Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan tekee kaupan kassalla töitä koko ikänsä?

Vierailija
28.12.2016 |

Sinnehän nyt löytyisi työntekijöitä opiskelijoista, joille riittää se pienempi palkka.

Maksetaanko näille lukiosta juuri putkahtaneille muuten samaa palkkaa kuin merkonomeille?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla ei ole sen kummempia tavotteita.

Vierailija
2/18 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä istuu myös kouluttamattomia tai jotain sellaista opiskelleita akateemisiakin, joiden taidoista kukaan ei ole valmis maksamaan mitään. Moni ei pyrkiessään mieti työllistymismahdollisuuksia. Joka paikassa vaan kehoitetaan uskomaan omiin unelmiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa minulla ainakin on sen verran hyvä palkka, että jos vaihtaisin oman alani töihin tippuisi tuloni huimasti.

En kylläkään ajatellut jäädä ruokakaupan myyjäksi vaikka siinä työssä todellisia plussia onkin.

Vierailija
4/18 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että tekee? Kuinka usein olet nähnyt ruokakaupan kassalla eläkeikää hipovan ihmisen?

Vierailija
5/18 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen erikoisliikkeen " kassalla". Ja toivottavasti koko ikäni. Kiva kun siellä poikkeaa välillä niitä opiskelijoita, mut olisi ammattitaito melko suppea, jos koko henkilökunta koostuisi käväsijöistä..?

Vierailija
6/18 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juovat liikeeenyä

Vierailija
7/18 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähimarketissa on kyllä selvästi pitkää uraa tekeviäkin kassahenkilöitä, sellaisia, jotka ovat olleet siellä ainakin kymmenkunta vuotta. Oletan, että rahaa se on pienikin raha ja varmaankin ihan tarpeen kyseisten ihmisten elannossa. Oletan myös, ettei se työ nyt sen kummempaa ole kuin suurin osa muustakaan työstä. Yleensä ihmisten töissä rutiinit toistuvat ja tehtävät tulevat ja menevät kuin liukuhihnalla. Isommissa marketeissa, missä kasssat ei ole heti oven vieressä ei varmaan ergonomia tai muut olotkaan ole ihan hirveitä, paitsi se jatkuva piipitys.

Joo, en oo ikinä itse tehnyt tuollaista hommaa, mutta kai se työ on siinä kuin muutkin. Itse pitäisin sitä mukavampana kuin vaikka lentoemännän työtä, pääsee sentään vuoron jälkeen omaan kotiin, jne.

Vierailija
8/18 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulle ole mitään väliä sillä että myyjä tuntee tuotteensa? Ajatellaan vaikkapa kirjakauppaa, kummalla parempi tuotetuntemus: sen kymmenen+ vuotta siellä kirjoja myyneellä kaikkia ikälisiä nauttivalla myyjällä vai suoraan lukion penkiltä kiskaistulla puoli-ilmaisella myyjällä?

Vierailija
9/18 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei myöskään ole älyä tai kunnianhimoa riittävästi.

Vierailija
10/18 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 10+ vuotta kaupassa töissä olleena voin sanoa että ei se niin kamalaa ole. Tottakai välillä haaveilee muusta ainakin nyt kun aukiolot laajeni mutta ei se ole niin helppoa opiskelemaan noin vain lähteä.

Vierailija
11/18 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yliopisto-opinnot loppusuoralla, enää se iso G tekemättä. Tarkoitus oli alun perin vaihtaa alaa.

Tällä hetkellä opiskelen ja teen samalla suorittavan tason leipätyötäni (ei kassalla), jolla olen maksanut asuntolainani pois ja elättänyt perheeni. Työ on varsin simppeliä, eikä se seuraa mukaan kotiin, aiheuta stressiä tai edellytä edes palkallisia ylityötunteja palkattomista puhumattakaan. Kun olen vierestä katsellut laitokselta valmistuvia, joista harvat onnekkaimmat saavat hampaat irvessä taistellen ehkä jonkin pätkän tai projektin, samalla tai pienemmällä palkalla kuin minä duunarinhommissani, samalla kun useimmat putoavat työttömyyteen ja/tai ilmaisharjoittelijoiksi...Ei kiitos.

Ajat ovat mitä ovat. Elämä on niin monimutkaista ja ainutkertaista, etten (todella enää) uhraa työlle enempää kuin saan siltä takaisin. Jo progressio pitää huolen siitä, ettei liika rehkiminen kannata. Perintöä odotellessa (itseironiaa) voi vaikka harrastella jatko-opintoja, jotka eivät nekään todnäk johda mihinkään uraputkeen, mutta entä sitten? Kunnianhimoiset erikseen, minusta se yksinkertaisempikin duuni on ihan hyvä ja tuo leivän ja leikkeleet leivän päälle. Olenpahan saanut opiskella. Ymmärrän kyllä niiden tuskan, joilla ei ole vaihtoehto B:tä.

Vierailija
12/18 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Töitä tehdään oman talouden ylläpitämisen vuoksi, ei facebook -kirjoitusten vuoksi.

Vierailija
13/18 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, että tekee? Kuinka usein olet nähnyt ruokakaupan kassalla eläkeikää hipovan ihmisen?

Häh. Et oo tosissas?

Mä tunnen vaikka kuinka monta koko ikänsä kassalla työskennelleitä. Meidän K-Supermarketissakin on +50v nainen kassalla ja mukava kassatäti onkin! Ollut varmaan ikänsä siellä töissä eikä näytä poiskaan haluavan.

Miksi ihmeessä ei voisi olla kassalla koko työikäänsä? Normaalia työtähän sekin on ja maksetaan normaalia palkkaa.

Vierailija
14/18 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään olla asiakkaiden kanssa enkä näe muita ammatteja sen hienompina. Rahaa on sen verran että palkka ei ole kovinkaan tärkeä.

Vierailija
15/18 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kummallista siinä on, että joku tekee jotain työtä? Elämässä on paljon muutakin mielenkiintoista eikä sen duunin tarvitse olla pääosassa. Tekee työnsä kunnolla, saa siitä rahaa ja hoitaa asiansa. Vapaa-aikana voi tehdä ja harrastaa vaikka mitä mielenkiintoista.

Vierailija
16/18 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se huono työ välttämättä ole. Kevyttä työtä josta ei tarvitse stressata, et ole korvaamaton ja voit aina työpäivän päätteeksi jättää työt sinne eikä töitä tarvitse viedä kotiin.

Toki, itse täytin ennemmin niitä ruokakaupan hyllyjä kuin istuin kassalla, ja 100x parempi työ kun kokouksissa/ palavereissa juokseminen ja seuraavan päivän suunnittelu vapaa-ajalla. Palkka oli 2€/h huonompi kaupalla. Lähdin vähän niinkuin sitä stressiä, vastuuta ja kiirettä pakoon.

Toki nyt olen tuuliajolla, kun en oikein tiedä minne suuntaan lähtisin. Mutta opiskelu ei enää innosta.

17/18 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä vikaa? Työtä siinä, missä joku muukin duunarihomma. Mikä siinä on niin kummallista, että ihminen käy töissä elättääkseen itsensä 😂😂

Vierailija
18/18 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on töissä ruokakaupan kassalla ja olen tosi ylpeä siitä. Kun tavattiin niin hän kärsi niin pahasta masennuksesta, että usein vain makasi sohvalla kykenemättä siitä nousemaan. Nyt on lääkitys kohdillaan ja ihminen on hitaasti ja varmasti saatu jaloilleen takaisin, tekee osa-aikaista hommaa neljänä päivänä viikossa, työnantaja joustaa niin, että työvuorot ajoittuvat pääsääntöisesti aamuille ja alkuiltapäiville kun lapsemme ovat koulussa. Mies on hyvä työssään ja tykkää olla asiakaspalveluammatissa. Sai paikan yli 50 hakijan joukosta. Typerää katsoa nenänvartta pitkin tavallista duunaria, kaikkia tarvitaan ja parempi asiakkaillekin, että myyjällä on homma hallussa ja asenne kohdallaan. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme