Välikausihaalari vauvalle, mistä?
Tämä kesä kun tuntuu niin epävakaiselta niin olen jo alkanut miettimään ohuen välikausihaalarin hankkimista vauvalle... Meille siis vasta odotellaan vauvaa syntyväksi hetkellä minä hyvänsä, mutta ajattelin, että välikausihaalari saattaisi olla parempi vaihtoehto välillä kuin fleecehaalari (mikä meiltä jo löytyy) viileämpinä kesäpäivinä/iltoina.
Onko kukaan nähnyt tytölle mitään söpöä ja pientä välikausihaalaria aleissa (tai vaikka normihinnalla)? Koko nyt pitäisi olla 62 tai alle, joten se rajoittaa valikoimaa pahasti...
Ja pääkaupunkiseudulta pääsen sitä etsiskelemään...
Viivi
Kommentit (5)
Ajattelin juuri sitä, että tuo fleece saattaakin olla kuumempi ja hiostavampi kuin välikausihaalari. Ajattelin haalarin olevan hieman viileämpi ja hengittävämpi vaihtoehto vauvalle.
Viivi
mutta jos lapsi ei ole vielä edes syntynyt, niin pieninkin valmistettava koko on varmasti liian iso silloin kun sille haalarille muuten olisi mahdollisesti käyttöä.
Suosittelen Ruskovillan villahaalaria välikausihaalarin sijaan. Se on ohut ja 60 cm kokoinen menee vastasyntyneestä muutaman kuukauden ikään saakka olematta silti missään vaiheessa mahdottoman suuri ja hankala. Alkutalvesta se menee vielä lisälämmikkeenä toppahaalarin alla (60 cm meni meillä vielä nelikuiselle).
Meillä syntyi tyttö viime vuonna heinäkuun lopulla ja hänelle minulla oli Lennen vk-haalari kokoa 62. Se oli hyvä kesällä ohuiden vaatteiden päällä, koska suojasi tuulelta. Ja sitten syksymmällä meni vielä gollegen/villahaalarin kanssa viileämmälläkin säällä. Ja tuo koko 62 oli minusta tosi hyvä. Vastasyntyneelle on varsin reilu, mutta vauvat kasvaa ensimmäisinä kuukausina niin nopeasti, että pian se onkin jo ihan sopiva! :)
Minusta fleecehaalari ei ole kovin hyvä, koska siitä tuulee ihan suoraan läpi. Vk-haalari oli tosi ihana, kun liikuttiin tuulella ja sateella autolla ja piti kantaa vauva ulkona turvakaukalossa.
En tiedä mitkä liikkeet Helsingissä myy Lenneä, mutta huuto.netissä olen nähnyt ainakin Lenneä usein myynnissä.
Viime talvikin oli täällä eteläsuomessa niin lämmin että olisi pärjännyt melkein koko talven välikausihaalarilla. Meillä poika syntyi marraskuussa ja eka haalari oli lenne 62cm (Bobo myy). Eihän se kauan mennyt pitkällä pojalla, mutta taas 68cm olisi ollut liian iso vastasyntyneenä. Reima perushaalareita taisi olla ainkain citymarketissa ja olisko ollut JJ:ssäkin, ainakin silloin joskus, myös kokoa 62cm.
mutta et välttämättä tarvitse välikausihaalaria fleecehaalarin lisäksi, ovat mielestäni lämpöarvoltaan aika vastaavia, jollei fleece ehkä jopa lämmittävämpi.