Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä on vaan miehen itkua, ei kannata lukea.

Vierailija
26.12.2016 |

Joskus toivoisin että psykiatrini olis kaverini. Tuntuu kyllä kivalta jutella hänen kanssaan vaikka tiedän ettei hän välitä minusta niin kuin ystävästä. Koska olen hänelle vain työtä.

Minulla on viimeisen neljän kuukauden aikana käynyt yksi vieras ja minäkin kävin yhdesti hänen luonaan, mutta hän ei ehkä pidä minusta ihan kauheasti.
Harmi kun ei ole spontaanisti juttelu oikein hallussa.
Ulkoinen olemuksenikin on ehkä vähän pelottava. Perusilmeeni kun on hyvin epämiellyttävä, enkä osaa oikein esittääkään iloista.
Harmittaa että piti päästää tämä elämä tällaiseksi. Olisipa kymmenen vuotta sitten osannut alkaa hakemaan apua.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä että edes nyt haet apua.

Vierailija
2/13 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppii, kyl sä selviit vielä ja kuntoudut!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia ottaa aikansa, ei elämä taikaiskusta paremmaksi muutu. Pysyttelet sinnikkäästi kiinni siinä, ehkä parin-kolmen vuoden kuluttua maailma näyttää jo aivan toisenlaiselta, paremmalta.

Tsemppiä.

Vierailija
4/13 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/13 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity mielenterveysyhdistykseen. Niissä ei kysytä diagnooseja. Saat sparrausta sosiaalisiin taitoihin.

Vierailija
6/13 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua.

Mä kyllä luulen, että sitä spontaania jutteluakin voi harjoitella. Ensin vaikka yksin, kehität henkilöhahmot ja alat jutella, kehittelet vuorovaikutusta vaativammaksi. Sitten alat jutella ihmisille, vaikka lauseen kaksi.

Jos saat itsesi kesytettyä, tuo hukattu vuosikymmen voi antaa syvyyttä uuteen elämääsi. Tiedät, mitä on menetettävää. Usko tai älä, jotkut pystyvät antamaan itsestään enemmän noiden kokemusten jälkeen.

7/13 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ettet syytä koko naissukupuolta ongelmistasi. Olet rehellinen, hieno ja vahva ihminen. Kaikkea hyvää <3

Mielenterveysyhdistyksillä ja esim. seurakunnilla on paljon toimintaa, johon voisit osallistua ja harjoitella sosiaalisia taitoja.

Vierailija
8/13 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa hyvin monenlaisia ryhmiä mielenterveyskuntoutujille. Joihinkin voi hakea lääkärin lähetteellä ja toisiin mielenterveystoimiston tai jonkun yhdistyksen kautta. Niissä sitten kokoonnutaan viikoittain samalla pienehköllä porukalla ja keskustellaan vaihtuvista aiheista, tehdään pieniä pari- ja ryhmätehtäviä, piirretään, kirjoitetaan, laitetaan ruokaa jne. ryhmästä riippuen. Samalla vahvistetaan sosiaalisia taitoja ja niissä on vaitiolovelvollisuus muiden ryhmäläisten asioista ja henkilöllisyydestä.

Vierailija
9/13 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut käymään kyllä yhdellä tuollaisella mielenterveysyhdistyksellä, mutta siellä ei ole ollut juurikaan ketään niin olen lähinnä istunut ja juonut kahvia. Toivoisin kyllä että joulun jälkeen siellä kävisi muitakin. On siellä henkilökuntaa ja ne on ainakin tervehtinyt ja vähän jutellut.

Vierailija
10/13 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut käymään kyllä yhdellä tuollaisella mielenterveysyhdistyksellä, mutta siellä ei ole ollut juurikaan ketään niin olen lähinnä istunut ja juonut kahvia. Toivoisin kyllä että joulun jälkeen siellä kävisi muitakin. On siellä henkilökuntaa ja ne on ainakin tervehtinyt ja vähän jutellut.

Kysyppä, onko niillä ohjattuja ryhmiä, joihin voisit ottaa osaa. Tällainen ryhmä voi kestää esimerkiksi 10 -20 tapaamiskertaa ja osallistumiseen sitoudutaan.

Vierailija
11/13 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyppä, onko niillä ohjattuja ryhmiä, joihin voisit ottaa osaa. Tällainen ryhmä voi kestää esimerkiksi 10 -20 tapaamiskertaa ja osallistumiseen sitoudutaan.

On siellä erilaisia ryhmiä, mutta en tiedä miten ne alkaa kun vuosi vaihtuu. Pitää huomenna käydä katsomassa onko ryhmien aikataulut tulleet. Ainakaan tämän vuoden ohjelmassa ei ollut sellaisia että sitoudutaan. Lähinnä että ne tulee jotka tulee.

Vierailija
12/13 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Nyt on käyty ja löytyi sieltä sellainenkin ryhmä mihin aion mennä. Lisäksi sellainen toisenlainen juttu että kahdenkesken opettelee puhumaan jotain turhanpäiväistä tai normaaleja asioita. Ne vakavimmat jutut haluan pitää pelkästään psykiatrilla vaikka vaitiolovelvollisuus tuollakin on.

Vierailija
13/13 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin. Nyt on käyty ja löytyi sieltä sellainenkin ryhmä mihin aion mennä. Lisäksi sellainen toisenlainen juttu että kahdenkesken opettelee puhumaan jotain turhanpäiväistä tai normaaleja asioita. Ne vakavimmat jutut haluan pitää pelkästään psykiatrilla vaikka vaitiolovelvollisuus tuollakin on.

Hyvä sinä. Toivotan sulle hyvää tulevaa vuotta:)