Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Tiistaihin Syyskeijut***

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin. Käytiin sitten aamulla siellä ultrassa.

Kaikki oli hyvin. Sikiö vastasi viikkoja tasan eli la pysyi samana 21.9.

pää-perämitta oli 71mm. Niskaturvotus ok.

Sydän sykki ja liikkeisiin merkkas ++, vaikka minä en kyllä itse sitä havainnut. Mutta ei ole aiemmissakaan raskauksissa tässä ultrassa liikkunut.

Seuraava ultra onkin sitten 2.5 (mun synttärin aattona).

Ja ihanaa kun sain mielenrauhaa loppua ajatellen. (Se meidän pojan tapaus). Kysyin siitä ylimääräisestä tarkkailusta ja kätilö sanoi että ihan minun oman olon mukaan, että jos hirveesti alkaa hirvittään ni äippäpolille vaan yhteys.

Kyllä mä aattelin että seuraavaan ultraan kestää, mut sitten vois kyllä muutaman ylimääräisen keikan tehä, että pysyy nahoissaan.

Niin ja sanoi vielä että loppupuolella sitten voidaan harkita käynnistystä (jopa ennen la:ta) jos mielenterveys vaatii ja tilanne sen sallii.

Seuraava neuvvola on ens viikon perjantaina.

Hyvillä mielin siis tällä erää! :)

kirsikka 12+5

Vierailija
22/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neronjalle tsempistä, kummasti tuntemattomienkin tsempit saa kyyneleet silmiin.. ;)

Saako Kirsikalta kysyä, miten teidän pojalle on käynyt? Olen itse vasta liittynyt hetki sitten tänne keijuihin enkä tiedä. Toivottavasti en ole tunkeileva, ymmärrän kyllä jos et halua kertoa, jos olet siitä jo kovasti puhunut. Joka tapauksessa hyvä, että ultrassa nyt kaikki hyvin :) ¨

stenval ja tyttö 04/04 + rv 14+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa toki kysyä.

Eli meidän poika kuolivuosi sitten helmikuussa rv 37 kohtuun. Syyksi selvisi solmu napanuorassa, joka oli kiristynyt.

Kaikkialta olen kuullut että todennäköisyys että sama toistuisi on minimaalinen. Mutta kuten kätilökin tänään totesi, niin ei se tieto loppjenlopuksi mitään lohduta, kun se pelko siellä sisällä kuitenkin on.

Oikeastaan minä en sitä solmua pelkää vaan yleensäkin tieto siitä että MITÄ tahansa voi tapahtua, milloin tahansa, pitää perus pelkoa yllä.

Vaikka kaikki vaarat tietää, niin ei niitä ajattele ennen kuin jotain sattuu. Ja varmasti se on ihan tervettäkin, muutenhan sitä tulis hulluks.

En mä osannut kuvitellakaan että siinä vaiheessa enää mitään sattuisi.

Yksi normaali raskaus oli silloin jo takana, tyttö on nyt 2½ vuotta.

Ja kummasti se helpottaa oloa kun tietää että ylimääräistä seurantaa saa kun siltä tuntuu.

Vierailija
24/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten kurjaa.. En löydä edes sanoja kertomaan miten pahoillani olen teidän penen pojan kohtalosta.. Tässä sitä koko ajan toivoo omassa riskiraskaudessaan, että pääsis sinne turvallisille viikoille ja sitten kun lukee tuollaisista ikävistä jutuista, miettii, että ei niitä 100% turvallisia viikkoja olekaan..

Käy ihmeessä mielenrauhan takia tulevaisuudessa useammin tsekkaamassa vauvaa, se kummasti antaa mielenrauhan, ainakin hetkeksi. Oikein onnellista raskautta sinulle ja meille kaikille syyskeijuille :)

Vierailija
25/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttu, kiitos onnitteluista :-).

Stenval, pakko oli tosiaan sinulle tsemppejä toivottaa, koska tämä omakin raskaus on ollut NIIN täynnä pelkoja aiempien keskenmenojen takia ja niitten jälkeen todetun tukostaipumuksen takia, joten ymmärrän sinun tilannettasi todella hyvin. Tänään kun saatiin ne sydänäänet kuuluviin, niin helpotti taas kummasti. Mikäänhän tässä raskaudessa ei ole viestinyt varsinaisesti siitä, että jotain olisi pielessä, mutta kun ne pelot on vaan niin kovat. Toivottavasti nyt saisi ne pidettyä suht kurissa ja selviäis onnellisesti rakenneultraan ja siitä taas eteenpäin. Samaa toivon edelleen myös sinulle ja kaikille muillekin, jotka elävät epätietoisuudessa tai pelkojen rasittamina!!!

Kirsikalle ja kaikille muillekin ultrassa käyneille onnittelut iloisista kuulumisista!!!

neronja rv15+2

Vierailija
26/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin aluksi että kirjoittelen vasta huomenna, mutta jospa joku vielä tällekin iltaa näitä lukisi.

Huuli pyöriänä luen täällä näitä teidän neuvolakertomuksia ja lähinnä sitä kuinka paljon olette saaneet tietoa vauvaan liittyen. Minulle ei esimerkiksi ole kerrottu vauvan sykkeitä tai sitten ne olis pitäny ite älytä kysyä tai katsoa monitoristako? Tuijotin vain sitä pienen pientä ihmisalkua enkä kyllä muuta osannut ajatella. Kyselin myös eilen tosta np-ultrasta ja jos luitte sen niin mut on jo omassa neuvolassa ultrattu tosiaan kahdesti ja sit on vielä se rakenne tuolla yliopistollisessa myöhemmin. Mistään muista mitoista kuin pää-perä lääkäri ei puhunut eli olen tässä päätellyt ettei sillä varmaan ollut taitoa mitata muuta. En tiedä. Ajattelin nyt kuitenkin soittaa neuvolaan ja kysyä vielä. En kyllä edes tiedä että menisinkö jos se pitää yksityisellä suorittaa. Asioilla on niin monta puolta. Onko teille kaikille kuulunut se neuvolapalveluihin kun niin monet näyttävät siinä käyneen. Kertokaapa ajatuksianne.

Vierailija
27/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella pitkästä aikaa täällä. Ensin pahoinvointi vei kaikki voimat, nyt aika työpäivien jälkeen kuluu lasten kanssa, mutta jospa nyt hieman silti kuulumisia päivittelisin.

Viime perjantaina oli np-ultra NKL:lla, kaikki hyvin! La aikaistui viikon verran, eli lopullinen laskettu aika on 7.9.2006. Vauveli oli varsin eläväinen, ja mikä tärkeintä, asusteli masussani yksin :) Vaikka kaksosemme ovat maailmamme navat, niin toinen parivaljakko olisi ollut jo hiukan liikaa...

Töissä en ole edelleenkään saanut tilanteesta kerrottua, jospa sitä taas huomenna yrittäisi. Mitä enemmän asiaa on lykännyt, sitä vaikeampaa siitä tuntuu tulleen :/

Jospa sitä kuitenkin menisi nukkumaan, jotta huomenna taas jaksaa. Oikein hyviä vointeja kaikille syyskeijuille!

- Mytty ja masu 14 + 5

Vierailija
28/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. meidän kunnassa on niin, että np-ultra on ainoa, jonka kunta tarjoaa. Tai siis polimaksunhan siitä joutuu maksamaan. Meillä ei neuvolassa ole ultraa, joten jos ei kertaakaan käy yksityisellä, niin se n. rv12 ultra olis sitten ainoa.

Mulla itselläni on kylläkin tässä raskaudessa aivan eri tilanne. Polille pääsin alkuraskaudessa kaksi kertaa ultraan (tai itse asiassa kolme, kun mulla sattui olemaan poliaika, kun viikkoja oli rv4+ eli silloin jo ultrattiin ekan kerran) ja sitten tietysti np-ultra. Lisäksi saan rakenneultrankin polilla ja varmaan jos raskaus hyvin etenee niin vielä seurantaultria jatkossakin tuon tukostaipumuslääkityksen takia.

Näin siis täällä.

neronja rv15+2