Taas koiranomistajat valittavat raketeista, vaikka muut saa kärsiä hristä ympäri vuoden
Hirveä sometus taas päällä parin tunnin paukuttelusta. Koirat saa kuitenkin kuseksia talojen kivijalkaan, aidoille ja joskus myös autojen renkaille. Useat jättävät myös ne kakat keräämättä ja pitävät koiriaan vapaana puistoissa.
Eläimet kuuluu maaseudulle ei kaupunkialueille!
Kommentit (22)
Nämä ihmiset on samaa porukkaa jotka muuttavat lentokentän viereen ja alkavat heti valittaa melusta.
Ymmärrän toisten harmistuksen, ja en ole aikeissa räiskiä naapurien häiriönä. Silti mua ottaa päähän tämä, ettei he vastaavasti sen vertaa piittaa muista, vaan koira kusetetaan keskelle pulkkamäkeäkin.
No mitä se hr tähän liittyy? Vuhhuh!
Koirat saavat räksyttää,haukkua ja ulista kerrostalokämpissä ympäri vuorokauden läpi vuoden ja paskoa puistoihin ja jalkakäytäville
Koiran omistajana en ymmärrä miksi pitää vaatia muita olemaan räjäyttelemättä raketteja, sehän nyt on päivänselvää että uutenavuotena räjäytellään ja jos ei ole siihen varautunut niin se on voi voi. Onhan se ikävää että koira pelkää pamauksia mutta kun siihenkin löytyy keinoja helpottamaan niin miksi ei voi itse hoitaa ongelmaa vaan pitää ilo viedä muilta. Meillä ei koirat pelkää joten suokaa anteeksi jos en täysin ymmärrä sitä tilannetta joka tulee, mutta jos meillä pelättäisiin, hakisin jo hyvissä ajoin vaikkapa feromonihaihduttimen tai vastaavaa.
Itse olen törmännyt vain täysin oikeutettuihin valituksiin sallitun ajan ulkopuolella paukuttelusta. Pahimmissa tapauksessa joku idiootti räjäyttelee raketteja jo edellisenä päivänä.
Se on niin vaikeaa olla huomaavainen ja kaksi väärää tekee usein toisesta oikean. Siitä omasta tietenkin.
Siis tottahan tuo on. Koiran omistaminen taajamassa tarkoittaa sitä, että koira joko on onnistuneesti totutettava erilaisiin ärsykkeisiin tai jos se ei onnistu on hyvissä ajoin evakuoitava itsensä koiran kanssa pois alueelta tämmöisenä aikana. Tämä paukuttelu kun nyt kuitenkin on vain kerran vuodessa.
Lemmikkien omistajat ovat vastuussa niistä lemmikeistään. En tarkoita sitäkään että on sitten ok tähtäillä raketeilla koiranulkoiluttajia tai tehdä muutakaan kiusaa mutta en minäkään ehdoin tahdoin vie koiraani jonnekin missä tiedän ammuttavan uudenvuoden raketteja. Jos koirani pelkäisi joulukuusia, en toisi sellaista sisälle -tyyppisesti ajateltuna. Lemmikit rajoittavat joskus elämää ja se pitää tiedostaa ennen kuin hankkii lemmikin.
Minua jaksaa näissä keskusteluissa aina ihmetyttää miten ihmisiä huolestuttaa ainoastaan ne koirat. Ihan varmasti muutkin eläimet, pikkulinnut, jänikset, oravat ja muut asuinalueen eläimet on tasan yhtä kauhuissaan siitä paukuttelusta. Ne ei vaan tule ikkunoihin koputtelemaan ja tuskaansa jakamaan eikä niitä ole kukaan siellä rauhoittelemassa. Tässä on ihan riittävästi syytä miksi minä en ammu rahojani taivaalle kovan metelin saattelemana.
Vierailija kirjoitti:
Se on niin vaikeaa olla huomaavainen ja kaksi väärää tekee usein toisesta oikean. Siitä omasta tietenkin.
Joo, keväisin saa lukea kuinka koiranpaskaa ei tarvitse kerätä, koska roskia heitellään maahan. Sitten kun kiinnittää huomiota, niin ne on samat ihmiset jotka roskaa ja jättää paskatkin keräämättä.
Vierailija kirjoitti:
Minua jaksaa näissä keskusteluissa aina ihmetyttää miten ihmisiä huolestuttaa ainoastaan ne koirat. Ihan varmasti muutkin eläimet, pikkulinnut, jänikset, oravat ja muut asuinalueen eläimet on tasan yhtä kauhuissaan siitä paukuttelusta. Ne ei vaan tule ikkunoihin koputtelemaan ja tuskaansa jakamaan eikä niitä ole kukaan siellä rauhoittelemassa. Tässä on ihan riittävästi syytä miksi minä en ammu rahojani taivaalle kovan metelin saattelemana.
Varmaan säikkyvätkin, mutta pääsevät itse karkuun turvalliseksi katsomaansa paikkaan. Lemmikit sen sijaan ovat helposti joko ulkona tarhassa tai hihnassa/kettingessä/vaijerissa tai sitten jumissa sisällä, missä eivät pääse mihinkään pakoon. Kyllä kesällä saattaa jytistä ihan yhtä railakkaasti ja paljon railakkaamminkin rajun ukkosmyrskyn aikana ja yhtä lailla ne lemmikit ovat kauhuissaan siitä eivätkä edelleenkään pääse mihinkään karkuun.
Kaupunkiympäristössä myös villieläimet toki ovat varmasti yleensäkin tottuneempia koviin ääniin. Liikenne ei ole mitenkään hiljaista sekään saatikka katuporaushommat. Säikky koira saattaa hihnassa ollessaan pelätä myös hakkaavaa katuporan ääntä. Asuinalueella vapaaehtoisesti hengaavat tirpat ja muut eivät luultavasti ole kovin säikkyjä ihmisten aiheuttamille äänille tai muuten hipsisivät kiireesti tiehensä. Lemmikit joutuvat olemaan siellä missä omistajansa päättävät niitä pitää, tässä on se ero.
prrkle tietävätpä elukat kuka on tämän maailman priima!
Räiskikää ihan vapaasti sinä sallittuna aikana, kun osaan pysyä koirani kanssa sisällä, missä sillä on turvallinen olo eikä se juuri säiky rakettien pamauksia, mutta mikä v*ttu siinä on, että on pakko aloittaa jo tänään se paukuttelu, ja vieläpä niin, että kun olemme koiran kanssa kaikessa rauhassa kerrostalon pihalla menossa sisälle, niin joku p*rseaivo ampuu viereiseltä parkkipaikalta ison raketin sitä taloa kohti? En halua koirani jatkossakaan pelkäävän sisällä, mutta jos sille järjestetään tuollaisia säikähdyksiä, niin totta h*lvetissä se pauke alkaa pelottaa enemmän! Joku naapuritalon idiootti sen raketin ampui, harmi kun en tiedä missä asunnossa asuu, tai veisin koiranpaskaa postiluukusta.
Vierailija kirjoitti:
Räiskikää ihan vapaasti sinä sallittuna aikana, kun osaan pysyä koirani kanssa sisällä, missä sillä on turvallinen olo eikä se juuri säiky rakettien pamauksia, mutta mikä v*ttu siinä on, että on pakko aloittaa jo tänään se paukuttelu, ja vieläpä niin, että kun olemme koiran kanssa kaikessa rauhassa kerrostalon pihalla menossa sisälle, niin joku p*rseaivo ampuu viereiseltä parkkipaikalta ison raketin sitä taloa kohti? En halua koirani jatkossakaan pelkäävän sisällä, mutta jos sille järjestetään tuollaisia säikähdyksiä, niin totta h*lvetissä se pauke alkaa pelottaa enemmän! Joku naapuritalon idiootti sen raketin ampui, harmi kun en tiedä missä asunnossa asuu, tai veisin koiranpaskaa postiluukusta.
Minkälainen p*rseaivo ottaa koiran asumaan kerrostaloasuntoon?
Paukuttelu vain laillisena aikana, kun raharikkaat tai muuten vaan idiootit ampuvat rahaa taivaan tuuliin.
En ole koiranomistaja, en voi käsittää asuinalueilla tapahtuvaa räiskintää. Juuri kun olen nukahtanut alkaa räiske, jota kestää ja kestää ja kestää. Keskellä omakotitaloja ammutaan raketteja, joiden roskat päätyvät muiden pihoille. Ex naapurin piltti tosautti noitapillin suoraan meidän ikkunaan 😨
Vierailija kirjoitti:
Nämä ihmiset on samaa porukkaa jotka muuttavat lentokentän viereen ja alkavat heti valittaa melusta.
Eli ovat muuttaneet mihin? Meillä ammutaan ympäri kaupunkia raketteja niin keskustassa kuin taajaman laitamillakin. Aivan idioottia hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen törmännyt vain täysin oikeutettuihin valituksiin sallitun ajan ulkopuolella paukuttelusta. Pahimmissa tapauksessa joku idiootti räjäyttelee raketteja jo edellisenä päivänä.
Katsos kun kaikki eivät niistä säännöistä piittaa. Onhan koiranpaskan keräämisestä ja koirien kiinnipidostakin säädetty laissa, mutta osa ihmisistä rikkoo lakia joka päivä.
Meidän naapuri pyysi, että jos ammutaan raketteja niin mentäisiin vähän kauemmas pihasta. Muutan ihan fine, mutta naapurien koirat räkyttää joka aamu 06.30 eteenpäin ulkona, pissailee myös meidän pihalle ja vapaana ollessaan aiheuttavat ongelmatilanteita muille koiranomistajille.
En sanonut mitään, mutta mieli tekisi vastoin omia periaatteita ostaa pari rakettia ja ampua ne suoraan naapurin ikkunaan. Mutta en viitsi.
Samaa mieltä. Laitetaan koiran kuvia ja itkuvirtta siitä miten elämä on vaikeaa. Tällaiset asiat pitäisi miettiä läpi ennen sen koiran ottamista. Itse lähtisin mökille koiran kanssa jos uudenvuoden perinteet näin ahdistaa