Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Tiistaihin Syyskeijut***

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan niin aktiivisti liikkeellä. Mä heräsin tänään jo kuudelta, vaikka muksut nukkuu vielä. No saanpahan rauhassa kirjoitella.

Ikäerosta: Meillä esikon ja kuopuksen ikäero on 7,5v (samoin kuin miehen esikoisen ja kuopuksen). Nyt tulee ikäeroksi 2v7kk. Ja tuplarattaat olen ajatellut hommata kaupunkireissuja varten. Ihan isomman turvallisuuden vuoksi. Ja senkin takia, kun nukkuu pitkät päikkärit.

Sukupuolen selvittämisestä: Olen ajatellut kysyä ultrassa. Jos ei nyt selviä rakenneultrassa (joka on muuten parin viikon päästä), niin sitten viikoilla 30, kun menen OYS:iin tarkempiin tutkimuksiin. Kuopuksesta kysyin rv 32.

Ajoittamisesta: Mä olen nähtävästi kanssa ajoituksen mestari. Mulla oli tarkoitus mennä töihin syyskuun alusta. Enkä voinut lähtöä enää lykätäkään, kun olin sitä jo siirtänyt. Nyt sitten saan tehdä vähän muunlaisia töitä syyskuun alussa.

Mielihaluista: Mulla tekee nyt mieli kaikkea roskaruokaa ja yleensäkin epäterveellistä ruokaa. Tytöistä on molemmista tehnyt mieli tervellistä naposteltavaa ja joku grilliruoka on saanut aikaan pahaaoloa jo pelkällä ajatteluasteikolla. Saa nähdä onko tällä jotain merkitystä. Tosin mulla on kyllä vähän tyttöolo.

No nyt tuo kuopus tuolla heräilee, joten jatketaanpa seuraavassa numerossa.

Vierailija
2/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään onkin sitten pilvinen päivä. No eiköhän sen kestä, onhan se aurinko monena päivänä paistanut.

Enään kaksi tuntia ja saa nähä meijän pikkuisen. 9.30 on vihdoin se ultra! Jes!

Kun vaan sais ton miehen tuolta ylös. Se kun päätti mennä naapuriin eilen illalla, kun ei tänä aamuna ollut niin aikainen herätys. Tuli sitten pikkasta vaille yks kotiin. Hmpf...

Jees, mutta nyt täytyy pakata tytön laukku että saa sen vietyä ultran ajaks hoitoon.

Kerron sitten kuulumisia myöhemmin.

Hyvää tiistaipäivää Keijuset!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei kuulu kummempaa, ei meinaa flunssa hellittää ja olen itsekin vielä aika kovassa nuhassa. Meillä onneksi ovat molemmat pojat olleet perusterveitä eikä lääkärissä ole vanhemman, pian 4 vuotiaan kanssakaan käyty kuin pari kertaa koko elämän aikana.

Nyt flunssan myötä on oma ruokahalu kuihtunut, mutta jos mielitekoja miettii niin pari kuukautta, jatkuvan kuvotuksen ollessa, söin usean appelsiinin päivässä :-) Ehkä makea maistuu paremmin kuin suolainen...

Mukavaa tiistaipäivää keijukaisille!

moisku rv 15+2

Vierailija
4/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsikka 82: tsemppiä ultraan, hyvin se menee!

Költtänä tais puhua kevään tulosta, mustakin se on aivan ihanaa ja huomaan olevani koko ajan pirteämpi:) Odotan malttamatomana lumien sulamista ja siirtymistä keväisempiin vaatteiisin!

Sitten ikäeroasiaan: meillä esikoisen ja kuopuksen ikäero on 2v7kk, nyt ikäeroksi kahden viimeisimmän kohdalla tulee olemaan 1v7kk eli vuoden vähemmän. Rattaista en vielä tiedä, ollaan vähän kahden vaiheilla hankitaanko tuplat vai ei. Ne on niin raskaat työntää, ja asutaan aika syrjässä, joten varsinkin talvella niiden lykkiminen metsäteitä pitkin ei houkuta...Muutenkin yleensä kuljetaan enimmäkseen autolla pidemmät matkat. Ajateltiin vähän, että jos pärjättäisiinkin pelkällä sisaristuimella ja seisomalaudalla?

Sitten sukupuolesta: ilman muuta haluaisin sukupuolen tietää (utelias minä...), mutta saas nähdä kertovatko Kättärillä sitä. Jos nimittäin tulee kolmas poika, niin sitten tiedän ettei tarvitse hankkia mitään sen kummepaa uudelle tulokkaalle. Jos taas olisi tyttö tulossa, haluaisin jotain pientä kivaa tytölle sopivaa ostaa jo etukäteen.

Mäkimeirami rv 14+4

Vierailija
5/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelin jo pitkät litaniat ja jonnekin hävisivät.

eli ultrassa oltiin ja kaikki oli hienosti. kaveri siellä reihui ja möyri ja yhtäkkiä iski väsy ja pisti unille. niskaturvotus oli mitätön alle mm ja istukka etuseinämässä eli liikkeitä saakin sitten odotella taas pidempään. koko yö meni hermoillessa ja jännittäessä :)

laskettua siirrettiin 5 päivällä taaksepäin.

nyt pn pakko jatkaa töitä minkä nyt tältä myhöilyltä pystyy keskittymään :)

tuisku 12+2

Vierailija
6/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kirjoittelin vielä lastenvaunuista, taidan kirjoitella hiukan liian myöhään aina, ettei kukaan enää ole lukemassa ja kommentoimassa...

Meillä lämmitys on lakkoillut ja taas tänään seisoin kylmässä suihkussa kun asian huomasin. Tänään ajan firmalle hyvästelemään pomon ja työntekijät ja hakemaan loput tavarani, olisi tietenkin ollut kiva kun olisi saanut hiukset pestyä. Työsopimus siis päättyy nyt maaliskuun lopussa, mutta töissä en ole enää ollut tammikuun alun jälkeen.

Monet täällä kertoo juovansa vettä. Mä olen aina ennen juonut paljon vettä, mutta nyt se ei sitten millään maistu. Olen yhä kaakao linjalla ;)

Seirana rv14+4

Vierailija
7/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ikäeroksi tulee 2v5kk, jos tämä pikkuinen matkassa pysyy syksyyn asti, edelleen kun päivä kerrallaan mennään :(

Perjantaista lähtien tullut mustaa terva verta eli poistuu sitä kohdun limakalvon alle jäänyttä verta, joka sinne kolmen viikon takaisen vuodon jälkeen jäi. Hyvä, että veri tulee pois, mutta silti pelottaa..

Ihanaa kuitenkin kun aurinko paistaa, vaikuttaa se mukavasti mielialaankin.

Olin muuten eilen kuuntelemassa neuvolassa sydänäänet ja kävi niin, että kone ne löysi ja vauvan pulssi oli 120-130, mutta niitä ei korvalle kuulunut. Onko muilla koskaan käynyt näin? Jäi jotenkin kurja olo, kun on tätä vuotoa ja muutenkin saa vauvan puolesta pelätä. Mulla kuitenkin vauvan sydänäänet kuulu jo kk sitten, miksei eilen??

Toivottavasti kirsikka saa hyviä uutisia ultrasta. Mukavaa kevätpäivää keijuille :)

rv 14+5

Vierailija
8/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko kieltää itseltä palstailu tuossa rv9 kohdalla. Keskenmenon pelko on ollut tässä raskaudessa niin suuri, ettei ole oman mielenrauhan vuoksi pystynyt lukemaan muiden surullisia kuulumisia. Ikävä, että niin moni on joutunut jäämään pois meistä syyskeijuista :(.

Eilen oltiin mekin np-ultrassa, ja kaikki näyttää olevan kunnossa. Turvotusta oli 0,6mm. Lääkäri mainitsi lisäksi jotain nenäluun näkymisestä hyvin, ja että kromosomipoikkeavuuksissa tätä ei olisi mahdollista nähdä. Istukan sijainti kuitenkin aiheuttaa pientä huolta, sillä on tällä hetkellä vielä osittain kohdunsuun päällä. Toivon kovasti, ettei tule jäämään tuohon paikkaan. Edellisessä raskaudessa seerumiseula oli osana tässä ultrassa, mutta tänä vuonna sen olisi joutunut maksamaan itse. Ajateltiin sitten ettei mennä siihen, kun lääkärikään ei sitä nähnyt tarpeellisena ja olisi tullut maksamaan noin 80¿.

Ultran mukaan näyttäisi, että olisi poika tulossa. En vaan tiedä voiko tuohon sukupuoliasiaan vielä luottaa lainkaan, varmalta lääkäri kyllä vaikutti asiasta ja niin olin itsekin näkevinäni. En edes ajatellut sukupuolta kysyä ennen kuin vasta rakenneultrassa. Onko muille annettu miten varman oloisia tietoja sukupuolseta tässä vaiheessa? Kovasti tekisi mieli lähteä nyt hypistelemään sinisiä vaatteita, mutta mahtaakohan olla kuinka järkevää...

Ei, mutta nyt pitää palata taas töiden pariin.

OonaMaria rv12+4 & tyttö 2v -1kk

Vierailija
9/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä flunssa jaksaa kyllä painaa päälle heti kaikin voimin! Nyt ei ainakaan jaksa tehdä yhtään mitään.

Hedelmiä tekee ihan mielettömästi mieli kokoajan. appelsiinia ja omenaa menee kilotolkulla päivittäin :) mutta hyväksi se vaan onneksi on.

Mukavasti silti on täällä meillä päivä mennyt. Flunssa vaan pitää päätä kipeänä, ja oloa tukkoisena. Tuo sää ulkona onneksi piristää, vaikkei ulos viitsi tässä kunnossa lähteä, voi siitä nauttia täältä sisältäkin. Onneksi on ikkunat :D

Kirsikka tule nyt pian kertomaan miten meni...

Terkuin, Dotteli 14+1

Vierailija
10/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hetihän ne sydänäänet löytyi! Ei tarvinnut edes hakea niitä. Ihan turhan pelon aiheutti mulle siis se viime viikkoinen th :-(.

Hb oli hieman noussut eli oli nyt 116. Verilettupaketti tuolla pöydällä onkin jo odottamassa, joten taidan lähteä syömään.

Stenvallille kovasti tsemppiä!!! Toivon todella, että kaikki menee sinulla hyvin! Kuten tietty myös kaikilla muillakin keijuilla!

Iloisin mielin taas vaihteeksi (toivottavasti pystyisin nyt unohtamaan pahimmat pelot)

neronja rv15+2

Vierailija
11/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä on tuntemuksia nyt masussa ollut? Mulla tuntuu sellaista vihlontaa enemmänki tuolla alapään suunnalla ja sen huomaa istuessa ja kävellessä. Mitähän kipuja nämä sitten ovat? Onko kokemusta? Jotenkin sitä koko ajan tarkkailee tuntemuksia ja huolestuu herkästi koska ekaa odotetaan. Ja vielä kun kaksi keskenmenoa ennestään niin pelottaa senkin takia. Rohkaiskaa jos tiedätte mitä tällaiset vihlonnat voivat olla, jotain kasvukipuja vai mitä... Minkälaisia liitoskivut on ja mitä ne tarkottaa?

mariy & toukka 14+2

Vierailija
12/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariy80 kysyi liitoskivuista: Mulla ne ovat olleet juuri sellasta riipimistä alapään seudulla tai ainakin tuolla jossain syvällä alhaalla. Nyt ei oo vielä ollu. Oisko paikat jo niin löysät ;) Tosin jos oon kyykyssä pitkään ja nousen liian nopeesti ylös, niin vatsalihaksia repii ja vihloo tosi inhottavasti.

Nyt mulla on alkanut raskauden ärsyttävin oire (meikäläisen kohdalla siis) eli jatkuva NÄLKÄ. Oon syöny tänään jo kahesti aamupalan, ekaksi Weetabixiä ja viinirypäleitä ennen lasten heräämistä, lasten kanssa kaurapuuroa, sit perhekerhossa leipää, nyt mussutan taas viinirypäleitä, et jotenkin selviän puoli tuntia lasangelle. Tätä sitten kestääkin loppuun asti. Pitäis olla aina edes se banaani laukussa, vetäsee olon tosi huonoksi, jos ei oo mitään suuhun pantavaa.

Sain aamulla jalkaani (sterch-, apua miten se kirjotetaan!) farkut. Luulin, ettei mahu enää kuin mammasellaset. Perhekerhossa yks tuttu sanoikin, ettei uskois miun oottavan, jos ei tietäis. Näkispä vaan mahan illalla ;) Ja tietysti avasin vetskarin ja napin heti kotona.

Mulle tuli tänään 2kpl Vauva-lehteä. Pitää antaa toinen kaverille, mikälie jakeluhäiriö. Miun ei pitäny sitä tilata, mut perinteisesti odotusaikana oon sen tilannu.. Ja kummasti ne vauva-asiat raskaana ollessa luetuttaa, vaikka olevinaan tietää " kaiken" .

Pitää mennä keittiön ikkunasta kyttäämään tyttöä, nukahti autoon.

-piias- rv 14+1 :)

Vierailija
13/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...silti hieman masentaa :( Tänään on viimeinen äitiyslomapäivä! Töihin menen tosin vasta toukokuussa ja silloinkin vain pariksi kuukaudeksi " käväsemään" , mutta on se kuitenkin henkisesti sellainen virstanpylväs, että tuo esikko on muka jo niin iso, että sen pittäis hoidossa selvitä muiden seassa... Sniff :( Kurjuudessa siis pyörin täällä...

Onneksi kevät kuitenkin tulee ja pahaolokin on pysyny poissa jo kokonaisen viikon! Esikoiselta kun pönttöä halin sinne jonneki 20+ viikoille, niin kyllähän tuntuu nyt luksukselta.

Heppulin sydänääniä on kuunneltu jo kahteen otteeseen ja niiltä ns. tyttösykkeiltä kuulostais, eli 160 tienoilla. Mulla on kanssa tosi alhaalta saatu äänet kuulumaan, ihan siitä luun rajalta ja eka kerran siis jo rv 10+4 ja sit on vielä jalkojaki pitäny roikottaa siitä pöyän reunan yli mahdollisimman lähelle lattiaa. Eka neuvolassa pittiin eka siinä portaalla jalkoja, niin ei alkanu kuuluun, mut ku th siirsi portaan alta niin heti löytyi.

Ikäerosta: meillä tulee noin 1v3kk ja tuplarattaita ollaan katteltu. Lähinnä vaan lyhyille kävelyille ja kaupunkireissuille, esikoinen meillä ei ole oikein tykänny nukkua vaunuissa päikkäreitä ja tosi harvoin oikeestaan nukahtaakaan vaunuihin esim. kaupungilla, niin ei tarvii olla hänelle sitten päikkäri paikkaa, kunhan on paikka missä istua omalta pihalta poistuttaessa... Vauvalle käy sit päikkäri vaunuiksi noi esikoiselle ostetut vaunut. Jos joku TIETÄÄ että Emmaljungan Ceroxeihin sais sisaristuimen, niin kertokaa mulle!!!!

Joku kyseli yhdistelmävaunujen ja -rattaiden eroa... Olen ymmärtänyt ne niin, että esim. meillä nuo Ceroxit on yhdistelmärattaat, kun niissä on kiinteä ratasosa johon saa sit sisälle laitettua joko kovan taikka pehmeän kopan vauvalle ja yhdistelmävaunut sit on ne joissa on ratasosa ja koppaosa molemmat erillisiä ja ne saa vaihdettua siihen runkoon. Korjatkaa joku jos olen ihan hakoteillä. Mutta turvakaukalo ei kuulu kumpaankaan, ne on sit eri juttu ne ratasrungot joihin saa kaukalon kiinnitettyä.

Nyt alkoi kuulua lauleskelu tuolta pikku makkarista, niin täytynee lähteä ruuan laittoon ja sitten pihalle katteleen ohi ajavia rakennustyömaiden isoja autoja... Jaa että pojatko siis vaan kiinnostunu autoista, meillä ainaki tyttö tapittaa silmä kovana ja mitä isompi auto sen parempi ja auta armias kun menee vielä kaikenlaisia nosturiautoja ym. ym. ;)

Äippä ja Heppuli rv 13+5 sekä tytsy vkoa vailla 9kk

Vierailija
14/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen ultran jälkeen vaavi onkin möyrinyt oikein kunnolla. Muutamia liikkeitä olen jo ennen ultraa tuntenut, mutta ehkä nyt sitten olen itselleni oikein antanut " luvan" tunta liikkeitä. Tietää, että joku siellä mahassa elää ja asustaa.

Me ostimme kuopuksen synnyttyä tuplarattaat, mutta kovin vähälle käyttö jäi. Ensinnäkin ne oli liian painavat työntää minulle ja toiseksi esikoinen tykkäsi " häiritä" vauvaa aina rattaissa ollessaan ja esim. päiväunet samoissa rattaissa ei tullut kysymykseenkään. Usein sitten liikuttiin niin, että esikoinen oli tavallisissa rattaissa ja vauva rintarepussa, kunnes esikoinen alkoi jo mielellään kävelemään matkoja.

Andoliniska ja vauva-kirppu 13+3

Vierailija
15/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on myös käyty ultrassa, viime torstaina jo mutta on ollut sen verran huono olo ettei ole jaksanut tulla kirjoittamaan. Eli kaikki oli ihan hyvin. Vaavi siellä nukkui ja vaikka yritettiin hereille saada ei oikein suostunut heräileen. Kyllä sitten kuitenkin liikkui sen verran että saatiin laittaa + liikkeiden kohdalle neuvola korttiin. Pituutta oli 5,8 cm ja niskaturvotusta kork. 2,1 mm.

Lääkäri sanoi ettei uskalla vielä sanoa sukupuolesta mitään varmaa tässä vaiheessa ja käski itse katsoa. Ukkohan heti sanoi, että ihan kuin olisi pippeli tuolla jalkojen välissä ja lääkärikin siinä vähän myhäili ihan kuin näin olisi. Itse en kyllä nähnyt mitään! Meillä ennestään siis tyttö ja poika ja kaikki mummut ja muut on sitä mieltä että poika tulee?!

No, sitten kuuden viikon päästä rakenne ultrassa voisi jo paremmin nähdä sukupuoltakin, mutta pääasia että on terve!

Huono olo vaan jatkuu täällä... Ja laskettu aika muuten pysyi samana eli 16.9.

Ja kiva että muiltakin on hyviä ultrauutisia on saatu!

t. Tuittu ja papunen 13+3

Vierailija
16/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, niskaturvotus siis 1,2 mm eikä 2,1...

Vierailija
17/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli neuvola tänään. Sydänäänet kuuluivat hienosti ja löytyivät heti, 160 olivat. Miten meni ne poika ja tyttö sykkeet?

Pissa oli puhdas, hemoglobiini 131 (oli yllätys mulle että se oli noin hyvä), verenpaine 102/60.

Poitsukin käyttäyti neuvolassa tosi hienosti ja ihmeissään katseli kun äitiä tutkittiin. Sain samalla varattua poitsulle 1 1/2 vuotis neuvolan ja lääkärin. Tuntuu että ravaan koko ajan lääkäreissä.

Kovasti odottelen Kirsikan ultra kuulumisia.

Eilennä piti jo kommentoida sukupuoli asiaan. me yritettään rakenne ultrassa kysellä sukupuolta. Toivottavasti kätilö näkisi sen ja kertosi. Poitsun kanssa ei etukäteen selvitetty, mutta nyt halutaan molemmat se selvittää. Totesin että kaikki vauvan vaatteet mitä meillä on ovat sinisiä ja ihan vaan poikamaisia ja jos tyttö tulis niin pitäis hankkia vähän enemmän tytölle sopivia vaatteita.

Nyt pitää kauppaan lähteä. Ensin poitsua pukemaan ja kuuntelemaan huutua, ei yhtään tykkää pukemisesta.

Öttis, poitsu 1v5kk & masutoukka 15+6 (huomenna vaihtuu viikot)

Vierailija
18/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekin oltiin tänään siinä np ultrassa ja samaa nenäjuttua puhui kätilö meillekin eli ainakin se sulkee down syndroomaa jonkin verran pois jos se nenärusto tai mikä lie näkyi.

ja siitä sukupuolesta niin meille sanoi että ehdottomasti älkää katsoko jalkojen väliä että näillä viikoilla nämä kaikki näyttävät samalta eli pojalta kun minäkin olin juuri hihkaisemassa että näenkö oikein ja vehkeetkö ne siellä :) joten sinne rakenneultraan kantsii odottaa sen sukupuolen kanssa.

tuisku 12+2

Vierailija
19/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Coral1]Tuskin tätä vieläkään ulkopuoliset huomaa, mutta itsellä on sellanen ihana raskaanaolemisen tunne:) Pitää aina välillä silitellä palloa ja ihana ajatus että siellä se pikkuinen asustelee.

Muuten niin vaikea uskoa että siellä mitään on, kun ei liikkeitä vielä tunne.

Luin uusimmasta 9-kuukautta lehdestä että viikoilla 13-14 kohtu kasvaa voimakkaasti. Mulla kyllä ollutkin melkoista mahakipuilua.

Pahoinvointi ei vaan hellitä. Tänä aamuna heräsin viideltä kun oksetti ja pakko oli nousta syömään¿sitten en saanut enää unta. Nyt olis seittemään asti töitä ja luultavasti ylitöitäkin ja en ymmärrä miten jaksan.

Kaikesta huolimatta ihanaa olla raskaana.

Itkukohtauksen on palannut takaisin¿oli niitä silloin ihan juuri plussatestin jälkeen vähän aikaa mutta sitten ne hävisi. Mutta eilen itketti kun bussikuski peri liikaa rahaa ja illalla kun Käenpesässä se Kaisa ei haluakaan tietää kuka sen vauva isä on:)

Kerttu rv 12+ [color=DarkOrange1][size=6]♥[/size]

Vierailija
20/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neronja hienoa että ne sydänäänet löytyi!! Turhaan ensin säikyttelivä sinua....

Ja onnea kaikille onnellisesti ultranneille. Kirsikan ultrakuulumisia vielä ootellaan...:)

[color=Goldenrod3][size=6]♥[/size]