Hei opettajat ja opettajaopiskelijat, missä olette olleet kesätöissä?
Pian on taas se aika kun pitää alkaa etsimään kesätöitä. Opiskelen itse luokanopettajaksi ja kesätöiden löytyminen on kovin hankalaa, kun työkokemusta minulla on vain lastenhoidosta ja opettamisesta.
Olen ollut parina kesänä puutarhassa töissä, mutta kyseinen firma ei palkkaa ensi kesänä lainkaan kesätyöntekijöitä, koska heillä on YT:t ja taloudellisia ongelmia.
Kommentit (6)
Mun sisko on ollut kesäleireillä kun ei saanut muuta, viime kesänä ekaa kertaa kaupan kassalla.
Nykyään ei oikein ole valinnanvaraa, vaan sinne mennään mitä satutaan saamaan - varsinkin jos ei ole aiempaa kokemusta.
Mulle siis kelpaisi mikä tahansa työ. Olen hakenut vaikka mihin, mutta edes siivoomaan tai jäätelökioskille ei huolittu, vaikka noista sanotaan, että niihin pääsee kuka tahansa. Ajattelin suorittaa hygieniapassin keväällä jos se auttaisi. Uskon, että yksi suurimmista ongelmista on asiakaspalvelukokemuksen puute.
Ap
Opiskeluaikana tein mm. seuraavia kesätöitä:
- hautausmaalla hautojen hoitoa
- museossa museoapulaisena
- hotellisiistijänä
- baarityöntekijänä
Nykyään valmiina opettajana saan kesäisin ansiosidonnaista, mutta jotain kesätyötä tulee varmaan hankittua vielä tulevaisuudessa... ehkä. :)
Hei,
Hae kansainvälisiin kielikouluihin esim Maltalle. Saat hyvää kokemusta ja kielitaitoa
Opiskeluaikana: Lasten- ja nuorten virkistysleireillä. Yhtenä kesänä olin päiväkodeissa tuuraamassa.
Nyt olen luokanope ja säännöllinen palkka, säästän. Valmennan myös, että kesällä tulee siitä neljä viikkoa valmennusleirejä. Muuten lomailen.
Olen itse opeopiskelija, tosin hakeuduin opiskelemaan vasta vuosien työelämän jälkeen. Jotta ihminen ymmärtää enemmän elämää, kannattaa kokeilla erilaisia hommia. Kaupan kassa, myyjä jossain pienessä liikkeessä, ravintola-ala yms. Hoito ja opetustyötä vois tietysti olla esim. Lasten kesäleirit (partio yms)