Electroluxin imurit on syvältä!!
Tulipas ostettua äärettömän kallis ja upea Electroluxin imuri. Ensimmäisen imuroinnin aikana huomasin, että koirankarvat eivät mene säiliöön asti vaan ikäänkuin palautuvat takaisin. Soitto myymälään: ei voi mitään. Soitto Electroluxille: ei voi mitään, ostit vääränlaisen imurin. Törkeää. Käsissäni on nyt sitten harvinaisen paska imuri ja kasa koirankarvaa. Kiitos Power ja kiitos Electrolux!
Kommentit (62)
Minä olen myös pettynyt Electroluxin imuriin. Kamalan kömpelö, eikä mikään erikoinen imuteho, vaikkei ollut edes halvimmasta päästä.
Aiempi Philips oli miellyttävämpi ja tehokkaamman oloinen.
Minulla on kymmenisen vuotta vanha UltraOne. Muoviosia (ilmeisesti kierrätysmuovista valmistettua p*skaa) siitä on hajonnut ja vaihdettu, mutta muuten soipa peli ja käyttöergonomialtaan selvästi parempi kuin moni vehje markkinoilla.
AP voisi tarkistaa onko nykymallissakin hepa-suodattimen päällä sellainen vaahtomuovipala, imuteho paranee kummasti kun sen ottaa pois :)
Jos nyt pitäisi imuri vaihtaa, niin edullisemman pään ammattivehkeet houkuttelisivat kyllä.
Siis aivan totta, tuo brändi on erittäin epäluotettava. Mulla oli aikoinaan Electroluxin mikro ja se jätti ruoat puolikylmiksi ja aina olisi pitänyt jaksaa lämmittää ihan helkutisti. Varmaan joku valmistusvirhe mun tuotteen kohdalla mutta olin erittäin pettynyt että se meni puolen vuoden käytön jälkeen kaatikselle. Ootko muuten miettinyt robotti-imureihin siirtymistä
( https://evxstore.com/fi/robotti-imurit )? En tiedä mitä mietit, mutta tavallinen imurointi on omasta mielestäni ainakin erittäin raastava kotityö. Nykyäänhän saa robotti-imurit ja muut robot netistä, joten se on vain tilauksen päässä. Nuo siis imuroivat huoneen kuin huoneen hyvin millintarkasti, koska niissä on tunnistusanturit, jotka tunnistavat mistä ei ole vielä imuroitu. Todella käytännöllistä.
Electrolux ultra silencer Zen (animal care, anti odour bag ja allergy plus filter).
Paketissa oli kuva piuhasta 12 metriä, mutta eipä ollutkaan. Tarkoitti kuulemma varren ja suulakkeen kera, josta olimme eri mieltä. Saimme sitten hajustepusseja ja pari suodatinta.
Paska imuri, saa imuroida samaa paikkaa kolminkertaisen ajan entiseen imuriin verrattuna joka sekin oli Electrolux. Täytynee seuraavaksi ostaa teollisuusimuri.
Ostin 99e Electrolux Ultrasilencer mikä lie joskus 10 vuotta sitten. Toimii edelleen kuin uusi.
Meillä on viitisen vuotta ollut Electroluxin Ultraone ja on kyllä paras imuri mikä koskaan on ollut.
Aikoinaan Kuluttaja lehden ja tekniikan maailman testeissä perinteiset pussilliset electroluxit pesi mennen tullen imutehoissa huomattavasti kalliimmat dysonit. Vain huomattavasti kovemmassa melussa dyson oli parempi.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan Kuluttaja lehden ja tekniikan maailman testeissä perinteiset pussilliset electroluxit pesi mennen tullen imutehoissa huomattavasti kalliimmat dysonit. Vain huomattavasti kovemmassa melussa dyson oli parempi.
Avainsana on juuri tuo: aikanaan. Nykyään eivät pese enää yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on viitisen vuotta ollut Electroluxin Ultraone ja on kyllä paras imuri mikä koskaan on ollut.
Itse ostin tuollaisen 4 vuotta sitten ja hyvin on toiminut. Mitään osia siitä ei ole mennyt rikki, mutta minäpä en imuria käytäkään nyrkkeilysäkkinä tai vasaran korvikkeena.
Muutama vuosi sitten tuli hankittua Electroluxin pure D8.2 silence mallin imuri, alle kahdessa vuodessa hajosi. Sammui aina muutamassa sekunnissa itsestään kun käynnisti imurin. Eipä siinä, takuuta jäljellä niin huoltoon vaan ja moottorissa oli ollut jotain vikaa niin se vaihdettiin. Nyt vuosi siitä ja taas tekee samaa, sammuu heti kun koittaa käynnistää eli ilmeisesti se vuosi sitten vaihdettu moottori on nyt jo paskana.
Takuu loppunut elikkäs tänään imurikaupoille ja se on varmaa että seuraava imuri ei tule olemaan Electrolux
Eu pakotti vähentämään tehoja imurista muutama vuosi sitten.
Tällainenkin hulluus. Suunnilleen samoihin aikoihin kuin hehkulamppukielto ym.
Mulla Electroluxin n. 10v. vanha Ultraone,hemmetin hyvä imuteho,yhä. Olen tyytyväinen. Paras imuri tähän asti.
Electrolux UltraOne Green malli tuli hankittua, varmaan mielenhäiriössä. No kuitenkin, tuotetietosivulla väitetään että mukana tulisi 3 in 1 suulake, ja löysinkin kannesta ilmeisesti kyseisen suulakkeen muotoisen säilytyslokeron kun avasin kannen, mutta siihen ei pääse alakautta käsiksi.
Miten helvetissä tuo välikansi irrotetaan että siihen suulakkeen lokeroon pääsee käsiksi? Pitääkö niitä muovikannen osia oikeasti vetää voimalla irti toisistaan?
Käyttöohje on vain sarja kuvia joista yhdessäkään tätä ei näytetä.
En tykkää electroluxista, ilma aina vinkuu jossain letkun raossa ja letku on ohutta muovia joka on aina mutkalla ja tukossa.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää electroluxista, ilma aina vinkuu jossain letkun raossa ja letku on ohutta muovia joka on aina mutkalla ja tukossa.
Sama homma, korvia vihlova vinkuminen imuroidessa. Ilmastointiteipillä sain vinkumisen loppumaan.
Aah täällähän on kohtalotovereita! Meillä on pari vuotta vanha electrolux imuri, mikä lie malli. Joku animal tms. Paskin imuri ikinä! Todella kömpelö ja epäkäytännöllinen kahva, huonot suulakkeet (ei edes sohvan imurointiin sellaista pientä), johto alkanut kelautua itsestään sisään kesken imuroinnin. Onneton imuteho.
Siirrymme takaisin Mieleen.
Kyllä, Elektolux oli JOSKUS hyvä merkki, nykyään kierrän kaukaa. Meillä 4 elektroluxia ollut ja nyt vaihtuu! Suulake hajosi vuoden imuroinn jälkeen, rengas siis irtosi, paloja irti. Pitävätkö meitä kuluttajia aivan tyhminä, ilmeisesti. Uusi suulake 50e. Pitäköön tunkkinsa.
Sama täällä. Viisitoista vuotta oli Electroluxeja (eka kesti 9v, toinen 4v ja kolmas alle 2v) ja nyt vaihtui merkki Nilfiskiin. Ennen Electrolux oli laadun tae, nykyään yksi vitsi.
Meillä on myös ja se on pa.skin imuri ikinä. Letku ärsyttävän jäykkä ja vaikea, sen kanssa saa aina vääntää ja kääntää kun se on aina väärässä asennossa, hakkaa jalkoja tms. . Imurin varren kun ottaa pois että imuroisi äkkiä sillä letkun päällä jonkun nurkan minne ei mahdu koko se tela (vai mikä se on se lattiaosa :D) niin eihän sekään minnekään mahdu kun on niin suuri kahvoineen kaikkineen.