Teneriffa/Playa de las Americas
Heissan,
huomenna lähdössä perheen kanssa viikoksi Teneriffalle. Ensikertalaisia, lapset 11v. ja 13v. Kokemuksia?
Kommentit (22)
Muista juhlamokka, suodattimet, reissumies, Hk sininen ja veskipaprut. Respalle voi viedä salmikkipastilleja. Oppaat on jo niin lahjottuja että pitää olla Fazerin suklaata. Hyvää lomaa teille!
Mie tykkäsin kovasti, vietin viikon siellä keväällä 2012. Kivat rannat, paljon ruokapaikkoja missä syödä, putiikkeja riittää.. Otettiin vielä sellainen päiväretki saaren ympäri, bussilla kierrettiin paikasta toiseen. Ei ollut kovinkaan kallis, joten suosittelen :)
Hanavettä ei kannata juoda, me ostettiin aina pullovettä.
Lanzarote ja Playa Blanca on paljon parempi. Kirjoitapa Googleen "Papagayo Beach" niin huomaat jo heti miksi sinne olisi kannattanut ennemmin lähteä.
Toki sinne päästäkseen pitää vähän jaksaa kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Lanzarote ja Playa Blanca on paljon parempi. Kirjoitapa Googleen "Papagayo Beach" niin huomaat jo heti miksi sinne olisi kannattanut ennemmin lähteä.
Voi vitun paska: vastaa kysymyksen äläkä jankkaa omia aivopierujasi.
Auto ennemmin pluscarilta, ei mitään piilolisäkuluja tai pikkunaarmujen kyttäystä. Teiden reissu ei niin ihmeellinen, voi jättää väliin. Loroa ei kannata. Ja ajaa kannattaa santa cruzin kautta, syheröt varsin ikäviä.
Vierailija kirjoitti:
Heissan,
huomenna lähdössä perheen kanssa viikoksi Teneriffalle. Ensikertalaisia, lapset 11v. ja 13v. Kokemuksia?
Olin siellä v.1995.Ravintoloissa sisäänheittäjät ja rakennetaan kovasti.
Varmasti viihdytte. Hyvä ranta ja lapsille paljon tekemistä. Siellä paikallislehti mistä näkee mitä ja missä tapahtuu. Meidän perhe on käynyt siellä kahtena talvena ja on ollut lasten suosikkipaikka ja aikuistenkin.
Hieno paikka just tuon ikäisten kanssa - paljon tekemistä, kuten hieno vesipuisto. Hyvää matkaa!
Varmastikin ihan sopiva kohde white trash -junteille, kun ei itse halua nähdä vaivaa matkan suunnittelun eteen.
Vierailija kirjoitti:
Lanzarote ja Fuerte on matalina ja tuulisina saarina turhan kylmiä keskitalvella, joten ap:n perhe on tehnyt hyvän valinnan. Americas Teneriffalla ja Puerto Rico/Ingles-seutu Gran Canarialla on aurinkovarmimpia kohteita talvella. Americas on siistimpi kuin Ingles oman kokemukseni mukaan. Inglesissä toki on Maspalomasin dyynit jotka vetää meidät sinne toistuvasti.
Ottakaa lämmintä vaatetta mukaan. Illat ja päivätkin viileitä.
Vierailija kirjoitti:
Varmastikin ihan sopiva kohde white trash -junteille, kun ei itse halua nähdä vaivaa matkan suunnittelun eteen.
Tämä myytti se jatkaa eloaan tietyn kansanosan keskuudessa. Ihan huvittaa nää parempaa väkeä olevat "reppureissaajat".
Perheemme vietti juuri viikon Teneriffalla. Saimme mitä lähdimme hakemaan, eli aurinkoa Suomen marraskuun sijaan, tasokkaan hotellin, lepoa, kauniita maisemia sekä hyvää ruokaa ja juomaa. Näistä maksoin matkatoimistoille 3000e, en halua viettää aikaa netissä halpoja hotelleja etsien ja jatkolentoja varaillen. Lomaile sinä tyylilläsi ja minä omallani, eiköstä niin?
Vierailija kirjoitti:
Hah. Teneriffalla voi tehdä paljon muutakin kuin maata altaalla. Ihan itse suunnittelemme tekemisemme siellä, yhdelläkään järjestetyllä retkellä emme ole olleet. Hieno saari.
Me lähdetään myös huomenna. Ollaan oltu ennenkin. Siam park on isoille lapsille hyvä (vieressä myös ostoskeskus) Lähellä on eläintarha Jungle park ja apinapuisto (joka pieni ja halvempi). Itse tykkään Teidestä, mutta voi olla lapsista tylsää. Sinne kannattaa mennä vuokra-autolla. Jos on lunta, paikalliset ovat villeinä laskemassa mäkeä. Lagunassa on nätti vanha kaupunki, jossa voi shoppailla. Myös pääkaupunki on hyvä shoppailuun.
Mikäli autoilu ei innosta, kohteessa on tosiaan kilometritolkulla rantabulevardeja ja hiekkarantoja. Kivaa ihan vaan kävellä ja nautiskella.
Ruuat kannattaa ostaa Mercadonasta. Iso ja halpa.
Siis se eläintarha oli hirveää eläinrääkkäystä. American keskusta sitä itseään mutta Adejeen päin mentäessä on ihanan rauhallista.
Paska paikka. Pohjoisosa parempi Teneriffalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vitun paska: vastaa kysymyksen äläkä jankkaa omia aivopierujasi.
Juu, oli mun kommentti ihan hirveä. Nyt saattavat jopa tajuta seuraavaa Kanarian reissua varatessaan että löytyy parempiakin vaihtoehtoja kuin Playa de las Americas.
Nostanpa vanhan ketjun, sillä sama kohde ja reissuaika tiedossa. Tarkoitus on ottaa uusi vuosi vastaan Americansissa, toinen kerta samoilla seuduilla. Aiemmin olemme olleet eri aikaan vuodesta, silloin oli lämmintä. Nyt näyttää sään puolesta vähän epävakaiselta eikä lämpöäkään ole paljoa yli 20. Hellettä emme kyllä kaipaakaan, mutta kyllähän sade vähän söisi lomafiiliksiä...
Muita, jotka viettää vuoden vaihteen Teneriffalla?
Meillä olisi kohta lähtö Puerto de la Cruziin. Onko jollain kokemuksia kerrottavaksi? Ensimmäinen matka Teneriffalle kyseessä meilläkin.
Tosi mukava paikka lapsiperheelle! Las Vistas kiva ranta, ihana kilometrien mittainen rantabulevardi aina Los Cristianoksesta Fanabehen saakka. Vesipuisto Siam Park aivan mieletön paikka, kuin myös eläinpuisto Loro Parque pohjoisessa. Kannattaa ostaa yhteislippu molempiin. Autonvuokraus Cicarilta, jos ette sitä vielä ole tehneet. Saari on juuri sopivan kokoinen ja helppo omatoimiautoiluun.
Ihanaa matkaa, kateeksi käy!