Riitaisa, seksitön avioliitto. Onko enää toivoa?
Mitä mieltä olette?
Meillä kaksi pientä lasta. Ei läheisyyttä, seksiä, keskustelua. Riitoja kaikesta.
Seksi loppui nuoremman lapsen syntymään, noin kolme vuotta sitten sitten. Joitakin kertoja sen jälkeen ollut, tänä vuonna kerran. Riidat alkoivat vähän sen jälkeen kun läheisyys ja seksi loppui. Kaikki muut (ulkoiset asiat) asiat periaatteessa kunnossa, mutta tärkein eli keskinäiset välimme eivät ole kunnossa.
Tunsin itseni rumaksi ja epähaluttavaksi lasten syntymän jälkeen, joten en ollut yhtään aktiivinen seksin suhteen, mutta eipä ollut mieskään. Muistan kun huomasin jossain vaiheessa (nuoremman lapsen ollessa muutaman kuukauden ikäinen) että hän ei ole osoitanut minulle mitään hellyyttä jne., ja ajattelin että annetaan sen puolen sitten olla. En ala kerjäämään. Ja sen jälkeen läheisyys hävisi väliltämme.
Homma on mennyt vain alamäkeä, riidat lisääntyneet. Viime vuonna kaksi kertaa ja tänä vuonna kerran. Ehkä ensi vuonna ei enää ollenkaan. Mies kuittailee välillä seksittömyydestä.
Kannattaako vielä yrittää?
Kommentit (16)
Menkää pariterapiaan. Kuulostaa, että miehesi vain odottaa seksiä eikä laita tikkua ristiin asian eteen. Eikö hän vieläkään tuohon ikään mennessä ole oppinut, että naisilla kiihottuminen lähtee tunnepuolelta? Naisen täytyy saada huomiointia ja tuntea olevansa haluttu ja hemmoteltu. Seksi ei ole mikään mekaaninen suoritus ja itseisarvo.
Kysy mieheltä lähteekö terapiaan vai eroatteko. Yksin et voi mitään.
Ei seksi ole kaikki kaikessa. Jos välit ei ole kunnossa, miksi olisi seksiäkään.Alkakaa kirjeenvaihtoon jos ette pysty puhumaan. Pikkulapsiaika on rankkaa monelle
Vierailija kirjoitti:
Naisen täytyy saada huomiointia ja tuntea olevansa haluttu ja hemmoteltu. Seksi ei ole mikään mekaaninen suoritus ja itseisarvo.
Ja miehelle se sitten on pelkkä mekaaninen suoritus? Miten ap on antanut huomiota ja osoittanut haluavansa miestään?
Ap itsekin on huomannut, että ensin loppui seksi, sitten alkoivat riidat. Eikö siinä ole ihan se ratkaisun avain?
Kohtele toista niin kuin haluat itseäsi kohdeltavan. Jos haluat hellyyttä ja läheisyyttä, anna sitä toiselle. Jos haluat seksiä, osoita se toiselle.
Ap voisi nyt ihan ensimmäiseksi puhua miehensä kanssa. Sanoa vaikka, että hän haluaa, että avioliitto onnistuu ja että riidat loppuvat ja että läheisyys ja seksielämä palautuvat hyväksi. Ap voi sanoa, että koska jommankumman on tehtävä aloite asiassa, hän itse aikoo olla se henkilö ja kosketella miestä, halailla ja hymyillä ja sanoa aamuisin hyvää huomenta ja puhua vain nätillä äänellä ja odottaa sitten, että mies siitä seuraa perässä. Mutta jos mies ei ole kiinnostunut asiasta, sitten edessä on ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen täytyy saada huomiointia ja tuntea olevansa haluttu ja hemmoteltu. Seksi ei ole mikään mekaaninen suoritus ja itseisarvo.
Ja miehelle se sitten on pelkkä mekaaninen suoritus? Miten ap on antanut huomiota ja osoittanut haluavansa miestään?
Ap itsekin on huomannut, että ensin loppui seksi, sitten alkoivat riidat. Eikö siinä ole ihan se ratkaisun avain?
Kohtele toista niin kuin haluat itseäsi kohdeltavan. Jos haluat hellyyttä ja läheisyyttä, anna sitä toiselle. Jos haluat seksiä, osoita se toiselle.
Ap voisi nyt ihan ensimmäiseksi puhua miehensä kanssa. Sanoa vaikka, että hän haluaa, että avioliitto onnistuu ja että riidat loppuvat ja että läheisyys ja seksielämä palautuvat hyväksi. Ap voi sanoa, että koska jommankumman on tehtävä aloite asiassa, hän itse aikoo olla se henkilö ja kosketella miestä, halailla ja hymyillä ja sanoa aamuisin hyvää huomenta ja puhua vain nätillä äänellä ja odottaa sitten, että mies siitä seuraa perässä. Mutta jos mies ei ole kiinnostunut asiasta, sitten edessä on ero.
Tämä vaatii nöyrtymistä.
Paremman avioliiton perheleirille ensi kesänä.
Kyllä se siitä. Puhutte asiat ensin auki ja sitten harrastatte villiä sovintoseksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että kahden pienen lapsen äidillä on halua tai jaksamista alkaa paapomaan miestään. Yleensä kun äiti on se, joka hoitaa ja huolehtii ne lapset lähes täysin. Kyllä miehen pitäis tossa tilanteessa ymmärtää, että hänen on tuettava naisen jaksamista ja annettava naiselle huomiota. Ei ole vaan oikein, että nainen huomioi kahta pientä lasta ja yhtä "isoa lasta" saamatta vastakaikua. Ihme tossukoita te eukot. Kyllä pitää osata vaatia miehen lasten äitinä huomiointia ja kunnioitusta. Siinähän mies tekee vain itselleenkin palveluksen,kun nainen alkaa nähdä miehen taas haluttavana, jolloin seksielämä korjaantuu ja läheisyys palautuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että kahden pienen lapsen äidillä on halua tai jaksamista alkaa paapomaan miestään. Yleensä kun äiti on se, joka hoitaa ja huolehtii ne lapset lähes täysin. Kyllä miehen pitäis tossa tilanteessa ymmärtää, että hänen on tuettava naisen jaksamista ja annettava naiselle huomiota. Ei ole vaan oikein, että nainen huomioi kahta pientä lasta ja yhtä "isoa lasta" saamatta vastakaikua. Ihme tossukoita te eukot. Kyllä pitää osata vaatia miehen lasten äitinä huomiointia ja kunnioitusta. Siinähän mies tekee vain itselleenkin palveluksen,kun nainen alkaa nähdä miehen taas haluttavana, jolloin seksielämä korjaantuu ja läheisyys palautuu.
Meillä siis tilanne se, että kun etääntyminen alkoi, hoidin lapset, kodin ja lemmikit lähes täysin yksin, koska mies oli töiden vuoksi pois viikot nuoremman vauva-aikana. Oli siis kotona vain pe illasta su iltaan. Jotenkin olisin kaivannut mieheltä huomiota, mutta en sitä saanut. Tiedän että heittäydyin marttyyriksi asian suhteen. Vika on toki minussakin.
Ap
Niin ja miehen mielestä olen liian dominoiva. Hän on kuulemma antanut minulle liikaa valtaa!
Onko se ihme, kun minun on ollut pakko selviytyä yksin kahden lapsen lapsen kanssa, hoitaa koti, kantaa puut lämmitystä varten ym. Jos olen kysynyt johonkin mielipidettä niin aina vastaus on että "en tiedä" tai "ihan sama, kunhan sinä tykkäät". Tämä siis oli kyseessä sitten joku isompi kodin remonttiin liittyvä asia tai sitten vaan joku lasten rukkasten osto.
Ap
Meillä on täsmälleen sama tilanne paitsi ettei mies halua seksiä lainkaan, ero on jo vireillä ja olen ihastunut toiseen ihmiseen. Mies ei myöskään suostu menemään kanssani mihinkään pariterapiaan tms. Hän on myös sanonut ja tehnyt niin kammottavia asioita minulle, että en enää usko muutokseen, enkä valitettavasti sen vuoksi oikein voi antaa anteeksikaan enää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on täsmälleen sama tilanne paitsi ettei mies halua seksiä lainkaan, ero on jo vireillä ja olen ihastunut toiseen ihmiseen. Mies ei myöskään suostu menemään kanssani mihinkään pariterapiaan tms. Hän on myös sanonut ja tehnyt niin kammottavia asioita minulle, että en enää usko muutokseen, enkä valitettavasti sen vuoksi oikein voi antaa anteeksikaan enää.
Mitä hän on tehnyt sinulle? Lyönyt?
Ap
Kuulostaa niin tutulta. Paitsi että meillä on mennyt siihen pisteeseen, ettei mua kiinnosta yhtään. En vain pysty innostumaan, vaikka periaatteessa haluaisin että meillä olisi kaikki ok. On vain liian paljon sopimattomia riitoja ja liian paljon etäisyyttä tullut välillemme. Mies kyllä välillä aina muistuttelee asiasta ja varmaan haluaisi enemmän, mutta en vain pysty. Liian paljon on mennyt rikki, eikä hän tule vastaan. Satunnainen lääppiminen, kouriminen ja vihjailu vain ärsyttää mua hirveän paljon. En ymmärrä, miksei hän koskaan yritä paikata välejämme, minä olisin valmis yrittämään. Miksei hän tee mitään muuta kuin sitä lääppimisyritystä. Olen yrittänyt ajatella, että no hän puhuu omaa rakkauden kieltään ja minun olisi yritettävä ymmärtää. Mutta kun... on mullakin tässä kädet täynä työtä, lapset, koti, oma työ. Miksi minun olisi aina oltava se joka ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin tulla panemaan sua. Kuulostat siltä että haluat kovaa kyrpää joka rööriin. Joko pillu kostuu???
T. ISOkaluinen mies
Älå lähesty naista jos haluat homoseksiå. Heteromies on kiinnostunut vain pi....ta.
Tuttu tilanne, paitsi meillä ei ole ollut edes lääppimistä, sekin olisi kelvannut. Tunne- ja parisuhdeasioissa mies pihtaa aivan kaikkea. Ei muuten tehonnut yksipuolinen huomio sillä ajatuksella, että se toinenkin lähtee mukaan, kun ei se hyvän tekeminen vaan kaikkiin ihmisiin kertakaikkiaan tartu. Aloittajan tilanteessa tosin vielä on se kokeilematta.
up