Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikuinen kysymys: Kättäri, Naikkari vai Jorvi?

Vierailija
14.03.2006 |

Mihin menisi synnyttämään?

Viimeksi olin Kättärillä, mutta kokemus ei kyllä vakuuttanut paikan paremmuudesta.... Olisi kiva kuulla tuoreita kokemuksia, hyviä ja huonoja puolia kustakin paikasta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä yksi syntynyt Kättärillä ja 2 Jorvissa. Ja voin suositella monen parjaamaa Jorvia. Aivan ihana paikka, asiantuntevat hoitajat, leppoisa meininki.

Kättärillä yritettiin kovasti olla vauva-myönteisiä, mutta päällimmäiseksi jäi kuva, että idea eli paperilla, ei toiminnassa.

Vierailija
2/7 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetysmyönteisyys oli sitä luokkaa, että kätilö tokaisi minulle ensi töikseen, että " Eihän tosta mitään tule!" Tosi kannustavaa.

Jorvissa käytetään myös kestovaippoja - sekin kiinnostaisi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valittamista!

Vierailija
4/7 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olin oikein tyytyväinen!

Vierailija
5/7 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorvissa on juu ne kestovaipat tai liinat, joita käytetään. Se olikin mulle koko reissujen vaikein asia oppia taittelemaan ne oikein :) Mutta kyllä siellä on kaapissa tavallisiakin vaippoja, jos haluaa niitä käyttää. Noita kestovaippoja suositaan kait siksi, että niistä huomaa helpommin, että vauvan suoli toimii normaalisti.

Jorvissa muutenkaan ei mihinkään painosteta, vaan hoitajat kyselevät äidin mielipidettä. Eli esim haluaako antaa tutin, haluaako, että vauvalle annetaan lisämaitoa jne. Kättärillä näistä asioista ei edes kyselty, ne olivat " kiellettyjä puheenaiheita" . Enkä tarkoita tällä sitä, että itse noita olisin pahemmin kaivannut (vain yksi vauvoistani tarvitsi pienen kokonsa ja uneliaisuutensa takia hieman lisämaitoa), vaan sitä, että äiti sai näistä asioista päättää.

Vierailija
6/7 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että siellä ei imetystä opasteta mitenkään.

Vierailija
7/7 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan kuin muuallakin. Siellä saa kyllä itse olla aika oma-aloitteinen ja pyytää kätilöä neuvomaan. Naikkarin huono puoli normaalisynnyttäjän kannalta on se, että siellä hoidetaan ihan tavallisella osastolla myös todella kipeitä äitejä. Illassa voi koko osastolla olla kaksi hoitajaa (tämä oli vauvala-aikaan, nykyisestä systeemistä en tiedä) ja jos toisen hoitajan aika menee esim. yhden potilaan saattamisessa Meilahden sairaalaan tai valmistelussa jälkileikkaukseen, eivät terveemmät kyllä saa juuri mitään huomiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi