Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulevaisuuden aavistaminen?

Vierailija
28.12.2016 |

Osaako teistä kukaan aavistaa tulevaisuudessa tapahtuvia asioita etukäteen?

Itselläni on välillä sellainen "kutina", että tiedän, että kohta tapahtuu jotain hyvää. Esim. ennen mieheni tapaamista oli tämmöinen fiilis. Samoin olen aavistanut joitakin muita hyviä asioita, joita on tapahtunut, mutta en toki suinkaan kaikkia. En siis tiedä tarkkaan, mitä tulee tapahtumaan, mutta jotain hyvää. Ikäviä asioita en osaa ennakoida ja hyvä niin.
Nyt odotan tietoa työpaikasta, johon olen hakenut ja "kutina" on tosi voimakas. Voi miten petyn, jos työ meneekin sivusuun!!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jari kurri jää auton alle

Vierailija
2/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jari kurri jää auton alle

Hehheh. Tunnen muuten Jari Kurrin :D /ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humpuukihommia.

Vierailija
4/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tapahtumista, mutta ihmisistä. Minulle tulee joistakin ihmisistä vahva positiivinen tai negatiivinen tunne. Tunne pitää paikkansa. Esim ihminen, josta saan negatiiviset fiilikset, tulee vaikuttamaan elämääni jotenkin huonolla tavalla. Näin on käynyt vaikka en itse ole vaikuttamassa asiaan mitenkään, esim hankaloittaa työtäni välillisesti. Jotenkin ärsyttävää, saan sen tunteen ja tiedän, että jotain tulee menemään pieleen ilman että voin asiaan vaikuttaa.

Vierailija
5/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tapahtumista, mutta ihmisistä. Minulle tulee joistakin ihmisistä vahva positiivinen tai negatiivinen tunne. Tunne pitää paikkansa. Esim ihminen, josta saan negatiiviset fiilikset, tulee vaikuttamaan elämääni jotenkin huonolla tavalla. Näin on käynyt vaikka en itse ole vaikuttamassa asiaan mitenkään, esim hankaloittaa työtäni välillisesti. Jotenkin ärsyttävää, saan sen tunteen ja tiedän, että jotain tulee menemään pieleen ilman että voin asiaan vaikuttaa.

No onpas jännää tuokin! Ja varmasti myös ärsyttävää, kun tietää, mut ei voi vaikuttaa.

Mä täällä kärvistelen aavistukseni kanssa. En edes tiedä, tehdäänkö päätös tällä vai ensi viikolla. Tähän mennessä ovat toimineet tosi nopeasti, mut todennäköisesti ovat lomalla tämän viikon...

Vierailija
6/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinkin tulee tunne että näen tapahtumia etukäteen. Tänään saipa häviää ilvekselle 4-2

Vierailija
7/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vaikutelma ihmisestä, joka tule ns. ensifiiliksenä pitää yleensä paikkaansa. Mietin pitkään miksi yksi tyyppi on epämiellyttävä ja paljastuihan se sieltä eli tahdittoman utelias. Itse ei ole kertonut itsestään mitään ja siis työpaikalla tämä.

Vierailija
8/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä hörhöjä, maailmanlopunkin päivämääriä ollut monia ja täällä vielä ollaan.

Vierailija
9/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, minulla on myös ollut noita selittämättömiä hyviä fiiliksiä etukäteen jostain jutusta mikä tulee onnistumaan. Samoin ihmisistä hyviä ja pahoja fiiliksiä jotka ovat pitäneet paikkansa. Mutta enimmäkseen se hyvä tunne... esim. sukulainen oli kuolinvuoteella, niin mulle tuli jo sinne matkalla voimakas tunne että hän ei kuole vielä ainakaan muutamaan vuoteen. Eikä kuollut.

Vierailija
10/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://fi.wikipedia.org/wiki/Vahvistusvinouma

Vahvistusvinouma, vahvistamistaipumus tai vahvistusharha (engl. Confirmation bias) on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö on taipuvainen puoltamaan omia ennakkokäsityksiään tai hypoteesejaan tukevaa informaatiota. Tämän seurauksena henkilöt saattavat kerätä todisteita ja muistaa asioita valikoivasti, ja täten tulkinnasta voi tulla vääristynyt tai jopa harhautunut.[1]

Vahvistusvinoumia esiintyy varsinkin käsitellessä vahvasti tunteisiin sidonnaisia asioita tai vakiintuneita uskomuksia. Esimerkiksi maahanmuuttokysymyksestä uutisia etsiessään ihmiset ovat taipuvaisia lukemaan lähteitä, jotka puoltavat ja vahvistavat heidän ennakkoasenteitansa. He myös tulkitsevat monitulkintaista aineistoa yleensä omaa näkemystään tukevasti. Vinoutuneet tulkinnat ja/tai muistikuvat ovat mahdollisia selittäviä tekijöitä asenteiden polarisaatiolle (erimielisyydet kärjistyvät, vaikka osapuolet altistetaan samalle aineistolle), uskomusten pysyvyydelle (uskomus säilyy, vaikka uskomuksen perusteet on osoitettu vääriksi), ensisijaisuusefektille (listan alkupäässä olevat asiat muistetaan paremmin kuin myöhemmät) ja näennäiskorrelaatiolle (kahden toisistaan riippumattoman tapahtuman välillä havaitaan yhteys virheellisesti).

Vahvistusvinoumien on havaittu olevan yhteydessä ylimalkaiseen luottamukseen omia uskomuksia kohtaan, ja ne saattavat ylläpitää tai vahvistaa uskomuksia päinvastaista todistavan aineiston edessä. Niiden on havaittu voivan heikentää päätöksenteon laatua mm. poliittisissa ja muissa organisatorisissa ympäristöissä.

Ei sen ihmeempää.

Vierailija
11/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on välillä sellainen "kutina", että tiedän, että kohta tapahtuu jotain hyvää. Esim. ennen mieheni tapaamista oli tämmöinen fiilis. Samoin olen aavistanut joitakin muita hyviä asioita, joita on tapahtunut, mutta en toki suinkaan kaikkia. En siis tiedä tarkkaan, mitä tulee tapahtumaan, mutta jotain hyvää. Ikäviä asioita en osaa ennakoida ja hyvä niin.

Nyt odotan tietoa työpaikasta, johon olen hakenut ja "kutina" on tosi voimakas. Voi miten petyn, jos työ meneekin sivusuun!!

Joopa joo ja sitten sanot aina JÄLKIKÄTEEN että minä arvasin tuon.

Ainahan voi tehdä valistuneita arvauksia, mutta kukaan ei pysty ennustamaan.

Vierailija
12/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni näki aina unta että mummonsa kuolee ja hänen oli pakko soittaa mummolle ja varmistaa että tämä on kunnossa. Tätä tapahtui ehkä noin 558 kertaa ja dadaa, yksi kerta tällaisen unen jälkeen mummo oli saanut sairauskohauksen johon menehtyi.

Vierailija
13/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni näki aina unta että mummonsa kuolee ja hänen oli pakko soittaa mummolle ja varmistaa että tämä on kunnossa. Tätä tapahtui ehkä noin 558 kertaa ja dadaa, yksi kerta tällaisen unen jälkeen mummo oli saanut sairauskohauksen johon menehtyi.

Ehkä mummolle tuli mitta täyteen...

Vierailija
14/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo ja sitten sanot aina JÄLKIKÄTEEN että minä arvasin tuon.

Ainahan voi tehdä valistuneita arvauksia, mutta kukaan ei pysty ennustamaan.

Minä olen sanonut monet kerrat etukäteen ja ollut oikeassa. Olen se joka tiesi että sukulainen nousee kuolinvuoteelta, siitäkin sanoin.

Vierailija
15/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavista mulle lottonumerot!

Vierailija
16/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo! Olen vakaasti sitä mieltä, että pystyn omilla ajatuksillani telepaattisesti pilaamaan orastavat suhteeni. Pystyn aavistamaan hetkessä, että toisen fiilikset minua kohtaan ovat laskeneet, riippumatta siitä kuinka monta sydäntä vaihdamme viesteissämme. Tämä on kauheaa ja sairasta, koska oikeasti tietenkin haluaisin ajatella, etten voi yliluonnollisesti aavista tai vaikuttaa mihinkään, mutta silti tekisi mieli ostaa foliohattu. Ihan vain siksi, etten pääse tappamaan toisen tunteita telepaattisesti.

Vierailija
17/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia

Vierailija
18/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aavista mulle lottonumerot!

En pysty ihan noin tarkasti aavistamaan ja lisäksi, aavistukset tulevat silloin kun tulevat, en pysty käskemään niitä. 

Vierailija
19/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt muutaman unen elämässäni, jotka ovat toteutuneet jälkeenpäin, nämä unet ovat eronneet "normaaleista unista" sillä, että ne toistuvat useasti lyhyen ajan sisällä. Kerroin miehelleni yhden unen ja hän sanoi minun olevan hullu, puoli vuotta myöhemmin uni kävi toteen, eikä paljon hullu-korttia siinä vaiheessa heitelty ilmaan.

Vierailija
20/20 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mummolle tuli mitta täyteen...

Eipähän soittele enää! Mummo vinguttaa luutulla taivaankannella.