miten vaikea on saada lyhennysvapaata tänä aikana?
kukaan kokeillut? viimeksi oli tämän vuoden alussa ja nyt tarvisi taas. Pankki on Op ja asuntolainaa on jäljellä alle 100 000€ ollaan 7vuodessa maksettu sitä pois yli 79 000€
Kommentit (8)
Viimevusinahan lyhennysvapaata on suorastaan tyrkytetty. Lainarahalla ei ole ollut oikein kysyntää, joten vahojen lainojen takaisinmaksua on pyritty venyttämään.
Riippuu niin monesta asiasta, että on mahdoton sanoa. Jos olette muuten hyviä asiakkaita, tuskin on ongelmaa. Pankki haluaa mieluummin antaa lyhennysvapaata kuin ajaa teidät taloudellisiin ongelmiin.
Korot on niin alhaalla, että pankit yleensä ovat mielellään antamassa lyhennyvapaata. Oma lehmä ojassa.
Itse kyllä mieluummin yrittäisin viimeiseen asti lyhentää. Velka mahdollisimman pieneksi ennen kuin voi korot nousee, koska kyllä ne vielä nousee.
Varaudu ssihen, että lisäävät lyhennysvapaan aikaiset erät jäljellä oleviin lainaeriin. Eli laina-aikataulu pysyy samana. Minulle kävi näin , kun otin lyhennysvapaata 4 kuukautta 2 vuotta sitten. Toinen vaihtoehto oli neuvotella laina uusiksi. Ehkä en olllut tarpeeksi hyvä asiakas ts. Olen maksanut isoa lainaa nopealla aikataululla.
Vierailija kirjoitti:
Pankki haluaa mieluummin antaa lyhennysvapaata kuin ajaa teidät taloudellisiin ongelmiin.
Eikö se ole asiakas itse, joka sinne vaikeuksiin hankkiutuu, jollei pysty hoitamaan osuuttaan lainasopimuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankki haluaa mieluummin antaa lyhennysvapaata kuin ajaa teidät taloudellisiin ongelmiin.
Eikö se ole asiakas itse, joka sinne vaikeuksiin hankkiutuu, jollei pysty hoitamaan osuuttaan lainasopimuksesta?
Totta, mutta pankissa ei onneksi olla niin kapeakatseisia. Elämäntilanteen voivat muuttua. Maailma ympärillä muuttuu. Suunnitelmat tehdään sen hetkisen parhaan yiedin mukaan, mutta pankissa kun ymmärretään, että tulevaisuutta ei voi täysin ennustaa.
Ei ole asiakkaan, pankin tai yhteiskunnan etu tehdä päätöksiä ja suunnitelmia liian varmn päälle. Siksi on rakennettu helppoja järjestelyjä, jotka mahdollistavat jouston.
up