Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva syntyi, koko ajan pitäisi mennä kylään jonnekkin

Vierailija
28.12.2016 |

Vauva on 4kk ja joka viikko tulee vaatimuksia kahvittelemaan minun tai miehen sukulaisille. Anoppi haluaa tällä viikolla ottaa vauvan yökyläänkin luokseen. En osaa sanoa vastaan ja sitten stressaa kun pitäisi mennä taas kahvittelemaan. Välillä ollaan oltu kipeitä niin eiköhän tule viestejä lähes päivittäis "joko olette terveitä, tulkaa kahvittelemaan". Pitäisi varmaan olla otettu, mutta ennemminkin ahdistaa. :D

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4kk ikäinen yökylään? En antaisi :/ ja opettelisin muutenkin sanomaan "ei". Helpottaa kummasti elämää

Vierailija
2/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene. Tärkeintä on nyt rauhassa kotona olo ilman stressiä, ei ole sinun ongelma jos joku siitä loukkaantuu. On korkea aika opetella sinunkin pitämään puoliasi, miten muuten ajattelit pystyä valvomaan lapsesi parasta myöhemmin elämässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun ole pakko mennä! Eikä vauvaa antaa yökylään. :) Eka lapsenlapsi vissiin? Eikö olisi silti kuitenkin kivempi käydä itse kylässä kun kutsua itse vieraita omaan kotiin? Itse kyläilemällä on helpompi säädellä kyläilyn pituutta, eikä tarvii huolehtia tarjoiluista. Lämmintä suhdetta isovanhempiin kannattaa pitää yllä, huomaat kyllä miksi, kun vauva kasvaa.

Vierailija
4/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun ole pakko mennä! Eikä vauvaa antaa yökylään. :) Eka lapsenlapsi vissiin? Eikö olisi silti kuitenkin kivempi käydä itse kylässä kun kutsua itse vieraita omaan kotiin? Itse kyläilemällä on helpompi säädellä kyläilyn pituutta, eikä tarvii huolehtia tarjoiluista. Lämmintä suhdetta isovanhempiin kannattaa pitää yllä, huomaat kyllä miksi, kun vauva kasvaa.

Kyllä minä sen tiedän että hyvät välit kannattaa pitää ja siksi en uskalla kieltäytyä kyläilykutsuista, vaikka olen väsynyt matkustamiseen ja kyläilyyn. Kun nimenomaan en haluaisi nyt tuhlata energiaani tuollaiseen vaan olla kotona.

Ap

Vierailija
5/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 4kk vauva yökylään ilman vanhempiaan? Mullakin on 4kk vauva, enkä todellakaan antaisi häntä yökylään mihinkään! Nyt pitää olla kanttia sanoa EI!

Vierailija
6/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä influenssa-aika, en kyllä todellakaan menisi minnekään. Ja yökyläily tuon ikäisellä on turhaa, jollei ole jotain pakottavaa tarvetta. Opettele sanomaan ystävällinen mutta jämäkkä ei. Älä keksi tekosyitä tai selityksiä, sanot vain niin kuin asia on. Eli että haluatte olla tällä hetkellä omassa rauhassa ja että 4 kk on vielä liian nuori yökylään.  

Vierailija
7/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä matka on kyläpaikkaan? 

Vierailija
8/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä mies ja muksu kyläileen? Näin tein itse ja sain itselleni tunnin omaa aikaa

Vierailija
9/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoli tuntia. Pyhäaikaan ja viikonloppuisin tunti (julkiset).

Ap

Vierailija
10/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele sanomaan ei. Ärsyttää tosi paljon tuollaiset toisten miellyttäjät, jotka eivät osaa sanoa mielipidettään ja sitten valitetaan.

Mitään epäkohteliasta siinä ei ole, jos sanot "Kiitos kutsusta, nyt just ei millään jakseta / ehditä. Katsellaan vaikka ensi tai sitä seuraavalla viikolla."

Vierailija
11/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten voisi opetella sanomaan ei..............................................

Vierailija
12/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoli tuntia. Pyhäaikaan ja viikonloppuisin tunti (julkiset).

Ap

Teillä ei siis ole autoa? Nyt on pahin influenssa-aika, joten noin pientä en veisi julkisiin kulkuneuvoihin kuin ihan pakosta. Pyydä vieraat teille piipahtamaan ja pyydä kahvileivät mukaan, jos et pysty kokonaan kieltäytymään.

Vierailija
13/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoa vaan yhteiskunnan jäseneksi. Itse en saa koskaan mitään kutsuja minnekään. Saa vaan pelata tietokoneella rauhassa. Aah miten seesteistä elämää.

T: Sinkkumies 35v

Vierailija
14/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole autoa, asutaan Helsingissä joten täällä on julkiset aina täynnäkin.

Ap

Vierailija
15/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökylään vasta sitten, kun sinusta oikeasti tuntuu siltä ja se lähtee sinun tarpeistasi ja vauva tuntuu olevan oikeasti valmis. Anopin mieliksi ei tarvitse eikä pidä antaa lasta yökylään. Vauvasi ei ole mikään anopin nukke, jolla voi leikkiä. Pääsääntönähän on myös, että lapsi voi olla erossa 1 yö/ikävuosi. Eli 1-vuotias voi olla yhden yön. Monet kyllä antaa pidemmäksikin aikaa jo ihan pienenä, mutta se ei oikeasti ole hyväksi vauvan psykologiselle kehitykselle. (Ja tähän tulee nyt jengi vinkumaan, että ei siihen kuole ja hyvin on mennyt. Ei kuole, ei, ja näennäisesti voi olla mennyt "hyvin", mutta vaikutuksia varmasti silti tulee, niitä ei vain ehkä äidit ole huomanneet. Pakkotilanteet on eri juttu, jos äiti esim. joutuu sairaalaan, mutta huvin vuoksi en jättäisi hoitoon liian pitkiksi ajoiksi.)

