. Sekä kaikki maistiaiset kaupassa käytetään hyväksi.
Kannattaa lopettaa se salista maksaminen ja käyttää - jos paikkakunnan puistoissa tai ulkoilureittien varrella sattuu olemaan - näitä metallisia ulkokuntoilulaitteitteita. Matkan verrella voi kusta pöpelikköön jos on hätä.
Lataan puhelimeni aina työpaikalla. Näin säästyy monta(kymmentä?) senttiä vuodessa.
Juu, juuri siihen mun talous kaatuisi, että pitäis kaksi kertaa viikossa ostaa 20snt muovikassi! :(