Housutuholainen! Mistä kestäviä (sisä)housuja lapselle?
Viisivuotias poikani kuluttaa kaikista college- ja verkkarihousuistaan leikeissään polvet rikki pikavauhtia, maksimissaan pari kuukautta kestävät yhdet housut (vaikka hänellä on niitä 5-8kpl kierrossa toki).
Kerran kokeilin itse ommella collegekankaasta paikan, tuli niin törkeän näköinen ja vei puoli iltaa että siihen hommaan en ryhdy.
Mistä saisi edes hiukan kestävämpiä housuja? Nyt ostan lähinnä h&m:stä ja milloin mistäkin alehalleista, yleensä hintana maksimi kymppi per housut, mutta olen miettinyt että jos satsaisi johonkin kalliiseen Papuun, Noshiin tms. niin kannattaisko?
Jo ihan ekologiselta kannaltakin on aina kurjaa heittää pois muuten hyvät mutta polvireikäiset housut, kun ei kaikista voi sortsejakaan leikata. Kotona olisi vielä pikkuvelikin odottamassa pieneksi jääviä jos vaan jotain perittävää jäisi.
Kommentit (9)
Ainakin yhdet Hillat ja Mellit on meillä mennyt 1-2 veellä polvista puhki. On aika ohutta kangasta. Marlonit on ollut hyviä ja halpoja, mut ne ei taida kauheasti tehdä isommille? Mut laittakaa toivetta, itse oon laitellut pari kertaa toivetta, että saisi isompiakin kokoja. En tiä, mistä hommaan lapselle vaatteet, kun kasvaa noista ulos...
Hm housut aika kehnoja. Noshin farkkujersey-housut on kestäviä. Halpahallista oon kans ostanu joskus hyvät.
Olen todennut Noshin housut ja vaatteet ylipäätäänkin todella hyvälaatuisiksi. Polvet kestävät ja kangas pysyy siistin näköisenä, ei nukkaa tms. Mulla 6-v poika, joten kokemusta on monista merkeistä, nykyään ostan vain Noshilta.
Farkut. Tai odotat 2-3 vuotta niin kuin minä tein ;)))
Onko nosh kokonaan gots-sertifioitu merkki? Harmittaa, kun hillalla ja mellillä vain se kangas on gotsia, mutta värjäys ym. ei.
Pue brittiaristokraattienntapaan polvihousuihin 8 vuotiaaksi
Kiitos!
Silitettäviä/liimattavia paikkoja olen katsellut, mutta niitä on aika huonosti tarjolla ja lisäksi ne on todella tyyriitä, helposti 5-8 euroa kappale sellaset isommat, jotka riittäisi reiän peittämään kunnolla. Joten ollaan aika lailla uusien housujen hinnassa pelkän paikan kanssa, ei paljoa järkeä...?
Pitääpä katsella Noshia, tässä ei nyt ekosertifioinnit ole ykkösjuttu. Hinnat on vaan kolmin-nelinkertaiset halpishousuihin verrattuna :o
Mulla sama ongelma, kyseessä 5-vuotias tyttö. H&M-housut meni parissa käyttökerrassa puhki. Nosh on hyvä, mutta kannattaako ostaa yhdet housut kolmen hinnalla?
Kestäisikö sellaiset kangastarrapaikat? Niillä saa siistiä jälkeä. Tai silitettävät paikat?