Kyläillä ei tarvitse niin usein, jos ei jaksa. Ihan ystävällisesti voitte kieltäytyä kutsusta ja sanoa, että kiitos kutsusta, mutta nyt on niin paljon kaikkea, ettei ehdi/jaksa ym. Tai kutsutte teille välillä. Meilä oli vähän samaa, että meidän olisi kyllä pitänyt jaksaa ajella pitkin Suomea, mutta kun ehdotimme, että tulisivat meille, niin ei jaksa, kun on niin pitkä matka. :-D Tai kun piti tehdä pihatöitä ja ehtiä saunaanki illalla... Sitten oli hirveä valitus muille sukulaisille, kun eivät koskaan saa nähdä vauvaa!

Vierailija
16/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinun on nyt laitettava rajat sukulaisille. Olet nyt perustanut perheen ja sinä päätät puolisosi kanssa miten te elätte teidän perheenne elämää. Ette ole lapsuuden perheidenne jatke. Ette ole heitä varten olemassa.

Sinun täytyy uskaltaa kieltäytyä kyläilystä, jos et jaksa mennä kylään. Jos anoppi tai muu loukkaantuu tästä, hänen on katsottava peiliin. Ei kenenkään tarvitse elää miellyttääkseen muita.

Itse älysin vetää rajat omaan lapsuuden perheeseeni siinä vaiheessa, kun isäni meillä kahvitellessaan alkoi valittaa, että otamme margariinia väärällä tavalla rasiasta... Älysin, että ei helvetti, tämä on meidän kotimme ja margariinipurkkimme.

Oivallus prosessoitui päässäni hiljalleen ja johti itse asiassa myöhemmin melko isoon konfliktiinkin. Pidin pidemmän tauon vanhempiini ja he oivalsivat, että perheemme elää kuten me haluamme ja heidän on hyväksyttävä se, mikäli haluavat tavata lapsenlapsiaan.

Hyvin oppivat olemaan :-) Olemme olleet hyvässä yhteistyössä siitä lähtien ja isovanhemmat ovat lapsillemme tosi läheisiä ja kaikki tulemme hyvin toimeen.

Myös vanhemmille voi olla sokki, kun oma lapsi aidosti itsenäistyy oman perheen perustamisen myötä. Enää ei mennä lapsuudenkodin säännöillä, vaan hoidetaan asiat niin, että ne sopivat kahden perheen toimintatapoihin.

Vierailija
17/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja just tuli viestin miehen kahdeksankymppiseltä mummolta että hän haluaisi meidät huomenna sinne kahville ja että hän voisi hakea meidät itse omalla autollaan..

Ap

Vierailija
18/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja just tuli viestin miehen kahdeksankymppiseltä mummolta että hän haluaisi meidät huomenna sinne kahville ja että hän voisi hakea meidät itse omalla autollaan..

Ap

No nyt tulikin heti erinomainen tilanne harjoitella sitä ein sanomista. Voit kieltäytyä täysin kohteliaasti, mutta mitään tekosyitä ei tarvitse keksiä. Riittää, että nyt ei vain sovi.

Vierailija
19/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä että aloittajalla on oikeus ja velvollisuus sanoa ei.

Mutta että influenssan pelossa ei voisi nelikuisen kanssa matkustaa bussissa tai kyläillä mummolassa? Wtf? Mitä näin ajattelevat ajatteli tehdä jos niitä lapsia on joskus toinenkin, lukittautua leikki-ikäisen kanssa marraskuusta huhtikuulle neljän seinän sisälle?

Ja ei, ei toki tarvitse lähteä vauvan kanssa bussintankoja nuolemaan, mutta kyllä toi nyt vähän suhteellisuudentajuttomalta kuulostaa jos vauvan kanssa pitäisi koko influenssakausi välttää busseja ja mummoloita.

Vierailija
20/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä että aloittajalla on oikeus ja velvollisuus sanoa ei.

Mutta että influenssan pelossa ei voisi nelikuisen kanssa matkustaa bussissa tai kyläillä mummolassa? Wtf? Mitä näin ajattelevat ajatteli tehdä jos niitä lapsia on joskus toinenkin, lukittautua leikki-ikäisen kanssa marraskuusta huhtikuulle neljän seinän sisälle?

Ja ei, ei toki tarvitse lähteä vauvan kanssa bussintankoja nuolemaan, mutta kyllä toi nyt vähän suhteellisuudentajuttomalta kuulostaa jos vauvan kanssa pitäisi koko influenssakausi välttää busseja ja mummoloita.

Minä kirjoitin tuosta aiemmin. Minä en todellakaan lähtisi nyt ehdoin tahdoin julkisiin vauvan kanssa. Jos vauva ei sairastu, niin äidin sairastuminen on yhtä paha juttu. Juuri tänään kuulin sukulaisperheestä, jossa ihan kaikki saivat influenssan, yksi joutui sairaalahoitoonkin.

Aikuisten matkanteko sujuu muutenkin helpommin mitä vauvan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä