Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hyväksyä ex-miehen uudet naikkoset osaksi yhteisen lapsen elämää

Vierailija
27.12.2016 |

Eli otsikossa se kysymys jo tulikin. Erosin ex-miehestäni pari vuotta takaperin. Suurin syy oli hänen kyvyttömyys sitoutua perhe-elämään ja kaikenlaiset naispuoliset "ystävät". Ymmärrän kyllä naisen ja miehen välisen ystävyyden mutta nykyäänkin mies kutsuu naisia ystäviksi joiden kanssa esim.seurustellut 8 kk ja jonka kanssa siis harrastettu koko ajan seksiä. Tietysti hän saa tapailla ketä haluaa mutta en mahda sille mitään että ärsyttää aivan tajuttomasti kun nää kaikki lyhytaikaisetkin hoidot pitää lapselle esitellä "ystävänä". Lapsi on jo 8-vuotias ja ymmärtää kyllä jo kuka on ystävä ja kuka ei. Lisäksi äijä elää uudelleen jotain menetettyä nuoruutta vissiin ja nää kaikki ystävät on kakskymppisiä bimboja. Olen yrittänyt exälle sanoa että eikö lapselle voisi esitellä vaan vakavat seurustelut mutta ei mene jakeluun. Lapsi on hänellä 9 pv/kk, joten ei luulisi olevan vaikea totetuttaa..

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi vähän epäselväksi miten lapsi tähän kaikkeen reakoi?

Vierailija
2/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ne pitäisi esitellä?  Eikös ne naisystäviä ole? 

Lapsi kyllä pitää niitä ihan vaan satunnaisina ystävinä. Onhan niitä miesystäviäkin, jotka jää tuttavuuksiksi, eikä niitä aleta lapselle erottelemaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronneella ei saa olla ystäviä?

Vierailija
4/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaa nyt olet kateellinen vai mustasukkainen? 

Vierailija
5/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lapsi reagoi hämmentyneesti kun isä esittelee ystävänä mutta lapsi tajuaakin että ei ole vaan ystävät kyseessä kun nähnyt pussailua ym. Totta kai eronneella saa olla ystäviä mutta pointti olikin siinä että panot esitellään lapselle ystävänä. En haluaisi tämmöisiä arvoja lapselle opettaa, itselläkin on jo uusi suhde ja asumme avoliitossa. En itse sinkkuaikana nähnyt mitään tarvetta esitellä lasta satunnaisille hoidoilleni.AP

Vierailija
6/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lapsi reagoi hämmentyneesti kun isä esittelee ystävänä mutta lapsi tajuaakin että ei ole vaan ystävät kyseessä kun nähnyt pussailua ym. Totta kai eronneella saa olla ystäviä mutta pointti olikin siinä että panot esitellään lapselle ystävänä. En haluaisi tämmöisiä arvoja lapselle opettaa, itselläkin on jo uusi suhde ja asumme avoliitossa. En itse sinkkuaikana nähnyt mitään tarvetta esitellä lasta satunnaisille hoidoilleni.AP

Ystävän kanssa ei voi pussailla?

Vierailija
7/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan turha kysyä. Jos olisit esiintynyt yhtenä noista naisista ja tehnyt avauksen tyyliin "mun miesystävän exä on ihan käsittämätön tyyppi. Ei hyväksy, että mut esitellään niiden lapselle, kun kuulemma en ole ollut tarpeeksi kauan miehen kanssa tms. sontaa." Saisit kireitä kysymyksiä, mikä oot tunkeutumaan tuohon perheeseen ja rikoitko liiton ja 35 alapeukkua, mutta lähinnä siksi, koska ap saa alapeukkuja AINA, kysyi ihan mitä tahansa.

Vierailija
8/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös ne ihan kavereina mene, ja lapsikaan ei saa traumoja, jos ei näitä nuoleskele, klähmi tms? Naisten ei kuitenkaan tarvitse olla lapsen elämässä oikeastaan mitenkään, kun v/kk voi aivan hyvin omistautua lapselle ilman noita bimbojakin. Haluaako se ukko kostaa jotain?

Vierailija
9/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä nimityksellä heitä pitäisi lapselle sanoa?

Vierailija
10/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ena ole kateellinen koska en haluaisi näyttää halvalta lumpulta (heh) enkä myöskään ole mustis koska otin itse eron äijästä. Ärsyttää vaan kun lapsi joutuu katsoo tota touhua ja en haluaisi opettaa hänelle tuollaista naiskuvaa mitä isänsä nyt viljelee.AP

Vierailija
11/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et halua kasvattaa lastasi suvaitsevaisuuteen? Kahden väliset suljetut parisuhteet ei ole enää mikään ihanne ja normi vaan suhteet voi olla monimuotoisia. Ystävänkin kanssa voi ihan vaan pussailla tai harrastaa seksiä. 

Vierailija
12/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi satunnaiset hoidot pitää esitellä lapselle? eikö heitä voi tavata kun lapsi äidilläään? Olen kai vanhanaikainen, mutta en minä ainakaan miespuolisia ystäviäni pussaile suulle! AP

Vierailija
13/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelet, millä tittelillä toivoisit heitä esiteltävän? Isin naikkosiksi? Bimboiksi? Panokavereiksi? Eikö ystävä nyt ole neutraalein ilmaisu? Selitä itse lapsellesi mistä isän käytöksessä on kysymys. Hänhän oli jo 8 -vuotias ja hyvin ymmärtäväinen.

Vierailija
14/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

naikkoset

Vierailija
15/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä älyttömän ajattelematonta exältäsi, mutta valitettavasti et voi asialle oikeastaan mitään. Exälläsi on kaikki oikeus tuoda kylään ystäviään, oli ne sitten seurustelukumppaneita tai vain ystäviä. Sitten vasta, jos käyttäytyvät jotenkin siveettömästi lapsen nähden, voit puuttua asiaan. Tätä ei pussailu kuitenkaan ole. Tämä on eroperheissä yleisempää kuin uskoisikaan.

Vierailija
16/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa uskoa, että 8-vuotiaalla on aikuisen ajattelukykyä tehdä tuollaisesta numeroa.

Vierailija
17/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi satunnaiset hoidot pitää esitellä lapselle? eikö heitä voi tavata kun lapsi äidilläään? Olen kai vanhanaikainen, mutta en minä ainakaan miespuolisia ystäviäni pussaile suulle! AP

Enemmän olisin huolissani, jos tuon ikäinen pitää heitä hoitoina, eikä ystävinä joina heidät esitellään. Tai sitä, että tietää heidän harrastavan seksiä.

Vierailija
18/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus otsikon kysymykseen: hyväksymällä

Vierailija
19/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on ystävä niin esittelee ystävänä, jos on tyttöystävä niin esittelee sellaisena, mutta jos on satunnainen hoito, jättää esittelemättä lapselle.helppoa! AP

Vierailija
20/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei ole olemassa vain yhdenlaista tapaa elää, eli sinun tapaasi. Miehesi ei välitä piilotella elämäänsä lapseltaan, ja minusta sinun asiasi ei ole kommentoida miehesi naisia naikkosiksi ja bimboiksi. SINÄHÄN siinä nyt siirrät lapsellesi sovinistista kielenkäyttöä ja asennetta, ei miehesi!

Toki voisi olla fiksua, ettei isän ystävät vaihdu viikottain, mutta jos lapsi ei joudu seuraamaan sivusta seksiä (suukottelu on ok) eivätkä nuo ystävättäret haittaa lapsesi elämää muuten, niin anna olla! Kahdeksanvuotias jo ymmärtää kyllä, että isä on poikamies ja siten voi seurustella naisten kanssa.

Vai oliko pointti se, että sinusta lapsen ei pidä nähdä, että miehillä on irtosuhteita? Vähän vaikeaa ymmärtää sinua, kun puhut naiskuvasta, ja itse kaikkein ikävimmin kumminkin kommentoit muita naisia.

Ideaalimaailmassa toki ihmiset löytäisivät sielunkumpppanin ja elämänsä rakkauden ilman yhden yön suhteita ja pysyisivät yhdessä elämänsä loppuun saakka, mutta kuten itsekin eroamalla olet jo lapsellesi osoittanut, niin se ei kumminkaan elävässä elämässä ole.

Voisit sen sijaan opettaa lapsellesi, että niin kauan kuin ketään ei loukata ja huijata, elämässä on monia muotoja olla parisuhteessa. Samaan sukupuoleen, eri sukupuoleen, lyhyitä ja pitkiä suhteita. Eikä eksien elämää kuulu mollata ainakaan yhteiselle lapselle, joten älä sinä ala haukkua miehesi elämäntapaa lapsen kuullen, jos et halua hänen ryhtyvän samaan sinun suhteesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi