Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystynkö alkoholistina lopettamaan juomisen vain jumalattomalla tahdonvoimalla

Vierailija
28.12.2016 |

ja sen ymmärtämisellä, etten elä enää pitkään tällä elintavalla?
Tarvitseeko miettiä jotain alkoholin tilalle, vai riittääkö se tajuaminen, että ilman alkoholia on normaali olotila ja nyt ollaan näin ja nautitaan joka ikisestä hetkestä?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina soitto paikalliseen AA:han.Keskustelusta se lähtee.

Vierailija
22/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosialkoholisti tarvitsee ilman muuta jonkin laajemman tukiverkoston, ei onnistu muuten yleensä. Olen nähnyt läheltä mitä alkoholisimi on. Kyseinen henkilö tosin pääsi alkoholista kokonaan eroon, ilmeisesti masennuslääkkeet hänellä jotenkin vaikuttivat niin, että kiinnostus juomista kohtaan hävisi kokonaan. Hänen ei yhtäkkiä tarvinnut edes yrittää olla juomatta. Olen keskustellut aiheesta kerran erään psykiatrin kanssa ja hän sanoi että joillakin henkilöillä lääkkeet voivat noin vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdat terveellisempään, eli cannabikseen.

Vierailija
24/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo AA:kaan valitettavasti mikään kaiken ratkaiseva silver bullet ole. Olen katsonut mieheni taistelua alkoholia vastaan nyt 8 vuotta, ja AA ei tunnu auttavan oikeastaan mitään.

Hän menee kyllä AA:han välillä, käy ryhmissä, aikoo vakavissaan olla juomatta. Mutta aina siinä niin käy, että jossain vaiheessa alkaa miettiä että onhan hän vapaa tekemään mitä tahtoo, ja ehkä hän ei olekaan mikään alkoholisti. Ehkä hän voisi nyt syntymäpäivän tai juhannuksen tai perjantain kunniaksi vähän ottaa. 

Itse asiassa AA on muuttanut sitä juomista inhottavampaan suuntaan, koska ennen se oli tasaista tissuttelua, mutta nykyisin siinä käy niin, että sitten kun se iso kynnys yhdenkin alkoholiannoksen ottamisesta on ylitetty, mies juo päiviä tai viikkoja putkeen, koska tietää että pian koittaa paluu AA:han eikä saa enää juoda. 

Keskimääräinen lankeemussykli meillä tuntuu olevan 10-12 viikkoa. Sen aikaa pysyy raitttiina, sitten taas päättää että en haluakaan olla raitis ja juo, kunnes morkkis tulee niin isoksi että yrittää taas raittiutta.

Eli ei ole päässyt eroon fyysisestä riippuvuudesta. Siitä ei pääse AA-kerhoilla.

Vierailija
25/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset sen tajuamista, että alkoholi on riippuvuutta aiheuttava hermomyrkky, joka ei eroa muista huumaavista aineista millään tavalla. Miksi haluaisit myrkyttää itseäsi? Sen tiedon sisäistäessä tarve alkoholiin katosi ainakin minulta.

Alan Carr: Easyway to control alcohol kertoo lisää.

Tupakoinnin lopetin Carr:n Stumppaa tähän kirjan avulla =)) Tuota easyway- kirjaa ei kuitenkaan ole suomennettuna? 

Stumppaa tähän- kirja teki tosiaan tupakka-addiktion lopettamisen helpoksi, kun ymmärsin asiat oikein.

-ap

Vierailija
26/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele Yle Areenasta Jari Sarasvuon ohjelma addiktioista. Se oli kyllä järkky pitkä mutta mielenkiintoinen.

Vierailija
27/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi. Alkoholin mieliteko on fyysistä. Fyysisen mieliteon poistamiseen tarvitaan ruokavalion muutos. Vähän hiilihydraattia ja paljon rasvaa, niin ei tee alkoa mieli.

Tiedän, että tätä ei monikaan usko ja ne mollaavat jotka eivät edes ymmärrä asiaa.

Ei kyllä taida useimmilla toimia. Mun mies on karpannut ties kuinka kauan ja viina maistuu valitettavan hyvin. Tiedän muitakin vähähiilarisen noudattajia joille kyllä häppä maistuu.

Mä en puhunut karppauksesta mitään, joten älä sekoita sitä tähän.

Vierailija
28/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset sen tajuamista, että alkoholi on riippuvuutta aiheuttava hermomyrkky, joka ei eroa muista huumaavista aineista millään tavalla. Miksi haluaisit myrkyttää itseäsi? Sen tiedon sisäistäessä tarve alkoholiin katosi ainakin minulta.

Alan Carr: Easyway to control alcohol kertoo lisää.

Mulle kävi vähän toisin. Totesin, että hmm, minä itse asiassa haluaisin kokeilla niitä muitakin psykoaktiivisia aineita, jos se olisi mahdollista. Ja että itseni myrkyttäminen on juuri se mitä pohjimmiltani myös haluan, hidas itsemurha...

Vierailija
29/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyy. Täytyy olla vahva puoöiso. Heikko tuntee itsensä vahvaksi, kun puoliso juo

Vierailija
30/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyy. Ota kuva itsestä ja kysy haluanko näyttää tältä. Laita puhelimen taustakuvaksi niin ei unohdu. Itse olen heikkoluonteinen ja onnistuin ilman mitään ulkopuolista tukea. Tippakaan ei kärsi ottaa eikä kotia kantaa "pahan päivän varalle"

t.20 vuotta ryypännyt alkoholisti, 1v raitis

Tsemppiä!

Vierailija
31/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä voisi olla monille alkoholisteille paras lopetuskeino:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Naltreksoni

Vierailija
32/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyy. Ota kuva itsestä ja kysy haluanko näyttää tältä. Laita puhelimen taustakuvaksi niin ei unohdu. Itse olen heikkoluonteinen ja onnistuin ilman mitään ulkopuolista tukea. Tippakaan ei kärsi ottaa eikä kotia kantaa "pahan päivän varalle"

t.20 vuotta ryypännyt alkoholisti, 1v raitis

Tsemppiä!

Kiitos. Tuo taustakuvajuttu oli hirveän hyvä juttu muistuttaamaan joka hetki.

Ja kiitos kaikille muillekin vastanneille. Meitä on monta samassa jamassa ja kerrankin ketju, jossa pidetään toistemme puolia.

Meen tahdonvoimalla, valjastan ystäväni tsemppaamaan, hankin Carr:in kirjan ja olen tajunnut riippuvuuteni tappavuuden ja se loppuu nyt. Yhtä annosta ei ole.

Jos lipuan takaisin tähän paskaan niin AA.

Kiitos!  

Päivitän joskus mitä kuuluu =) Kiitos!

-ap

Vierailija
33/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AA. Suomalaiselle sosiaalisia tilanteita muutoinkin kammoksuvalle jurottajalle. Ei voisi karmeampaa ajatusta olla niin absolutistille kuin juopollekaan lähteä johonkin ventovieraiden ryhmään "keskustelemaan". Miten tuollaista edes voidaan mainostaa vaihtoehtona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän