Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En koe osaavani mitään

Vierailija
26.12.2016 |

En pidä tietojani ja taitojani minkään arvoisina. Minulla on monta tutkintoa. Työpaikat olen aina jättänyt oman avuttomuudentunteeni vuoksi: olen pitänyt itseäni ns. näyttelijänä. 'impostor syndrome' on tuttu ja se kuvaa minua. Ratkaisua olen aina lähtenyt etsimään uudesta tutkinnosta, kurssista tai lisäkoulutuksesta.
Tiedän ongelman olevan syvempi, mutta 2,5 vuotta terapiassa tuntuu vain pahentavan tätä. Terapian aikana opiskelemani uusi tutkinto ei tunnu miltään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa lohduttaa tai neuvoa, mutta ymmärrän sua. Mulla on ihan samat fiilikset :(

Vierailija
2/5 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kokeilisit vaihteeksi olla osaamatta mitään? Hyväksyisit oman vähäpätöisyytesi tässä meidän suuressa kosmoksessamme ja vetäisit vaikka kovan kännin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos kokeilisit vaihteeksi olla osaamatta mitään? Hyväksyisit oman vähäpätöisyytesi tässä meidän suuressa kosmoksessamme ja vetäisit vaikka kovan kännin?

Hetkellisesti toimii, sitten ahdistus iskee kahta kauheammin.

Lisäksi työssäni ihmiset odottavat minulta asiantuntevia neuvoja. Annan niitä, mutta koen tiedot turhiksi ja teennäisiksi.

Vierailija
4/5 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain liian realistinen.

Otetaan esim. vaikka joulu. Sinunkaltaisesi ihminen näkee ilmiön turhuuden ja myös varjopuolet. Menestyvä työkaverisi, joka tietää kaikesta kaiken, hehkuttaa ihanaa joulutunnelmaa ja uskoo omiin satuihinsa. Sama "osaamisen" kanssa, pelkkää mielikuvaa.

Vierailija
5/5 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tähän voi

Kehua, että tietenkin olet mahtavan osaava ja pätevä

Tai

Todeta, että ei meistä kukaan mikään ainutlaatuinen lumihiutale ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi