Mikä on TEKOSYYSI olla ostamatta raketteja?
Perheeni ostaa joka vuosi raketteja reilulla 500 €:lla. Ärsyttää, kun monilla ei ole muuta kuin taivasta tollottava pää. Miksi tulla ulos, jos ei ole mitään tarjottavaa muille? Meidän perheen raketit eivät ole mitään kapisia kiinalaisia ja papatteja vaan taivaan upeisiin väreihin täyttäviä laatutuotteita.
Janne, 37 v (OTK)
Kommentit (59)
En haaskaa rahojani turhiin asioihin. Enkä muutenkaan juhli mitään uusiavuosia.
ei ole tekosyitä. ei vaan kiinnosta rakettien paukuttelu. Harrastakoon ne sitä jotka tykkää.
Tekosyyni olla ostamatta raketteja on, että maksavat liikaa.
Oikeasti mulla on kyllä varoja ulkomaanmatkoihin, kivaan asuntoon, lomiin ja mukavaan elämään, jopa aikuisten lasteni taloudelliseen tukemiseen.
Oikea syyni olla ostamatta raketteja on, että mielestäni koko raketeilla paukuttelu on epäekologista, täysin turhaa ja vaarallistakin kakaroiden älytöntä touhuilua.
Kyl raketei kuuluu ostaa ja ampuu.
Koska inhoan pauketta. En halua uutenavuonna uloskaan
Miksi tuhlaisin rahani taivaalle?
Vierailija kirjoitti:
Perheeni ostaa joka vuosi raketteja reilulla 500 €:lla. Ärsyttää, kun monilla ei ole muuta kuin taivasta tollottava pää. Miksi tulla ulos, jos ei ole mitään tarjottavaa muille? Meidän perheen raketit eivät ole mitään kapisia kiinalaisia ja papatteja vaan taivaan upeisiin väreihin täyttäviä laatutuotteita.
Janne, 37 v (OTK)
Eikös OTK ollut jo vuosikausia Tradeka ja nykyisin jo ties mikä?
Raketteja en osta koska en pidä niistä ja asun onneksi keskustassa, jossa rakettien ampuminen on kielletty.
Koska en ala tuhlaamaan vähiä rahojani siihen että ne kirjaimellisesti pamautetaan savuna ilmaan. En muutenkaan edes uskalla räjäytellä raketteja koska pelkään niiden räjähtävän päin näköä ja joka vuosi monet känniläiset loukkaa itsensä raketeilla.
Vierailija kirjoitti:
Joku sanoi, että ei ole varaa raketteihin. Ohjeeni: ala säästää uuteen vuoteen jo tammikuussa. Näin perheelläsi on varaa paukutella taivaan komeimpia raketteja uudenvuodenaattona.
Itse en ainakaan haluaisi tuottaa omille lapsilleni pettymystä jollain halvoilla tuotteilla. Meidän lapsemme ovat tottuneet kunnon showhun.
AP
Vain järjenköyhät, pinnalliset, epäekologiset, vailla omia mielipiteitä ja moraalia olevat kiipijät totuttautuvat tällaisiin spedeshowtoilailuihin.
Facebooknarsismi rehottaa. Kaikki huonoitsetuntoiset oravanpyörässä pyörijät, jotka sille altistuvat ja alistuvat, voivat huonosti yrittäessään epätoivon vimmoissaan pitää komeimpia kulisseja pystyssä, mutta tämä onkin nollasummapeliä ja aina löytyy muualta komeammat koreammat raamit.
Miksi muiden tekemisistä/tekemättömyyksistä pitää edes kettuuntua? Eikö oma elämäsi riitä? Miksi reppana annat noin suuren arvon muiden vieraidenkin mielipiteille ja tavoille?
Asun Helsingin keskustassa, ei kiinnosta, eikä ole lapsia joita nuo voisivat mahdollisesti kiinnostaa. Jos kiinnostaisi, niin ikkunasta näkyy kaupungin järjestämä Töölönlahden ilotulitus.
Anonyymi, 30 v, VTM
Turun ilotulitus näkyy niin hyvin parvekkeelta, ettt ei kannata ostaa itte raketteja.
Yksi Janne ostaa aina järjettömän määrän raketteja, joten katsellaan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Raketteja ampuu jälkeenjäänyt wt-porukka.
Taitaa rakettien ampuminen olla hyvin suosittua esim. Meksikossa. Onko ne wt?
Tuntuu tosi turhalta ostaa jotain sellaista, joka puff vaan häviää hetkessä jättäen vaan roskat jälkeensä. Mun tekosyy on saastutus ja pelkäävät eläimet. Ehkä silti ostaisin raketteja jos ne olisivat mielestäni hienoja. Minusta se ei vaan ole sen rahan ja vaivan arvoinen elämys.
Ei tunnu kivalta, jos itse ostaa ja panostaa ja naapurit tulevat omakotitaloalueella ilmaiseksi katsomaan. Varmaan kiva säästää..
Minulla on parempaakin käyttöä vähille rahoilleni kuin se, että ampuisin ne rakettien muodossa taivaalle.
Mulla on rahalle huomattavasti parempaakin käyttöä, kuin ampua sitä taivaalle. Olen myös töissä aattoiltana, niin enpä mitään raketteja edes näe. Kolmanneksi se seuraavan päivän käry, roskat ja saasteista harmaa taivas on ihan kauhean näköistä, ei ollenkaan ampumisen arvoista. Suomessa on myös yli puoli miljoonaa koiraa, jotka pelkää paukkuja. Ja aina joku idiootti vahingoittaa itsensä noilla peleillä.
Mutta kolme ekaa tekosyytä on se suurimmat syyt.