Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI joku tupakoi raskaana??

Vierailija
26.12.2016 |

En vaan mitenkään pysty ymmärtämään. Eräs kaverini on tupakoinut koko raskausajan, koska sanoo ettei pysty lopettamaan. On kuulemma tietoinen mitä ongelmia tämä voi lapselle aiheuttaa, mutta himo menee lapsen rakastamisen yli. Itse lopetin, joten tiedän kyllä että se on vaikeaa, mutta miten vähän voi lastaan rakastaa jos ei edes hänen takia pysty?? En todellakaan ymmärrä, en mitenkään vaikka olen punninnut asiaa kaikilta puolilta.
Tämä sama äiti kuitenkin sanoo vaikka kuolevansa lapsen puolesta.. Mutta vieroitusoireita ei ole valmis kestämään.. Mitä..?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain lopetettua kolmen päivän sisään kun raskaus selvisi, mutta se oli kyllä tuskaista. Taloon ei saanut tuoda tupakkaa, piti pyytää tupakoivia kavereita etteivät polta meillä vieraillessaan. Tupakan tuoksu kesällä kaupungilla oli aivan huumaavan ihana. Himo oli aivan järkyttävä. Harmittaa kyllä että ikinä jäin koukkuun, varmaan kuolen nyt nuorena keuhkosyöpään vaikka olenkin lopettanut, sen verran paljon ehdin polttaa, noin kolme askia meni viikossa. Kuinkahan addiktoivaa tämä hermomyrkky on niillä, jotka polttavat useammin? Onneksi koko aine kielletään lähitulevaisuudessa.

Vierailija
22/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku yleensäkkin tupakoi?

Tupakka on päihde, johon syntyy erittäin voimakas riippuvuus. Se, miten voimakas riippuvuus on, riippuu ihmisestä. Joillakin se on niin voimakas, etteivät voi lopettaa vaikka kyseessä on oman jälkikasvun terveys ja sitte keksitään kaikkia tekosyitä miksi tupakointia saakin jatkaa, ihan samoin kuin niitä tekosyitä keksitään ilman että on sitä vauvaa mahassa.

Ymmärrän syyt, mutten hyväksy tuota. Mielestäni ihmisen tulisi tehdä abortti jos ei pysty olemaan polttamatta raskausaikana ja raskausajan jälkeen altistamatta vauvaa passiiviselle tupakoinnille. Koske muitakin päihderiippuvuuksia.

Ymmärrän miksi ihmiset käyttävät päihteitä kun on kyse vain heistä itsestään. Se mitä minä teen itselleni on minun asiani ja kärsin sitten vaikka tuskallisen kuoleman, syytän siitä vain itseäni. Mutta miten toisen ihmisen puolesta voi tälläisiä päättää?? Se lapsi ei varmasti valitsisi polttaa jos osaisi mielipiteensä sanoa.

Ei päihderiippuvuus ole mikään rationaalinen valinta. Päihde vaikuttaa aivoihin niin että saa haluamaan sitä päihdettä hyvin hyvin kovasti, tämän halun pystyy varmasti täysin ymmärtämään vain, jos on tai on ollut joskus voimakkaasti riippuvainen jostakin asiasta. Itse olen polttanut aikanaan tupakkaa, tupakanpoltto toi niin suurta nautintoa, että aluksi en edes halunnut sitä lopettaa, en vaikka tiesin että se on hirveää myrkkyä joka aiheuttaa syöpää yms. riippuvuus aiheutti sen, että sitä selitteli itselleen, miten tutkimukset on kuitenkin liioiteltuja tai miten sairastun vasta vanhalla iällä jos sairastun jne. Riippuvuus vaikuttaa suoraan aivoihin ja ohjelmoi ne ajattelemaan tiettyä rataa.

Mutta, se minkä tuossa voisi tehdä, jos tietää ettei edes lapsen vuoksi kykene lopettamaan, on se abortti. Ymmärrän jos tupakanpolton lopettaminen ei onnistu, mutta en ymmärrä miksi ihminen on niin itsekäs että haluaa silti sen lapsen, vaikka se altistuu myrkyllisille kemikaaleille jo sikiöstä saakka. Mutta se riippuvuus aiheuttaa sitä selittelyä "polttihan minunkin äitini kun kantoi minua ja ihan hyvä minusta tuli" (mitä nyt sitä sun tätä vaivaa josta ei voi tietää johtuuko se äidin tupakoinnista, mutta ei ne varmaan siitä johdu).

Kyllä, riippuvuus ei ole tietoinen valinta, mutta aloittaminen ja lopettaminen on. Eihän kukaan muuten ikinä pääsisi esim huumeista eroon? Silloin kun löytää jotain minkä vuoksi lopettaa (Jumala, rakkaus, lapsi..) niin ihminen lopettaa, vaikka se on vaikeaa. Toisille kai se lapsi ei sitten ole niin tärkeä.. Aika surullista.

Ei se ihan niin yksinkertaista ole, toisille lopettaminen on helpompaa kuin toisille. Itselleni lopettaminen oli kohtuuhelppoa, muistan vain kun useamman yrityksen jälkeen lopulta onnistuin. Jollekkin toiselle se on syystä tai toisesta vaikeampaa, kenties syvempi riippuvuus, huonompi itsekuri tai ei ole löytynyt vielä oikeaa motiivia. En kuitenkaan allekirjoita, että se aina olisi itsestä kiinni. Moni haluaisi tosissaan lopettaa, muttei onnistu siinä yksin, eivätkä saa apua vaikka haluaisivat.

On se juuri niin yksinkertaista. Jos olet vslmis kuolemaan lapsesi puolesta, mutta et valmis kestämään viekkareita niin etpä taida ykköseksi lastasi pistää. Ihan sama miten vaikeaa se on, teet sen jos lapsesi on sinulle sen arvoinen. Kaikki muu on pelkkää selittelyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poltan koska huvittaa. Haistakaa te mammat paska.

Katos katos, joku wt-ruusukin löysi ketjuun.

Minua ällöttää nämä wt-natsit jotka uskovat kuuluvansa parempaan valkoiseen luokkaan. Peukuttajista päätellen natseja on enemmän kuin luulisi.

Vierailija
24/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen ihmetellyt itsekin. Kun itse tein positiivisen raskaustestin niin vähensin saman tien max 5 tupakkaan per päivä ja kahdessa viikossa sain lopetettua kokonaan enkä ole sen jälkeen polttanut. Helppoa se ei ollut, siksi siinä tuo kaksi viikkoa meni ennen kun kokonaan sain pois. En olisi ikinä antanut itselleni anteeksi jos olisin pidempään jatkanut, saatikka jos lapsella olisi syntymän jälkeen diagnosoitu jotain esim. astmaa niin olisin varmasti syyttänyt siitä tupakointiani. En voi mitenkään käsittää miten joillain menee oma riippuvuus lapsen edelle.

Vierailija
25/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen ihmetellyt itsekin. Kun itse tein positiivisen raskaustestin niin vähensin saman tien max 5 tupakkaan per päivä ja kahdessa viikossa sain lopetettua kokonaan enkä ole sen jälkeen polttanut. Helppoa se ei ollut, siksi siinä tuo kaksi viikkoa meni ennen kun kokonaan sain pois. En olisi ikinä antanut itselleni anteeksi jos olisin pidempään jatkanut, saatikka jos lapsella olisi syntymän jälkeen diagnosoitu jotain esim. astmaa niin olisin varmasti syyttänyt siitä tupakointiani. En voi mitenkään käsittää miten joillain menee oma riippuvuus lapsen edelle.

Niimpä, ja sitten sitä vielä selitellään! "tekisin mitä vaan lapsen puolesta mutta röökaamista en Lopeta koska blabla" eli rakastat röökiä enemmän kuin vauvaa. Yök.

Vierailija
26/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ällöttää nämä wt-natsit jotka uskovat kuuluvansa parempaan valkoiseen luokkaan. Peukuttajista päätellen natseja on enemmän kuin luulisi.

Mua ällöttää weeteet.

Vierailija
27/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että stressi lopettamisesta on pahempaa, kuin tupakan poltto...

Toki voit tyynnytellä huonoa omaatuntoasi miten vaan, mutta ei se siitä totta tee.

Vierailija
28/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tiedä olevansa raskaana.

Vierailija
29/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han kirjoitti:

Vai että stressi lopettamisesta on pahempaa, kuin tupakan poltto...

Toki voit tyynnytellä huonoa omaatuntoasi miten vaan, mutta ei se siitä totta tee.

Neuvolassa sanottiin näin

Vierailija
30/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ällöttää weeteet.

Sieg heil vaan sullekin.

Vierailija
31/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko vielä jotkut neuvolantädit puhuvat paskaa siitä, että "se stressi lopettamisesta on haitallisempaa kuin tupakointi"? 

Olen itsekin kuullut tämän puolustuksen röökiä vetävältä odottajalta, oikeen vielä paasas asiasta kunnon wt-tyyliin.

Vierailija
32/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli ylläri, tein positiivisen testin viikolla 9. Tuloksen selvittyä kävin tupakalla, mietin mitä ihmettä teen, päätin pitää lapsen ja heitin loppuaskin menemään. Tästä aikaa nyt 11 vuotta, tein sillä hetkellä kaksi elämäni parasta päätöstä: tupakoinnin lopettamisen ja lapsen pitämisen.

Vierailija
33/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakka on päihde, johon syntyy erittäin voimakas riippuvuus. Se, miten voimakas riippuvuus on, riippuu ihmisestä. Joillakin se on niin voimakas, etteivät voi lopettaa vaikka kyseessä on oman jälkikasvun terveys ja sitte keksitään kaikkia tekosyitä miksi tupakointia saakin jatkaa, ihan samoin kuin niitä tekosyitä keksitään ilman että on sitä vauvaa mahassa.

Ymmärrän syyt, mutten hyväksy tuota. Mielestäni ihmisen tulisi tehdä abortti jos ei pysty olemaan polttamatta raskausaikana ja raskausajan jälkeen altistamatta vauvaa passiiviselle tupakoinnille. Koske muitakin päihderiippuvuuksia.

Eli syntymätöntä lasta ei sun mielestä saa pahoinpidellä päihteillä mutta tappaminen on ihan ok? Teidän abortinkannattajien "logiikka" on hieman omituista.

Abortti -ja päihdeäidit voisivat molemmat lakata keksimästä tekosyitä sille miksi heidän toimintansa olisi heille sallittua ja ihan vain yksinkertaisesti olla vahingoittamatta lapsiaan.

Vierailija
34/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän miksi ihmiset käyttävät päihteitä kun on kyse vain heistä itsestään. Se mitä minä teen itselleni on minun asiani ja kärsin sitten vaikka tuskallisen kuoleman, syytän siitä vain itseäni. Mutta miten toisen ihmisen puolesta voi tälläisiä päättää?? Se lapsi ei varmasti valitsisi polttaa jos osaisi mielipiteensä sanoa.

Ei päihderiippuvuus ole mikään rationaalinen valinta. Päihde vaikuttaa aivoihin niin että saa haluamaan sitä päihdettä hyvin hyvin kovasti, tämän halun pystyy varmasti täysin ymmärtämään vain, jos on tai on ollut joskus voimakkaasti riippuvainen jostakin asiasta. Itse olen polttanut aikanaan tupakkaa, tupakanpoltto toi niin suurta nautintoa, että aluksi en edes halunnut sitä lopettaa, en vaikka tiesin että se on hirveää myrkkyä joka aiheuttaa syöpää yms. riippuvuus aiheutti sen, että sitä selitteli itselleen, miten tutkimukset on kuitenkin liioiteltuja tai miten sairastun vasta vanhalla iällä jos sairastun jne. Riippuvuus vaikuttaa suoraan aivoihin ja ohjelmoi ne ajattelemaan tiettyä rataa.

Mutta, se minkä tuossa voisi tehdä, jos tietää ettei edes lapsen vuoksi kykene lopettamaan, on se abortti. Ymmärrän jos tupakanpolton lopettaminen ei onnistu, mutta en ymmärrä miksi ihminen on niin itsekäs että haluaa silti sen lapsen, vaikka se altistuu myrkyllisille kemikaaleille jo sikiöstä saakka. Mutta se riippuvuus aiheuttaa sitä selittelyä "polttihan minunkin äitini kun kantoi minua ja ihan hyvä minusta tuli" (mitä nyt sitä sun tätä vaivaa josta ei voi tietää johtuuko se äidin tupakoinnista, mutta ei ne varmaan siitä johdu).

Kyllä, riippuvuus ei ole tietoinen valinta, mutta aloittaminen ja lopettaminen on. Eihän kukaan muuten ikinä pääsisi esim huumeista eroon? Silloin kun löytää jotain minkä vuoksi lopettaa (Jumala, rakkaus, lapsi..) niin ihminen lopettaa, vaikka se on vaikeaa. Toisille kai se lapsi ei sitten ole niin tärkeä.. Aika surullista.

Ei se ihan niin yksinkertaista ole, toisille lopettaminen on helpompaa kuin toisille. Itselleni lopettaminen oli kohtuuhelppoa, muistan vain kun useamman yrityksen jälkeen lopulta onnistuin. Jollekkin toiselle se on syystä tai toisesta vaikeampaa, kenties syvempi riippuvuus, huonompi itsekuri tai ei ole löytynyt vielä oikeaa motiivia. En kuitenkaan allekirjoita, että se aina olisi itsestä kiinni. Moni haluaisi tosissaan lopettaa, muttei onnistu siinä yksin, eivätkä saa apua vaikka haluaisivat.

On se juuri niin yksinkertaista. Jos olet vslmis kuolemaan lapsesi puolesta, mutta et valmis kestämään viekkareita niin etpä taida ykköseksi lastasi pistää. Ihan sama miten vaikeaa se on, teet sen jos lapsesi on sinulle sen arvoinen. Kaikki muu on pelkkää selittelyä.

Tuleeko sinulle yllätyksenä, että kaikilla äideillä ei se lapsi mene kaiken edelle? Jotku äidit suorastaan vihaa lapsiaan ja on katkeria näille, kun pilasivat äidin vapauden ja elämän olemassaolollaan. Tämä on tabu josta ei saisi puhua, mutta nyt sen mainitsen.

Vierailija
35/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tietämäni ihmiset, jotka ovat polttaneet raskausaikana, ovat jotenkin keskimääräistä tyhmempiä ihmisiä. Tiedä sitten, onko se röökaamisen syy vai seuraus. Mutta nämä röökimammat ovat kaikki sellaisia alemman yhteiskuntaluokan ihmisiä (en sano sitä sitä sanaa tällä kertaa ;)). Eli heiltä osasi jo odottaakin kyseistä käytösmallia.

Nuoret, kouluttamattomat äidit polttavat raskauden aikana. Vanhemmat ja koulutetut eivät.

Onko kyse sitten tyhmyydestä, nuoruuden typeryydestä ja uhmasta vai mistä?

Vierailija
36/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko sinulle yllätyksenä, että kaikilla äideillä ei se lapsi mene kaiken edelle? Jotku äidit suorastaan vihaa lapsiaan ja on katkeria näille, kun pilasivat äidin vapauden ja elämän olemassaolollaan. Tämä on tabu josta ei saisi puhua, mutta nyt sen mainitsen.

Ei tule, mutta miksei sitten anneta lasta pois tai suoraan sanota että haluaa pahaa lapselleen? Miksi selitellä muille?

Vierailija
37/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röökaaminen on jokaisen oma valinta.

Vierailija
38/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röökaaminen on jokaisen oma valinta.

Ai jopa sen kohdussa kasvavan sikiön valinta?en olekkaan kuullut että sikiö itse pyytää tupakkaa tai äidin polttavan.

Vierailija
39/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vitun väliä?

Vierailija
40/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä tyhmyyttä näyttäis esiintyvän myös täällä tupakinvastustajapuolella, mistä tulikin mieleeni kysyä, että onko teidän mielestä ihan ok lisääntyä, kun olette tarjoamassa lapsellenne noin helkutin pöljät vanhemmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi