Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIKUISET missä olette?

14.03.2006 |

Odotus puolella pinouduttiin ahkerasti päivittäin, mutta missä kaikki ovat? Varmaan tietenkin jokaisella touhua pikkuisten kanssa. Mutta tulkaa kertomaan kuulumisia jos vain suinkin ehditte.

Olisi mukava vaihtaaa ajatuksia hieman aktiivisemmin...mutta kirjoittelen myöhemmin lisää, nyt täytyy laittaa poika ulos nukkumaan.

-elli ja veeti reilu 2kk-

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaikkaki helmikuun alkuun venähti siis syntymä!

Kyllä se taitaa niin olla, että vauvat verottaa pinoutumista kovasti. Itsekkin käyn kyllä lukemas useinki, mutta kovin hankalaa se on kirjottaa toukka sylis ja kun tuo poju on aina sylis! No nyt kyllä vetelee sikeitä, että saa hetkisen näpytellä molemmilla käsillä!

Toki tähän harvinaiseen hetkeen pitäis puuhata ne sata muuta tärkeetä hommaa, mitä ei myöskää voi yhdellä kädellä huitasten tehdä, mutta olkoon nyt.

Kantoliina on tilaukses, että jatkossa ehkä tää homma rupee paremmin luonnistumaan kaikin puolin.

Isommat lapset aikoinaan viihty tosi hyvin lattialla ittekseen ja elättelen siitä toiveita myös tämän kolmannen kohdalla, jahka nyt nousee vaikka kyynärpäittensä varaan ja kiinnostuu enemmän vaikka lelujen vahtaamisesta! Kova se on kyllä seuraamaan jo nyt ja hymyä pukkaa (noin kolmiviikkosena alko hymyileen " tahallaan" ). Ja päätäki kannattaa hienosti, varsinki pystyasennossa, mahalla ollessaan nousee useemmin pylly! Vilkas poitsu, heiluu ku heinämies, potkii ja huitoo niin että alta pois. Niinhän se oli jo masussaki. Sai pelätä, että syöksyy nahasta läpi!

Kai sitä pitää mennä touhaamaan nuo tärkeet asiansa! Pikkumies kyllä jo ilmottelee myös ittestään, että sitä rataa kuljetaan!

Aurinkoista kevätpäivää kaikille ja ilmotelkaahan kuulumisianne, edes lyhyesti!!!

Hemppa ja sen nuori mies nimetön

Vierailija
2/3 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, päivät menee touhutessa ja vaikka minäkin käyn täällä usein lukemassa juttuja, niin ei aina malta/ehdi omia kuulumisia kirjoitella. Mutta yritetäänpäs nyt! Eli ihan hyvää kuuluu meidän vauva-arkeen! Koko viime viikko oltiin mummoloissa ja vietettiin samalla myös ristiäisiä. Ihana oli tulla sunnuntaina omaan kotiin pois toisten nurkista! Ja samalla huomasin miten paljon vauva onkaan kehittynyt viikon aikana! Sen jotenkin huomasi yhtäkkiä, kun ympäristö vaihtui ja tultiin takas kotiin omien tuttujen tavaroiden luokse. Ihanaa, kun vauva on alkanut ottaa kontaktia ja sen kanssa voi jo " jutella" ! Kovasti poika seurailee leluja ja on nyt jopa alkanut viihtyä sitterissä (mitä ei vielä viikkoa sitten tapahtunut). Arkikin tuntuu helpottuvan, kun pojan voi laittaa sitteriin seurailemaan kun äiti tekee ruokaa tai ripustaa pyykkejä. Aina ennen piti vauvaa yrittää saada tutin avulla väkisin viihtymään sängyssä, jos oli jotain pakollista tekemistä ja vauva sattui olemaan hereillä. Täytyy varmaan käydä ostamassa joku mobile sängyn päälle roikkumaan, tykkäisi varmaan sellaista kovasti seurailla. Kova on poika myös hymyilemään! Tulee kyllä niin ihania hymyjä ja ihan nauruakin, että vallan äidin sydän sulaa... =)

Viime viikolla mummoloissa taisi olla sen verran enemmän hässäkkää, että nukkumisrytmitkin menivät vähän niin ja näin. Nyt onneksi yöt vaikuttaa taas paremmilta. Yleensä on herätty syömään kaksi kertaa (noin klo 1 ja klo 4), mutta viime yö poika heräsi syömään vain kerran! Vähänkö olin onnessani, kun itsekin sai kunnon yöunet!!!

Ainoa harmi juttu tällä hetkellä on pojan itkuisuus. Aiemmin ei ole turhia itkeskellyt, mutta nyt tuntuu olevan itku herkässä. Monesti itkee väsymystään, kun ei malta nukahtaa! Ja muutenkin on kaikenlaisia kitinöitä. Muistaakseni jostain olen lukenut (korjatkaa jos olen väärässä), että vauvoilla on 6-8 viikon iässä itkuinen kausi, joten toivon, että tämä on sitä ja vain tilapäistä!

Mutta nyt täytyy kiirehtiä syömään, ennen kuin poika taas herää!

Aurinkoisia kevätpäiviä!

Piippa79

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain vihdoinkin pojan nukahtamaan! meillä kans on ongelmia saada poikaa nukkumaan näin päivällä..viimeiseen asti täytyy taistella unta vastaa :)

täällä on sairastettu nuhat ja yskät :( onneksi pojalla on vain enää pientä yskää, mutta äiti on sitäkin räkäisempi :D

meillä olis nyt 19.päivä ristiäiset...jotenkin " inhoan" näitä tilaisuuksia koska olen itse niin herkkä kyynelehtimään ;D

onneksi kaikki on melkein jo valmista..kakkuja ei tarvitse ees itse leipoa vaan muut tekee ne mun puolesta :D täytyy vain jostain kekkasta piparit, ostaa lapsille mehua ja kakun päälle koriste :)

mummo (minun äitini) neuloi meidän pojalle kastemekon :P siitä tuli aivan ihana tälläiselle talvivauvalle :)

nimikin on ollut jo kauan valmiina, kesästä asti :D

meillä myös poika on kova hymyilemään ja välillä jopa ihan nauraa :)

juttuakin olisi kovasti :)

öisin meillä herätää 2-3kertaa yössä syömään. ja sitten nukutaan taas 3-4tunnin pätkiä. sisällä poika on huono nukkumaan päikkäreitä :/ nukkuu korkeintaa sen ½tuntii kerrallaa ja sit aina valvoo päälle pari tuntia, illalla onkin sitten ihan sippi! yhdet unet ollaa aina päivässä nukutta ulkona ja siellä poika nukkuu 2-4tunnin unet :)

asiasta viidentee....

meillä hajos meidän kakkosauto :(

nyt sitten joudutaa pikasee etsimään jostai joku kottero... nettiautosta kateltii muttei siellä oikein ollut mitää, aina löyty jotain vikaa :(

mutta nyt taidan nostaa takapuoleni tästä ylös ja ruveta hieman imuroimaa, ku meille tulee tänää klo 15 pappi kylää niitten ristiäisten takia :/ kaikkea kanssa!!!

aurinkoisin terveisin:

nekkuli ja " elmeri"