Kuuluuko mielestänne tuliaiset laittaa tarjolle?
Onko tämä mielipidekysymys vai riippuuko tilanteesta?
Kommentit (40)
Riippuu tuliaisista. Kahvipakettia en avaisi mutta teet laittaisin tarjolle ja kakut ja keksit samoin.
Riippuu tilanteesta. Jotkut tuoreet leivonnaiset tulee kyllä aina laitettua mutta jos on jotain säilyvämpää niin sitten välttämättä ei.
Riippuu tilanteesta, tuliaisista ja muusta tarjoilusta.
Riippuu mitä tuodaan. Jos tuodaan viiniä tms niin ne kuuluu avata ja juoda. Kahvipakettia ei kuulu avata, jos vanhaa on jäljellä. Karkit esille ja tarjolle. Yleisesti pitää laittaa tarjolle, jos vaan on mahdollista. Noloa pantata itsellään lahjaksi saatua samppanjaa 😂
En laita yleensä koskaan. Jos laittaisin, se osoittaisi että omat tarjottavat eivät olisi olleet tarpeeksi.
Anopin luo on aina pakko viedä jotain koska sen tarjoilut on ikivanhoja, nytkin tapaninpäivänä pullan parasta ennen oli 20.12. Joskus täytyy erikseen pyytää että laitatko (meidän tuomat) pöytään myös.
Riippuu tilanteesta ja tuliaisesta. Kahvipöytään voi laittaa vieraiden tuomaa kakkua. Sen sijaan jos vieraat toi viinipullon, niin ei sitä tarvi kahvipöytään korkata.
Olisin loukkaantunut ja ihmeissäni jos tuomisiani ei laitettaisi tarjolle, koska tuon nykyään aina jotakin sellaista mitä itse voin varmuudella syödä.
terveisin moniallergikko
Eli mun mielestä kuuluu laittaa tarjolle.
Vierailija kirjoitti:
Anopin luo on aina pakko viedä jotain koska sen tarjoilut on ikivanhoja, nytkin tapaninpäivänä pullan parasta ennen oli 20.12. Joskus täytyy erikseen pyytää että laitatko (meidän tuomat) pöytään myös.
Minäkin olen joskus vienyt kakkua tuliaisiksi ihan sitä varten, että muuten olisi kahvipöydässä tarjottu vain leivänkänttyä.
Riippuu minusta tilanteesta voiko niitä laittaa tarjolle. Harvoissa tilanteissa niitä minusta tosin kuuluu laittaa tarjolle vaikka niin voi ja voisikin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
En laita yleensä koskaan. Jos laittaisin, se osoittaisi että omat tarjottavat eivät olisi olleet tarpeeksi.
Meilläpäin sinua pidettäisiin saiturina. Tottakai syötävät tuliaiset laitetaan tarjolle, jotta vieras näkee että ne kelpaavat isäntäväelle ja ovat arvostettuja. Kahvipakettia en tietenkään avaisi mutta kaikki muu heti syötäväksi kelpaava reippasti tarjolle.
Vierailija kirjoitti:
Olisin loukkaantunut ja ihmeissäni jos tuomisiani ei laitettaisi tarjolle, koska tuon nykyään aina jotakin sellaista mitä itse voin varmuudella syödä.
terveisin moniallergikko
Tämä onkin eri asia, ja siitä voi mielestäni ihan sanoakin isäntäväelle. Mutta esimerkiksi tilanne että kylässä on vaikka useampi pariskunta, niin en laita tarjolle yhden parin tuomaa viinipulloa, koska ensinnäkään siitä ei riittäisi lasillista kaikille, ja toiseksi olen jo itse valinnut tarjoiluihin sopivat viinit.
Vierailija kirjoitti:
terveisin moniallergikko
Mitä jos moniallergikko veisi erikseen ruuat itselleen ja tuliaiset erikseen? Tuliaisilla on tarkoitus ilahduttaa isäntäparia, ei varmistaa se, että saat mieleistäsi syötävää.
Vierailija kirjoitti:
terveisin moniallergikko
Täällä toinen moniallergikko, joka vei kaikille sopivan suklaarasian tuliaisiksi ja se nakattiin kaappiin. Join sitten mustaa kahvia.
Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
terveisin moniallergikko
Mitä jos moniallergikko veisi erikseen ruuat itselleen ja tuliaiset erikseen? Tuliaisilla on tarkoitus ilahduttaa isäntäparia, ei varmistaa se, että saat mieleistäsi syötävää.
Sitten moniallergikolla ei ole varaa viettää sosiaalista elämää. Kuinka moni teistä terveistä pystyy ostamaan kahdet tuliaiset kyläilyreissulle?
Laitan tarjolle, mutta en itse syö. Puhun niistä koko ajan "sinun tarjottavasi" eli ilmaisen, että ymmärsin vieraan tuoneen ne itselleen, koska hänellä on allergia tms. syy olla syömättä sitä, mitä olen pöytään laittanut. Minusta on äärettömän huonoa käytöstä tuoda tuliaisina jotain sellaista, minkä haluaa itse syödä - ellei siis ole allergioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
terveisin moniallergikko
Täällä toinen moniallergikko, joka vei kaikille sopivan suklaarasian tuliaisiksi ja se nakattiin kaappiin. Join sitten mustaa kahvia.
Kannattaa sanoa jotain isäntäväelle eikä olettaa, että se osaa lukea ajatuksia. Jos minulla on jo kahvipöydässä seitsemää sorttia niin paljon, että tiedän siitä muutenkin jäävän yli, niin en minä välttämättä enää avaa vieraiden tuomia paketteja siihen lisäksi (avaamattomat paketit säilyvät paljon paremmin). Mutta tietenkin laitan vieraan tuomiset tarjolle, jos tiedän, että jollekin vieraalle ei ole muuten tarpeeksi monta sopivaa tarkottavaa.
Riippuu siitä sopivatko muiden tarjottavien lisäksi vai ei ja emännän(isännän) ihan itsensä päätettävissä.