Vierailu lapsiperheen luo
Mitä olette mieltä, onko itsekästä jättää menemättä vierailulle sen takia, että perheen lapsi sairastaa? Vierailu on sovittu kauan sitten toiselle puolelle Suomea ja kestäisi muutaman päivän.
Olemme itse lapsettomia, mutta emme haluaisi itse sairastua, jos sen mitenkään pystyy välttämään.
Vierailu olisi viikonloppuna eli parin päivän päästä ja lapsi on nyt ollut kuumeessa useamman päivän. Vanhempien mukaan olemme edelleen tervetulleita ja toivottuja vieraita.
Kommentit (33)
JOS tilanne olisi toisin päin lapsiperhe jättäisi tulematta ilman omantunnon tuskia. Eli saat olla itsekäs tässä asiassa!!! -Toinen vela
Menemättömyytesi saattaa olla lapsiperheelle vaan helpotus. Vie koko perheeltä voimia lapsien sairastelu, saati sitten vieraiden passaus siihen vielä lisäksi. Kipeä lapsikaan ei varmasti jaksa vierailijoita...voi olla kiukkuinen ja itkuinen..tms. Perh ei ehkä ole vain itse kehdannut kieltää teitä tulemasta ja voivat itsekseen ihmetellä, ettette tajua, että haluatte sairastaa rauhassa, ilman vieraita
No voi kuule, ne samat pöpöt saat kaupan oven rivasta ja ostarilla suoraan nenään kun joku aivastaa tai yskii.
Ap, mitä jos perhe toivoo teistä apukäsiä sairastuvalle, jos kerran ystäviä olette? Sairaan lapsen kanssa oleminen on todella raskasta, tiedän sen omasta kokemuksesta, ja pienikin käytännön apu voi viedä pitkälle. Mitäpä jos olisit kerrankin epäitsekäs etkä ajattelisi pelkästään omaa napaasi?!
Vierailija kirjoitti:
No voi kuule, ne samat pöpöt saat kaupan oven rivasta ja ostarilla suoraan nenään kun joku aivastaa tai yskii.
Kyllä lapsiperheissä vain sairastellaan paljon enemmän kuin muissa perheissä. Tämä on ihan faktaa.
Ihan tervettä olla menemättä tautipesään. Meillekään eivät jouluvieraat halunneet tulla, koska sairastimme koko joulun, asia on fine mielestäni.
En missään tapauksessa mene kylään minnekään missä sairastetaan tarttuvaa tautia, oli siellä lapsia tai ei. Muutenkin lapsiperhevierailut ovat rasittavia. Siksi en ole hankkinut omiakaan lapsia. Työn kautta saan olla ihan riittävästi lasten kanssa tekemisissä, myös sairaiden lasten.
LTO
Vierailija kirjoitti:
Ap, mitä jos perhe toivoo teistä apukäsiä sairastuvalle, jos kerran ystäviä olette? Sairaan lapsen kanssa oleminen on todella raskasta, tiedän sen omasta kokemuksesta, ja pienikin käytännön apu voi viedä pitkälle. Mitäpä jos olisit kerrankin epäitsekäs etkä ajattelisi pelkästään omaa napaasi?!
Sama tuli mieleen. Mutta kyllähän teidät "velat" tiedetään...
Vierailija kirjoitti:
Haha, ihanko oikeasti joku lisääntyjä olettaa, että vieraat ryhtyvät piikomaan, koska heidän panopokaalillaan on ollut räkätauti? Jotakin rajaa nyt tähän.
Vierailija kirjoitti:
Menemättömyytesi saattaa olla lapsiperheelle vaan helpotus. Vie koko perheeltä voimia lapsien sairastelu, saati sitten vieraiden passaus siihen vielä lisäksi. Kipeä lapsikaan ei varmasti jaksa vierailijoita...voi olla kiukkuinen ja itkuinen..tms. Perh ei ehkä ole vain itse kehdannut kieltää teitä tulemasta ja voivat itsekseen ihmetellä, ettette tajua, että haluatte sairastaa rauhassa, ilman vieraita
Tämä voi hyvinkin pitää paikkaansa! Kiitos näkökulmasta :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen aina auttanut ystäviäni ja autan jatkossakin, mutta nyt alkuvuodesta on omia tärkeitä menoja tiedossa, minkä vuoksi oma tai puolison sairastuminen sattuisi tosi huonoon aikaan. Eli siksi yritämme vältellä "sairastupia", vaikka eihän se tietenkään takaa mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen taudin voi saada mistä vain.
Mut älä mene, ettet vain sairastu.
Mitä tuohon sanomaan. Kuvitteletko aikoinasi, jos sulle raukalle kakaroita pukkaa, pääseväsi tuolla syyllä mihinkään? Tai että enää ikinä kukaan tulisi teille?Minulle ei tule lapsia eli älä siitä kanna huolta :)
Ap
Vitun hymiö lumppu taas.
Koitapa jättää noita pois ja keskustella kuten ihminen.
Älä mene sinne, itse en jaksaisi sua sekuntiakaan.
Mitä vikaa on hymiöissä?
:D
Ap
Viikonloppuunhan on vielä päiviä, kyllä siihen mennessä ehtii jo parantuakin, ellei ole jokin tosi vahva pöpö.