Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pitäisi toimia???

Vierailija
13.03.2006 |

Eli kolme vuotias poikamme, joka on tähän asti nukkunut mukisematta omassa huoneessaan (joka on aivan meidän huoneen vieressä) pikku siskonsa kanssa, on ruennut tulemaan joka yö meidän viereemme, joskus jo tosi aikaisinkin, ja ei siinä mitään olen antanut tulla ja saa vastedeskin tulla, mutta tähän asti olemme pitäneet kiinni siitä että omaan sänkyyn ruetaan nukkumaan, nyt hän on aloittanut jo ennen iltahommien alkua että saanko nukkua teidän vieressä, ja on vähän sitä vastaan kuin sanon et omaan sänkyyn ja yöllä saa tulla viereen.

Sitten vannottaa että pysy omassa sängyssäsi (eli siis odotan yleensä omassa sängyssä, että lapset nukkuu ja tulen sitten alakertaan), kun on muutaman kerran herännyt ja siirtynyt meidän sänkyyn ennen kuin olen itse ollut nukkumassa.

Eli onko pojalla joku eroahdistus, tai vastaava ja olisiko hänen hyvä antaa rueta nukkumaan meidän sänkyyn vai pitää kiinni siitä että omaan sänkyyn nukahdetaan???

Anteeksi sekava teksti, ja kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa vaivautua vastaamaan!!!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

Vierailija
2/7 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikävä kyllä osaa vastata kuin mututuntumalla, kun ei kokemusta ihan vastaavasta.

Kuulostaa julmalta, mutta en varmaan antais tulla illalla viereen vaan pitäs nukahtaa omaan sänkyyn. Meillä parivuotias tulee joskus aamuyöstä viereen ja sillon saa jäädä nukkumaan jos hiljaa ja kanssa nukkuu.

Mielestäni kolmevuotiaalla voi olla jo " säännöt" joiden mukaan ollaan. Mutta tuohan on ihan perhekohtaista. Itse olen tiukkana linjoissani siksi, kun en itse saa nukuttua jos taapero vieressä ja meillä makkarissa myös vauva joka herää helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse varmasti " vaatisin" , että nukahtaa omaan sänkyyn, mutta olisin lapsen lähellä näin aluksi siihen asti että nukahtaa. Sanoisin " kyllä sinun täytyy nukahtaa omaan sänkyyn, mutta äiti on tässä vieressä" .

Uskoisin kun saa taas turvallisuuden tunteen omaan sänkyyn nukahtamisesta niin yötkin alkavat sujua.

Kannattaa olla lempeän tiukka, eli ei anna lapsen kokonaan päättää, mutta joustaa itse myös siinä, että on aluksi vierellä siihen asti että nukahtaa. Sitten voit pikkuhiljaa siirtyä esim. viereiseen huoneeseen, kertoa lapselle, että äiti menee nyt tuonne, mutta on siellä jne.

Vierailija
4/7 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan yritä noudattaa orjallisesti kenenkään neuvoja.

Vierailija
5/7 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mekin siis olemme toimineet, ja tästä olen halunnut pitää kiinni, että siis omaan sänkyyn mennään nukkumaan ja yöllä saa tulla viereen, nyt vain rupesi taas mietityttämään että eihän lapselle jää tästä mitään " traumaa" , jos on joku pelko vaihe menossa, mutta taidan tällä linjalla jatkaa ja katsoa mihin tilanne kehittyy!

-ap-

Vierailija
6/7 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olit viimeisillään raskaana.

Me saatiin kyllä tilanne selviytymään että enään ei ollut äitin sänkyyn asiaa kun vauva nukkui äitin vieressä ja sai yöllä tissistä maitoa.

Tiedän kuinka tuskallinen tilanne voi olla.

Vielä välillä jumpi kumpi isommista yrittää kipittää yöllä viereen mutta mä yleensä herään siihen ja passitan omaan sänkyyn nukkumaan. Vetoan että jokaisella on oma sänky ja siellä nukutaan. Äitin sänkyyn saa tulla sitten aamulla kun isi on lähtenyt töihin, mutta yleensä heräävät yhtä aikaa ja menevät lastenhuoneeseen leikkimään.

Ei tästä varmaankaan ollut mitään apua mutta tuleepa samalla nostettua ylöspäin, jos jollain toisella olisi parempia neuvoja :-)

Vierailija
7/7 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän