Niveltulehdus vai mikä tää on?
Mulla on oikean käden sormet arat. Tai kipukohta on jossain kämmenen keskellä, mutta kipu säteilee keskisormeen ja nimettömään, kun sormia suoristaa tai koukistaa nyrkkiin. Voimaa ei myöskään ole esim. avata tiukkaa pullonkorkkia. Vasemmassa kädessä myös normaalia vähemmän voimaa, mutta ei tuollaisia kipuja. Tätä ollut noin viikon ajan. Ja eilen nosti kuumeen korkeimmilaan 39,6:een.
Tätä ennen oli ranteet arat ja ne jomottivat öisinkin. Olen muutaman kuukauden ajan harrastanut potkunyrkkeilyä ja vasta nyt on näitä kipuja 5 kk jälkeen. Ranteessa tuntuu vieläkin, jos vähän kierteellä jotain nostaa. Ja ajattelin, että rannekipu voikin olla treenailusta, mutta tämä sormikipu on omituinen.
En ole siis millään lailla satuttanut käsiäni potkunyrkkeilyssä, mutta toki ne saa iskuja ja lyöntejä treeneissä. Treenatessa ei siis käsissä tunnu mitään kipuja ja nämä vaivat ovat tulleet treenitaukojen aikana.
Soitin varatakseni aikaa lääkäriin ja jätin soittopyynnön, kun sieltä ei vastata suoraan eikä tämä nyt kiireelliseltäkään vaikuta. Onko kellään vastaavasta kokemusta?
Kommentit (2)
Voi perhana, jos jo vaihdevuosia, kun olen 42. Tai no, säkään et ole kuin vasta 44.
ap
Voinee olla mitä vain.
Minulla epäiltiin ensin reumaa, mutta lopulta olivatkin nivelsäryt vaihdevuosia ja poistuivat hormonikorvaushoidolla. Luonnollisestikin piti mennä lääkäriin yksityiselle puolelle ja vanhemmalle naiselle saadakseen oikean diagnoosin, terveysaseman mies ei tullut epäilleeksikään sellaista, ei liene koskaan kuullutkaan ko oireista.
n44