Työkaverin onnellinen elämä
Joillekin jaetaan hyvät kortit tässä elämässä. Esim. Yhdellä työkaverilla on kaikki täydellistä ja on itsekkin sen sanonut, että on elänyt turvattua ja idyllistä elämää. Hyvä puoliso, terveet lapset, vanhemmat elossa (työkaveri on yli 40v) ja sisarukset perheineen kaikki kunnollisia. Työssä menestyy ja on paljon ihmissuhteita ja menoja ystävien kanssa. Kenestäkään ei tarvitse kantaa huolta. Kyllä joskus kateudenpistoja tulee, myönnän. Itsellä paljon huolta ja stressiä läheisistä, sairautta ym. ongelmaa ja menetyksiäkin ollut. No, paljon on hyvää minullakin mutta samalla myös tuskaa, mikä työkaverilta puuttuu täysin.
Kommentit (30)
Tunnen perheen jonka elämä varmaan näyttää kuten aloittajan tutuilla, voisi kuvauksen mukaan olla jopa ihan sama. Ainut vaan että kiiltokuvan takana se sisko saa turpiin mieheltään muttei eroa koska pieni vauva. Perheen yksi lapsi autisti jota kiusataan koulussa, kuvista ja fb- elämää seuraten tämä ei selviä. Ei kannata kadehtia, koskaan ei tiedä mikä se totuus on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne sairaudet ja läheisten menetykset vielä hänellekin tulevat vastaan. Ennemmin tai myöhemmin.
Siis.... millainen paska täytyy "ihmisen" olla jotta tuollaisia miettii?
Ihan fakta. Kaikki täältä joskus lähtee, pääasiassa sairauksien kautta. Ei kukaan välty kuolemalta, ei läheisten tai omasta.
Biologis-tieteellinen fakta on eri asia kuin "ähäkutti -etpä eläs ikuisesti sinäkään asiasi oikein hoitanut".
Itse luin lauseen ihan vain faktana, ilman ähäkutti-asennetta. Kaikilla ei ole aina pahat ajatukset muita kohtaan.
Ei tuollaista elämää olekaan kuin mielikuvituksessa! Ei ulkopuoliset voi tietää, mitä siitäkin perheestä löytyy kulissien takaa. Jotkut vain osaavat esittää täydellistä perhettä. Ole sinä vain onnellinen omasta elämästäsi, äläkä ainakaan katehdi työkaverisi elämää. joka on liian hyvää ollakseen totta.[/quote]
Miten niin ei ole olemassa? Käytännöllisesti kaikki ystäväni elävät tuollaista elämää ja mekin lähes, meiltä tosin puuttuu omakotitalo ja hieno auto.
Elän onnellista elämää mikä on johtanut siihen etten päivitä mitään someen ja työpaikalla olen hiljaa kun muut valittaa ties mistä. Kel onni on , se onnen kätkeköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne sairaudet ja läheisten menetykset vielä hänellekin tulevat vastaan. Ennemmin tai myöhemmin.
Ihan fakta. Kaikki täältä joskus lähtee, pääasiassa sairauksien kautta. Ei kukaan välty kuolemalta, ei läheisten tai omasta.
Biologis-tieteellinen fakta on eri asia kuin "ähäkutti -etpä eläs ikuisesti sinäkään asiasi oikein hoitanut".
Itse luin lauseen ihan vain faktana, ilman ähäkutti-asennetta. Kaikilla ei ole aina pahat ajatukset muita kohtaan.
Tuota nyt vaan mahdotonta luke ilman "ähäkutti" -asennetta.
Yllättävän moni pitää kulisseja yllä ulkopuolisille ja totuus onkin ihan eri. Kaikki asiat on muka aina omien valintojen tuloksia ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Realisti täytyy olla.
Mun elämä on kuten aloituksessa kuvattua. Oikeasti, ja mitään kulisseja ei ole ylläpidettävänä. Olen hyvin onnellinen tilanteestani ja osaan arvostaa onneani. Tosin tiedostan sen, että tuskinpa saan nauttia tästä loputtomiin. Olen varautunut siihen, että kaikki voi muuttua silmänräpäyksessä.
Mielenkiintoinen keskustelu tästä syntyikin. Totean vielä, että tuo työkaveri, josta kerroin, on ihan aidosti onnellinen ja tiedostaa itsekin sen, että on saanut elää "pumpulissa", itse on siis näin sanonut ja totta se onkin. Ei ole kulissia eikä esittämistä, vaan joillakin on aidosti noin asiat. Kiitos ajatuksistanne, t.ap