poikaystäväni haluaa erota koska kieltäydyin hänen kosinnasta!auttakaa!
Ollaan 27-vuotias pariskunta ja oltu yhdessä vajaa muutama vuosi. Poikaystävä on viime ajat puhunut naimisin menosta ja vaikka haluankin olla hänen kanssaan en vielä ole valmis menemään hänen kanssa naimisiin. No hänpä päätti sitten tossa jouluaattona kosia, siihen hän polvistui kuusen juurelle minun eteen sormusrasian kanssa. Minä kieltäydyin ja selitin tietenkin miksi kieltäydyin, ja kerroin myös että haluan kyllä olla hänen kanssaan. poikaystävä muuttui tosi etäiseksi mua kohtaan, kunnes nyt sai äsken sanottua minulle että haluaa pistää poikki.
En tosiaankaan tahdo erota hänestä vaan jatkaa yhdessäoloa ja sitten joskus tulevaisuudessa mennä naimisiin hänen kanssa, mutten vielä. Mitä voisin tehdä että saisin poikaystäväni jäämään? En tiedä mitä tekisin ilman häntä...!
Kommentit (51)
Ei hyvää päivää, 1989 syntynyt mies pitää häitä tärkeänä asiana? No kandee juosta ja lujaa...!!!
epätoivoinen27 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tiedät, että haluat poikaystäväsi elämänkumppaniksesi ja mennä naimisiin hänen kanssaan (joskus), miksi kieltäydyit? Hääpäivänhän olisi voinut sitten sopia vaikka parin vuoden päähän. Ei sitä heti kihlauksen jälkeisenä päivänä tarvitse paukata papin pakeille.
Jos taas et halua sitoutua poikaystävään, mutta hän haluaa vakiintua, teillä taitaa olla erilaiset toiveet ja tavoitteet elämässä. Ero lienee tässä tapauksessa ihan hyvä vaihtoehto. Sinä saat viettää vielä vapaata elämää ja poikaystäväsi on vapaa etsimään elämänkumppanikseen naisen, joka haluaa samoja asioita kuin hän. Kun kolmekymppiä lähestyy kannattaa ehkä miettiä haluaako tuhlata vuosia elämästä vääränlaisen ihmisen kanssa seurusteluun.
Haluan kyllä mutten osaa vielä sanoa että milloin haluan mutten ainakaan vielä nyt. En mä enää halua seikkailla monien miesten kanssa se on jo mennyttä elämää. Haluan sitoutua nykyiseeni kyllä, mutten vaan osaa vielä päättää sitä hääpäivää. ap
No oliko se sun poikaystävä muka päättämässä heti päivän. Olisit vaan ottanut sen sormuksen. Sillä olisit osoittanut, että olet sitoutunut ja haluat joskus mennä naimisiin. Sitten jos poikaystävä olisi ruvennut jotain hääpäivän ajankohdasta puhumaan olisit vain voinut sanoa, että sun mielestä sitä ei tarvitse vielä päättää vaan haluat olla vaan ensin kihloissa.
Miks asioista pitää tehdä niin vaikeita.En minä haluaisiolla kihloissa jos en oo valmis päättämään suurinpiirteinkään hääpäivää. Haluan että se hääpäivä on päätetty kun ollaan kihloissa mutta minä en ole siihen vielä valmis. ap
Sitten sinä et ole kihloissa ja sillä selvä.
Mies olisi halunnut olla kihloissa ja osoittaa sillä sen, mitä sinä kirjoitit aloitukseen "...jatkaa yhdessäoloa ja sitten joskus tulevaisuudessa mennä naimisiin..." Kihloissaolo olisi siis ollut konkreettinen todiste siitä, että te molemmat haluatte sitten joskus tulevaisuudessa mennä keskenänne naimisiin.
Sinä taas et halua sellaista sitoumusta tehdä sopimatta saman tien hääpäivää. Miksi sinä et olisi voinut ehdottaa hääpäiväksi vaikka joulua vuonna 2074? Ei olisi sitten tullut liian pian.
Ollaan 27-vuotias pariskunta ja oltu yhdessä vajaa muutama vuosi. Poikaystävä on viime ajat puhunut naimisin menosta ja vaikka haluankin olla hänen kanssaan en vielä ole valmis menemään hänen kanssa naimisiin. No hänpä päätti sitten tossa jouluaattona kosia, siihen hän polvistui kuusen juurelle minun eteen sormusrasian kanssa. Minä kieltäydyin ja selitin tietenkin miksi kieltäydyin, ja kerroin myös että haluan kyllä olla hänen kanssaan. poikaystävä muuttui tosi etäiseksi mua kohtaan, kunnes nyt sai äsken sanottua minulle että haluaa pistää poikki.
En tosiaankaan tahdo erota hänestä vaan jatkaa yhdessäoloa ja sitten joskus tulevaisuudessa mennä naimisiin hänen kanssa, mutten vielä. Mitä voisin tehdä että saisin poikaystäväni jäämään? En tiedä mitä tekisin ilman häntä...!
Haluat mennä naimisiin hänen kanssaan, mutta kieltäydyit kosinnasta. Ei ihme, jos poikaystäväsi ei valitse jatkoon.
Tuon ikäisenä, jos on seurusteltu jo 3 vuotta, on ihan ymmärrettävää että mies oletti kihlauksen ja naimisiinmenon olevan ajankohtaista. Myös miehellä on ns. biologinen kello joka tikittää.
Sinä et halua. Vielä, sanot. Mutta onko miehen todella jäätävä roikkumaan epävarmaan suhteeseen ja odottamaan, että milloin? Miksi haluat, että miehellä on olo että on kuin löyhässä hirressä?
Jos häntä oikeasti rakasstat, niin päästä irti ja anna hänelle mahdollisuus elämään jonka hän haluaa. Sä voit kasvaa aikuiseksi ja parannella tota epävarmuuttasi ihan yksinkin.
Huomatkaa apeen vihjailu että monen miehen kanssa oleminen on mennyttä, eli aika horo ollut ja taitaa oikeasti vielä kaivata niitä aikoja.
Hienoa! miehen työ poikaystävältäsi! hän haluaa edetä suhteessanne ja on luonnollista että toinen vaihtoehto hänelle on ero kun tavoitteenne ei kohtaa.
On eri juttu "olla yhdessä" kuin että mennä naimisiin ja vakavasti kohti yhteistä tulevaisuutta
Toivottavasti poikaystäväsi pitää päänsä ja jättää sinut!
Minä vastasin myöntävästi kosintaan parin vuoden seurustelun jälkeen ja kaikki muut taas urputtivat siitä, että liian hätäistä, liian pian. Hitto mikä se oikea aika seurustella ennen kihloja/häitä sitten on?!
Tiedän, että ennen oli tapana järjestää oikein kihlajaiset ja siellä ilmoittaa hääpäivä, mutta nykyään on monesta muustakin vanhasta tavasta jo luovuttu. Meillä kihloissa olo vähän venähti. Sitten kolmen lapsen jälkeen aletiin puuhata häitä.
Puhuin poikaystäväni kanssa ja yritin kyyneleet silmissä vakuutella hänelle että haluun kyllä hänen kanssa naimisiin ja voin kyl mennä hänen knssaan kihloihinkin. Tajusin etten vaan voi elää ilman häntä ja kerroin suostuvani kosintaan sittenkin. Mutta poikaystävä oli ehdoton ja kertoi jättävänsä mut ja lähtevänsä täältä meidän asunnosta pois ensi viikon alussa koska en muka hänen mielestä rakasta häntä tarpeeksi. :( Miten mä nyt voin selvitä tästä, en kestä ilman häntä! ap
Puhuin poikaystäväni kanssa ja yritin kyyneleet silmissä vakuutella hänelle että haluun kyllä hänen kanssa naimisiin ja voin kyl mennä hänen knssaan kihloihinkin. Tajusin etten vaan voi elää ilman häntä ja kerroin suostuvani kosintaan sittenkin. Mutta poikaystävä oli ehdoton ja kertoi jättävänsä mut ja lähtevänsä täältä meidän asunnosta pois ensi viikon alussa koska en muka hänen mielestä rakasta häntä tarpeeksi. :( Miten mä nyt voin selvitä tästä, en kestä ilman häntä! ap
Oli totta tai ei, kaikki sympatiani on puolellasi vaikka itse en ole saanut kokea minkäänlaista parisuhdetta ja olen varmaan katkeroitunutkin kaiken lisäksi. Toivottavasti saat sovittua miehesi kanssa. Ja kyllä se päivä paistaa sinne vuonna 2017.
Sinä teit miehelle selväksi, että et ota kihloja vastaan, koska et halua mennä hänen kanssaan naimisiin. "Etäiseksi muuttuminen" olisi vähintä, mitä tuollaisessa tilanteessa voi tehdä, jos sormus on jo ostettuna. Mies oli varmaan pitänyt sinua jo varmana tapauksena ja siksi rohkeni tuollaisen liikkeen tehdä. Ilmeisesti mies oli kuvitellut, että te tulette joskus menemään naimisiin ja elämään yhdessä lopun ikäänne. Sitähän kihlaus tarkoittaa.
Kihlauksella ei enää nykyaikana ole mitään juridista merkitystä. Miksi sinä sitoutumisen osoittavaa sormusta niin kauhistuit? Eihän se millään tavalla edellytä pikaista naimisiinmenoa.
Ei kihloissaolo tarkoita sitä, että hääpäivä pitää sopia saman tien.
Sitä paitsi monet kihlaukset päättyvät onnellisesti, eroon. Minäkin olin muinoin kihloissa 7 vuotta ennen kuin viimein tein lopullisen ratkaisun sen suhteen osalta.
Tilanne lienee miehen osalta nyt se, että hän kokee itsensä sekä loukatuksi että nolatuksi. Siksi hän pyyhkii sinun nimesi pois varteenotettavien vaimoehdokkaitten listalta. Ilmeisesti hän ajattelee perheenperustamista lähitulevaisuudessa, joten "etäisyyden ottaminen" sinuun antaa paremmat mahdollisuudet etsiä suostuvaista morsianta.