Asunnon myynti, lattian vaihto vai ei?
Ostaisitteko mielummin uudella lattiapinnalla 1000-2000€ kalliimmalla vai kuluneella parketilla vähän edullisemmin?
Kämppä pitäisi laittaa myyntiin ja mietin kannattaisiko 30m2 kulunut parketti uusia.
Kommentit (15)
Ei kannata, ostaka uusii sen jos haluaa. Tai vaihtaa kokonaan väriä. Me uusimme juuri 100 neliln kämpän parketit kesällä kun muutimmme.
Siis onko kyseessä yksiö? Itse kokeilisin myydä. Sijoittajat eivät välitä kuluneesta parketista niin paljoa ja omistusasunnon ostajat saattavat mielummin uusia lattian itse oman makunsa mukaiseksi.
Jos isompi asunto, niin tuskin kannattaa uusia yhtä kohtaa lattiasta.
Haluaisin just oman makuni mukaisen lattian, joten todennäköisesti se vaihdettu saattaisi mennä vaihtoon. :p
Et koske siihen. Uusi omistaja tekee siitä mieleisensä tai sijoittaja jättää tekemättä.
Jos asunto on muuten muuttovalmis, uusi lattia. Jos se on valmiiksi remontin tarpeessa, anna olla.
Hio ja lakkaa, älä vaihda (ainakaan laminaattiin). Ammattilaisenkaan tekemänä ei tule hurjaa summaa, mutta ostajaehdokkaat tykkäävät. Kymppitonnia extraa et saa, mutta pari-kolme hyvinkin.
Asunto on kolmio. Makkareiden lattiat on hyvässä kunnossa, mutta eteinen-olkkari-keittiö on kulunut.
Muuten asunto on siistissä kunnossa.
Ap
Meillä oli kaksio myynissä 139000€ vanha ok kunnossa olevalla kellertävällä parketilla 3kk ei menny kaupaksi. Sit vaihettiin lattia vaaleaan ihanaan parkettiin (+maalattiin seinät ja vaihdettiin liukuovet eteiseen makoi kaikki yhtensä n. 2000€) ja meni ekassa näytössä täydellä hinnalla 149000€
Meillä kannatti kun tuli valoisampi ja freesimpi heti.
Itse en maksaisi uudesta lattiasta yhtään lisää. Haluan oman makuni mukaista, ja muutenkin suosin alkuperäisvarusteltuja asuntoja.
Itse ostajana ärsyttäisi, että makkarit ja muu alue olisi erilaista materiaalia keskenään. Ostettiin kolmio, jossa oli keittiöön varmaan kulumisen takia laitettu vähän sinnepäin samanlainen parketti kuin muualla ja oli niin tyhmän näköinen, että vaihdettiin vuoden päästä.
Samaa parkettia pitäisi vielä olla myynnissä, että ei pitäisi erottua muista tiloista. Toki sävyeroa voi olla hieman ajan saatossa tullut. Mutta asunto/parketti on siis vain 4 vuotta vanha, lapset ovat vain saaneet sen ihan kamalaan kuntoon.
Hiominen ei varmaan onnistu, sillä osa koloista/naarmuista on niin syviä, että jäisivät varmaan näkyviin.
Ap
Itse ostin yksiön hyvästä taloyhtiöstä, asunto oli remonttikuntoinen, mutta hinta oli sopiva ja halusin oman makuni mukaiset materiaalit. En maksaisi ylimääräistä uusista lattioista, jotka kuitenkin vaihtaisin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli kaksio myynissä 139000€ vanha ok kunnossa olevalla kellertävällä parketilla 3kk ei menny kaupaksi. Sit vaihettiin lattia vaaleaan ihanaan parkettiin (+maalattiin seinät ja vaihdettiin liukuovet eteiseen makoi kaikki yhtensä n. 2000€) ja meni ekassa näytössä täydellä hinnalla 149000€
Meillä kannatti kun tuli valoisampi ja freesimpi heti.
Kuten täällä jo todettu, niin kyllä niitä pölvästiostajia riittää. Lattia vaihtoon, vähä maalia pintaan, niin pässiä viedään kuin litran mittaa.
Ihmeessa kannattaa vaihtaa lattia. Monet asunnonostajat ovat niin pölvästejä, että maksavat tosta hyvästä jopa kymppitonnin extraa.