Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanut vegaanista ruokaa joulupäivällisellä?!

Vierailija
28.12.2016 |

Onko minulla oikeus pahoittaa mieleni tästä?
Olin joulupäivänä isovanhempieni luona syömässä, ja järkytyin sillä he eivät olleet tehneet yhtään vegaanista ruokaa vaikka erittäin hyvin tietävät että olen vegaani! Sain sitten syödä pelkkää salaattia ja perunaa, eivätkä voineet olla edes pahoillaan. Otin heille ostamani viinipullon mukaan ja lähdin kotiin. Mitä mieltä olette?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka/ketkä näitä vegaaniprovoja oikein tehtailee? Antakaa olla jo. Tosi käytetty aihe jo.

Vierailija
2/16 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 - avuton provo, sitä mieltä olen

Vierailija
4/16 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään lahjan vieminen oli törkeää...

Vierailija
5/16 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää loukkaantua, IMO. Isovanhempasi eivät välttämättä tiedä vegaanisia joulureseptejä. Erikoisruokavaliotilanteissa kannattaa AINA kysyä etukäteen, tuoko vaikka jotain mukanaan - tai tarvitseeko mummo apua seitankinkun kanssa.

T.moniallerginen keliaakikko-vegaani

Vierailija
6/16 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuommoisesta pitää sopia etukäteen! Jos tämä ei ole provo, niin olisithan varmaan ottanut heihin yhteyttä etukäteen ja tuleeko pöytään jotain vegaanista heidän puolestaan vai tuotko itse jotain mukanasi.

Vierailija
7/16 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä

Vierailija
8/16 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tuo nirsoileminen. Lapsellista touhua ja isovanhempasi tietävät sen.

Vierailija
9/16 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko minulla oikeus pahoittaa mieleni tästä?

Olin joulupäivänä isovanhempieni luona syömässä, ja järkytyin sillä he eivät olleet tehneet yhtään vegaanista ruokaa vaikka erittäin hyvin tietävät että olen vegaani! Sain sitten syödä pelkkää salaattia ja perunaa, eivätkä voineet olla edes pahoillaan. Otin heille ostamani viinipullon mukaan ja lähdin kotiin. Mitä mieltä olette?

Eikö salaatti ja peruna olleet vegaanista?

Mitä sun isovanhempien sit olis pitänyt osata laittaa? Jotain ruokalajia mistä eivät ole ikinä kuulleetkaan?

Lahjojen vieminen mukanaan.. oikeasti?

Provohan tämä.

Vierailija
10/16 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhojen ikimuistoinen tehtävä on opettaa nuoret tavoille. No et oppinut vielä tänä jouluna.

Vierailija
11/16 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummo ei tiennyt että vegaani ei ole sama kuin ns. normikasvissyöjä. Tämä kävi ilmi, kun muutama vuosi sitten kesällä serkkuni oli vaimoineen tulossa käymään, ja mummo innosta hehkuen väänsi vegetaristisia ruokia serkun vaimolle, joka on vegaani. Vaikka kasvispihveihin jo munaa livahtikin, saatiin sentään sallaattiaineksista ja perunoista aikaiseksi ihan vegaanistakin syötävää serkun vaimolle, joka onneksi toi myös mukanaan ihan taivaallisen hyvän papupadan jämät edelliseltä päivältä. Hän on erinomaisen hyvä kokki ja fiksu nainen.

Vierailija
12/16 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti miten pahoillaan he ovat: joutuivat pakosta kutsumaan sinut, ja olettivat että tottakai kieltäydyt kutsusta, mutta änkesitkin paikalle! Noloa...

Vierailija
13/16 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan joulupöydässä paljonkin vegaanille sopivaa. Kaikki laatikot, perunat, salaatit, vihannekset ja juurekset.

Vierailija
14/16 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa paska provo. Tästä aiheesta keskusteltiin ja provoiltiin niin paljon ennen joulua, että suosittelen yrittämään uudelleen vuoden päästä. Hyvissä ajoin ennen joulua tällä kertaa niin joku saattaa uskoa.

Vierailija
15/16 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan joulupöydässä paljonkin vegaanille sopivaa. Kaikki laatikot, perunat, salaatit, vihannekset ja juurekset.

Juureslaatikoihin laitetaan aika usein kermaa, maitoa ja voita sekä kananmunaa. Toki ne helposti voi tehdä vegaanisena, mutta tuskinpa muut kuin vegaanit tai maito- ja muna-allergiset tekevät.

Söin jouluna mummolassa perunoita, marinoituja valkosipulinkynsiä ja vihersalaattia, jälkkäriksi karpalokiisseliä. Hyvin pärjäsi sen pari tuntia, mitä vierailu kesti. Kotona söin sitten varsinaisen aterian.

Vierailija
16/16 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitpa tullut meille! Salaattia, rosollia, perunaa, etikkakasviksia, seitania "kinkkuna" ja laatikotkin olisin tehnyt vegaanisina, nyt lirauttelin kermaa. Kahvin ja glögin kanssa ois ollut huonoa, kun kukaan omasta porukasta ei halunnut kuin suklaata, mutta sua varten oisin hommannut vegaanista. Pipareita ois ollut.

Viinejäkään en valinnut vegaanisia, mutta vichyä olisit saanut varmasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi