Miksi opiskelijoiden pitää nostaa lainaa mutta kotihoidontuella elävien ei ?
Kommentit (11)
Mä olin kotihoidontuelle jäädessäni ihan itse säästänyt asuntolainan lyhennykset ja muut käyttörahat tilille, ihmeellinen ajatusmaailma että joka tilanteessa pitäisi olla käsi ojossa että antakaa vähän lisää!
Vierailija kirjoitti:
Koska opiskelijat opiskellessaan investoivat omaan tulevaisuuteensa. Yhteiskunta satsaa siihen isolla maksamalla opetuksen ja pääosan elinkustannuksista tuona aikana.
Kotona olija on vain kotona.
Mitääntekemättömyydestä siis pitäisi maksaa?
Itsehän se kotihoidontuella oleva on sitä paitsi köyhyytensä valinnut.
Koska opiskelija saa muita etuja tuon rahamäärän verran. (Halpa hyvä ateria, yths, halvat harrastukset, halvat matkat ja erityisesti ilmainen ja laadukas opetus.)
Miten niin pitää? Eikä kai kukaan estä elättämästä itseään laina varoilla kotihoidontuen aikana tai työttömänä jos vakaudet on kunnossa, siihen kun ei saa apuja yhteiskunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska opiskelijat opiskellessaan investoivat omaan tulevaisuuteensa. Yhteiskunta satsaa siihen isolla maksamalla opetuksen ja pääosan elinkustannuksista tuona aikana.
Mitääntekemättömyydestä siis pitäisi maksaa?
Itsehän se kotihoidontuella oleva on sitä paitsi köyhyytensä valinnut.
Jaa, ei me köyhiä olla vaikka olenkin hoitovapaalla. Saan 500e/kk siitä hyvästä että hoidan kaksi lasta kotona. Sen lisäksi meillä on säästöjä ja tietysti mies käy töissä.
Kotihoidontuella olevana ja työttömänä olin jo kertaalleen ottanut ja maksanut opintolainani.
Jos viisikymppisen työttömän pitää ottaa lainaa elämiseen, niin miten luulet takaisinmaksun hoituvan? Jos valtio takaa lainan, niin voin nostaa lainaa 400 e/kk eläkeikään asti. Eläke on pieni, joten valtion piikkinhän se menee.
Toivon sydämeni pohjasta, että sinäkin pääset työttömyysturvan piiriin.
Vierailija kirjoitti:
Kotihoidontuella olevana ja työttömänä olin jo kertaalleen ottanut ja maksanut opintolainani.
Jos viisikymppisen työttömän pitää ottaa lainaa elämiseen, niin miten luulet takaisinmaksun hoituvan? Jos valtio takaa lainan, niin voin nostaa lainaa 400 e/kk eläkeikään asti. Eläke on pieni, joten valtion piikkinhän se menee.
Maksetaanko tosiaan 5kymppisille työttömille kotihoidontukea? Onko sulla alle 3 vuotias kotona?
Hyviä pointteja. Mutta eikö esim. työttömilläkin ole mahdollisuus halpoihin harrastuksiin ja sairaslaskut maksetaan sossusta? Ei tietenkään kaikissa tapauksissa mutta... Kyllä yths maksaa myös opiskelijalle, 50e kertamaksu vuodessa ja palvelut noin 30e kerta. Ja eikös rattaiden kanssa saa matkustaa ilmaiseksi julkisissa. Saavat myös lapsilisää. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksetaanko tosiaan 5kymppisille työttömille kotihoidontukea? Onko sulla alle 3 vuotias kotona?
Olin kotihoidontuella 90-luvulla. Työttömänä olen ollut 90- ja 2010-luvuilla.
Miksi opiskelijat eivät tajua, että työttömät ja kodinhoitotuella olevilla voi myös olla pitkätkin opinnot takanaan? Mikseivät he tajua, että heillä on hyvät mahdollisuudet päätyä itsekin työttömäksi?