Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun tilasin sähkösopimuksen 2.1 alkaen, meneekö sähköt päälle heti keskiyöllä?

Vierailija
28.12.2016 |

Tän vois kysyä sähköyhtiöltä tiedän, mutta asiakaspalvelu ei ole nyt auki enkä tiedä muistanko virka-aikaan soittaa, kun töissä on meno päällä nyt. Mietin vaan, kun ohjeissa sanottiin, että jos tilaat sähköt asuntoon, jossa ei ole sähköjä ennestään, pitäisi varmistaa ettei ole mitään sähkölaitteita päällä. Mutta enhän minä pääse sitä tekemään, kun en saa avaimia ennen kuin 2.1. Asunto on nyt tyhjillään, eikä siellä ole ollut kuukauteen sähköjä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköt ovat päällä n. 1kk tai tai sopimuksen mukaan, vaikka ed. sopimus on irtisanottu, mutta jos olet tehnyt sähkösopimuksen 2.1 niin laskutus alkaa siitä ja edellisensähkösop. loppulukemasta.

Vain äärettömän harvoin sähköt katkaistaan kokonaan ja kytkennästä veloitetaan erikseen.

Vierailija
2/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköt ovat päällä n. 1kk tai tai sopimuksen mukaan, vaikka ed. sopimus on irtisanottu,

No itselläni on kyllä kokemusta siitä, että sähköt katkesi tasan keskiyöllä sen päivän jälkeen, johon sopimus oli irtisanottu päättymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

widdu teitä uunoja. Tilaa se sinne 01 päivä niin sähköt on päällä toka päivä.

Vierailija
4/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimus on aina tasakuukausittain eli sähkö tulee 1.2.

Vierailija
5/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Just siitä maksat mihin olet sen tilannutkin.

Vierailija
6/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se pitkä aika odottaa sähköjä melkein kuukausi. Toivotaan ettei ole sähkölämmitys aapeella.

Vierailija
7/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköt ovat päällä n. 1kk tai tai sopimuksen mukaan, vaikka ed. sopimus on irtisanottu,

No itselläni on kyllä kokemusta siitä, että sähköt katkesi tasan keskiyöllä sen päivän jälkeen, johon sopimus oli irtisanottu päättymään.

Yleensä näin ei ole, ellei siitä ole erikseen pyydetty, sillä sähköyhtiöt veloittavat erikseen kytkentämaksun.

Vuokraasunnoinnoissa sähköt ovat kuukauden pari "lepotilassa" kun vuokralaiset vaihtuvat ja entinen on sanonut sopimuksensa irti, eikä uutta vuokralaista ole vielä valittu.

Vierailija
8/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin pystyin soittamalla sopimaan tarkan kellonajan milloin sähköt menee päälle, kun painotettiin että on oltava itse paikalla.

Vierailija
9/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä näin ei ole, ellei siitä ole erikseen pyydetty, sillä sähköyhtiöt veloittavat erikseen kytkentämaksun.

Vuokraasunnoinnoissa sähköt ovat kuukauden pari "lepotilassa" kun vuokralaiset vaihtuvat ja entinen on sanonut sopimuksensa irti, eikä uutta vuokralaista ole vielä valittu.

Ei ole mitään kytkentämaksuja. Kun mittareissa on etäohjaus, sähköt voidaan napsauttaa päälle ja pois etänä.

Miksi sähköyhtiö antaisi mahdollisuuden käyttää sähköjä sopimuksettomassa tilassa? Tällöinhän sähkö menisi sähköyhtiön piikkiin.

Vierailija
10/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sähköyhtiöstä. Omassani olisi mennyt seiskalta aamulla, mutta sovin myöhemmän ajankohdan. Niillä on kait tietyt kellonajat, millo mahollista saada sähköt päälle.

Vierailija
11/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noi lähinnä kytketään irti joissain omakotitaloissa syrjäseuduilla. Ei niitä kaupungissa huvikseen tyhjillään pidellä.

Vierailija
12/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu sähköyhtiöstä. Omassani olisi mennyt seiskalta aamulla, mutta sovin myöhemmän ajankohdan. Niillä on kait tietyt kellonajat, millo mahollista saada sähköt päälle.

Soittamalla olen saanut sähköt päälle, mutta vahingosta viisastuneena tilaan aina edelliseen päivään, niin ei tartte soitella ja mennessä saa valot kattoon heti.

Vierailija
13/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin pystyin soittamalla sopimaan tarkan kellonajan milloin sähköt menee päälle, kun painotettiin että on oltava itse paikalla.

Saahan sitä painotella. Vuokrasopimuksen alkamispäivämäärä merkkaa. Ei kukaan ole valvomassa oletko paikalla vai ajamassa muuttokuormaa.

Vierailija
14/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun haluan nimenomaan, että sähköt eivät mene päälle liian aikaisin, koska en voi tietää onko siellä jätetty esim. kiuas tai hella päälle. En tullut ajatelleeksikaan asiaa. Muita ongelmia ei ole. Sähköt tulee päälle 2.1 ja olen sen verran monta kertaa muuttanut, että tässä ei ole mitään ongelmaa. Edellisessä asunnossa ei ole sähköjä päällä, ei ollut enää silloinkaan kun kävin katsomassa. Ainakin tämä sähköyhtiö katkaisee ne tasan sinä päivänä kuin on sopimuksen irtisanonut. En hoksannut katsoa, että olihan sähkölaitteet kytketty nollille, kun vielä muutaman päivän harkitsin otanko asunnon ja ei ole tietoa, onko sitä käyty katsomassa jälkeeni. Asunto on välitettävänä vuokravälitysfirmalla, joka on nämä välipäivät kiinni, joten en pääse sen vuoksi katsomaan. 

Vierailija
15/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, yritänpä soittaa huomenna ja pyytää, että kytkevät vasta kun olen saanut avaimen. Ei ole sähkölämmitys onneksi. 

Vierailija
16/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas sittenkin turha kysymys. Sähköyhtiön sivuilta löytyikin vastaus, eli virka-aikana kytketään. Ei huolta, koska ei ole sähkölämmitystä. Kiitos kuitenkin muutamalle asialliselle vastaajalle. Ap. 

Vierailija
17/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kun haluan nimenomaan, että sähköt eivät mene päälle liian aikaisin, koska en voi tietää onko siellä jätetty esim. kiuas tai hella päälle. En tullut ajatelleeksikaan asiaa. Muita ongelmia ei ole. Sähköt tulee päälle 2.1 ja olen sen verran monta kertaa muuttanut, että tässä ei ole mitään ongelmaa. Edellisessä asunnossa ei ole sähköjä päällä, ei ollut enää silloinkaan kun kävin katsomassa. Ainakin tämä sähköyhtiö katkaisee ne tasan sinä päivänä kuin on sopimuksen irtisanonut. En hoksannut katsoa, että olihan sähkölaitteet kytketty nollille, kun vielä muutaman päivän harkitsin otanko asunnon ja ei ole tietoa, onko sitä käyty katsomassa jälkeeni. Asunto on välitettävänä vuokravälitysfirmalla, joka on nämä välipäivät kiinni, joten en pääse sen vuoksi katsomaan. 

Se on huollon asia. Anna talon palaa jos huolto ei ole hoitanut tehtäviään..

Vierailija
18/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on huollon asia. Anna talon palaa jos huolto ei ole hoitanut tehtäviään..

Jep, aina niitä uusia vuokrakämppiä löytyy.

Vierailija
19/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas sittenkin turha kysymys. Sähköyhtiön sivuilta löytyikin vastaus, eli virka-aikana kytketään. Ei huolta, koska ei ole sähkölämmitystä. Kiitos kuitenkin muutamalle asialliselle vastaajalle. Ap. 

Näihin voidaan laitta virka-aikaan ajastus nykypäivänä. Eli saat sen todellakin päälle vaikka 23:59.

Vierailija
20/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, yritänpä soittaa huomenna ja pyytää, että kytkevät vasta kun olen saanut avaimen. Ei ole sähkölämmitys onneksi. 

Onneksi sulla ei ole sellaista. Siitähän vasta huoli syntyisi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä