Kuka ehtii vaihtaa lakanat 1-2 vkon välein?
Kommentit (42)
Mä yritän vaihtaa kerran kuussa, mutta monesti tuppaa vähän venymäänkin...
Vierailija kirjoitti:
Mä yritän vaihtaa kerran kuussa, mutta monesti tuppaa vähän venymäänkin...
Hyvä! Joku uskalsi tunnustaa ääneen!!
Tää on ongelma meilläkin, kun on mennyt aikaa, niin tuntuu ettei siinä enää yks viikko paina päälle... Tai kaks, tai...
Vierailija kirjoitti:
Mulle puhtaat lakanat on must. Vaihdan joka viikko.
N22
Sama täällä ja tyynyliinat vaihdan pari kertaa viikossa. Päivän paras hetki on pujahtaa saunapuhtaana puhtaiden ja raikkaille tuoksuvien lakanoiden väliin. Kesällä yleensä alasti.
Vierailija kirjoitti:
Tyynyliina 2-3 kertaa viikossa ja lakanat kerran viikossa ja käsipyyheliinat joka pvä.
Herranisä!
Teettekö jotain likakaivojen tyhjennystä tai jotain fyysista ja likaista työtä?
Vai onko joku korvienväli allergia perheessä?
Vierailija kirjoitti:
Minä vaihdan meidän vanhempien kaikki petivaatteet kerran viikossa ja kaikki lasten petivaatteet kerran kahdessa viikossa. Tämä siksi, että me aikuiset rakastellaan sängyssä ja esim hiotaan. Inhoan tunkkaista sänkyä!
Voi kai sitä rakastelua hiomiseksikin kutsua.
Meillä on joka toinen viikko lakanoiden vaihto koko perheellä. Lapset vaihtavat omansa ja minä tai mies meidän. Lakanat, peitot ja tyynyt otetaan aina nyytiksi aluslakanan sisälle ja viedään puisteltavaksi pihalle, oli sää mikä tahansa. Siitä likapyykit menevät pesukoneeseen, patjat imuroidaan ja pölyt pyyhitään makuuhuoneista ennen puhtaiden lakanoiden laittoa. Pyyhkeet vaihdan kerran viikossa yhdessä laudeliinojen kanssa.
En voisi olla kahta viikkoa kauempaa samoilla lakanoilla. Lapset ovat niin tottuneet tähän tahtiin myös, että 10 vuotias poikakin tekee lakanoiden vaihdon itsenäisesti ilman muistuttamista. Hyvin osaa.
Rakastan puhtaita petivaatteita, joten vaihdetaan vähintään kahden viikon välein.
Lapsuudenkodissa vaihdettiin varmaan kerran tai kaksi vuodessa, oksettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä imuroidaan samalla patja ja petari huolella sekä muut petivaatteet ja ihan ensin pyyhitään yläpuolella oleva lamppu pölystä. Ihan muutamaan minuuttiin tuota koko hommaa ei kyllä tee
Tässä ei puhuttukaan mistään pölyjenpyyhinnästä vaan lakananvaihdosta. Kai siinä menee koko päivä jos käsittää siihen kuuluvaksi suursiivouksen ja ohoh, hups kun ei aikaa löydykään ja taas nukutaan lähmäsissä lakanoissa kun on vaan niin kiireinen elämä.
Ihanaa kertoa jotta mä vaihdan silloin kun huvittaa. Saattaapi vierähtää kevyesti yli kuukausikin kun vaihdan.
Ja ei, meillä EI ole saastaista, likaista eikä sotkuista. Allergiaa ei ole puhjennut eikä pölypunkit syöneet ihoa rikki, sairaudet ei vaivaa eikä haista pahalle. Eikä oo mielenterveysongelmia.
Nyt alapeukkuja ja kauhisteluja.
Kyllä löytyy aikaa koska jos ei vaihtaisi lakanoita viikon välein niin oksettaisi ajatuskin mennä likaiseen sänkyyn nukkumaan.
Kolmen viikon välein, mutta tyynyliinat joka viikko. Tarpeen mukaan useammin esim. helteillä.
Parvekkeettomassa kerrostaloyksiössä ei paljon petivehkeitä tuuletella. Vaihdan kyllä 1-2 viikon välein lakanat ja imuroin patjan tarvittaessa.
Miten te jotka ette ehdi esim kahden viikon välein lakanoita vaihtamaan, ehditte sitten kolmannen viikon jälkeen vaihtamaan? Miten teillä sitten on aikaa?
En edes pidä itseäni mitenkään siistinä ihmisenä, mutta kyllä kaikki petivaatteet vaihetaan kerran viikossa. 2aik+3 pientä lasta. Käsipyyhkeet vaihdetaan joka ilta ja kylpypyyhkeet pesen joka käytön jälkeen. Näin meillä, muut tehkööt miten lystää.
Vierailija kirjoitti:
En edes pidä itseäni mitenkään siistinä ihmisenä, mutta kyllä kaikki petivaatteet vaihetaan kerran viikossa. 2aik+3 pientä lasta. Käsipyyhkeet vaihdetaan joka ilta ja kylpypyyhkeet pesen joka käytön jälkeen. Näin meillä, muut tehkööt miten lystää.
Wtf, täällä revettiin porukalla!!!!!!!
Totanoin, voihan ne pestäkin, tulee halvemmaksi kuin ostaa uudet parin viikon välein.
Kerta kuukaudessa suunnilleen. Mulla on muutakin tekemistä kuin pyykinpesu.
Vierailija kirjoitti:
Totanoin, voihan ne pestäkin, tulee halvemmaksi kuin ostaa uudet parin viikon välein.
Mutta uudet lakanathan pitää pestä ennen käyttöä. Eli ei säästäisi pesun vaivaa.
Marttojen ja työtehoseuran ohje: tyynyliinat vaihdetaan kerran viikossa, aluslakanat kahden ja pussilakanat neljän viikon välein.
Vierailija kirjoitti:
Kerta kuukaudessa suunnilleen. Mulla on muutakin tekemistä kuin pyykinpesu.
Meillä pesee kone. Suosittelen, on helppoa, nopeaa ja vaivatonta.
Jos ei sada vettä, vien aina aamulla tyynyt ja peiton pihalle tuulettumaan.
Jos sataa, jätän ne oven eteen levitettynä ja jätän takapihan oven raolleen.
Aamujumpan ja puuron jälkeen petaan pedin.
Ex.n kanssa on lapset viikko-viikko sopimuksella ja vaihto tehdään perjantaisin suoraan koulusta/eskarista. Kun tulen joka toinen pe tyhjään kotiin, vaihdan kaikki lakanat ja kun lapset tulevat kotiin, vien vaan heidän tyynyt ja peitot ulos aamulla. Lakanathan ovat puhtaat mutta tulee tuoksu.