Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI joku tupakoi raskaana??

Vierailija
26.12.2016 |

En vaan mitenkään pysty ymmärtämään. Eräs kaverini on tupakoinut koko raskausajan, koska sanoo ettei pysty lopettamaan. On kuulemma tietoinen mitä ongelmia tämä voi lapselle aiheuttaa, mutta himo menee lapsen rakastamisen yli. Itse lopetin, joten tiedän kyllä että se on vaikeaa, mutta miten vähän voi lastaan rakastaa jos ei edes hänen takia pysty?? En todellakaan ymmärrä, en mitenkään vaikka olen punninnut asiaa kaikilta puolilta.
Tämä sama äiti kuitenkin sanoo vaikka kuolevansa lapsen puolesta.. Mutta vieroitusoireita ei ole valmis kestämään.. Mitä..?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku yleensäkkin tupakoi?

Tupakka on päihde, johon syntyy erittäin voimakas riippuvuus. Se, miten voimakas riippuvuus on, riippuu ihmisestä. Joillakin se on niin voimakas, etteivät voi lopettaa vaikka kyseessä on oman jälkikasvun terveys ja sitte keksitään kaikkia tekosyitä miksi tupakointia saakin jatkaa, ihan samoin kuin niitä tekosyitä keksitään ilman että on sitä vauvaa mahassa.

Ymmärrän syyt, mutten hyväksy tuota. Mielestäni ihmisen tulisi tehdä abortti jos ei pysty olemaan polttamatta raskausaikana ja raskausajan jälkeen altistamatta vauvaa passiiviselle tupakoinnille. Koske muitakin päihderiippuvuuksia.

Vierailija
2/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakka on päihde, johon syntyy erittäin voimakas riippuvuus. Se, miten voimakas riippuvuus on, riippuu ihmisestä. Joillakin se on niin voimakas, etteivät voi lopettaa vaikka kyseessä on oman jälkikasvun terveys ja sitte keksitään kaikkia tekosyitä miksi tupakointia saakin jatkaa, ihan samoin kuin niitä tekosyitä keksitään ilman että on sitä vauvaa mahassa.

Ymmärrän syyt, mutten hyväksy tuota. Mielestäni ihmisen tulisi tehdä abortti jos ei pysty olemaan polttamatta raskausaikana ja raskausajan jälkeen altistamatta vauvaa passiiviselle tupakoinnille. Koske muitakin päihderiippuvuuksia.

Ymmärrän miksi ihmiset käyttävät päihteitä kun on kyse vain heistä itsestään. Se mitä minä teen itselleni on minun asiani ja kärsin sitten vaikka tuskallisen kuoleman, syytän siitä vain itseäni. Mutta miten toisen ihmisen puolesta voi tälläisiä päättää?? Se lapsi ei varmasti valitsisi polttaa jos osaisi mielipiteensä sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini poltti tupakkaa odotusaikana ja lapsuus meni tupakansavussa, mitä vihasin. Pyynnöistäni huolimatta se addikti ei suostunut lopettamaan missään vaiheessa. Enpä sitten aikuisenakaan kauheasti viihtynyt hänen luonaan. Kyllä oli siltä osin itsekäs paskiainen.

Vierailija
4/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jollekin tulee himo juoda jotakin raskausaikana?

Alkoholikin on päihde, johon riippuvuus syntyy, vaikkei ehkä sitä itsellensä myöntäisikään. 😊

Mikäli mausta tykkää, niin alkoholitontakin on olemassa.

Itse kyllä lopetin tupakin käytön raskauden ajaksi vaan "aloitin uudelleen" kun lapsi syntyi.

Riippuvuus on riippuvuus, niin tupakka kuin alkoholikin.

Vierailija
5/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jollekin tulee himo juoda jotakin raskausaikana?

Alkoholikin on päihde, johon riippuvuus syntyy, vaikkei ehkä sitä itsellensä myöntäisikään. 😊

Mikäli mausta tykkää, niin alkoholitontakin on olemassa.

Itse kyllä lopetin tupakin käytön raskauden ajaksi vaan "aloitin uudelleen" kun lapsi syntyi.

Riippuvuus on riippuvuus, niin tupakka kuin alkoholikin.

Ymmärrän toki että tulee himo. Kyllä minunkin teki mieli polttaa, mutta en tietenkään polttanut. Miten nämä ihmiset perustelevat sen riskin että lapselle käy jotain jotta he saavat hyvän olon..?

Vierailija
6/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän miksi ihmiset käyttävät päihteitä kun on kyse vain heistä itsestään. Se mitä minä teen itselleni on minun asiani ja kärsin sitten vaikka tuskallisen kuoleman, syytän siitä vain itseäni. Mutta miten toisen ihmisen puolesta voi tälläisiä päättää?? Se lapsi ei varmasti valitsisi polttaa jos osaisi mielipiteensä sanoa.

Ei päihderiippuvuus ole mikään rationaalinen valinta. Päihde vaikuttaa aivoihin niin että saa haluamaan sitä päihdettä hyvin hyvin kovasti, tämän halun pystyy varmasti täysin ymmärtämään vain, jos on tai on ollut joskus voimakkaasti riippuvainen jostakin asiasta. Itse olen polttanut aikanaan tupakkaa, tupakanpoltto toi niin suurta nautintoa, että aluksi en edes halunnut sitä lopettaa, en vaikka tiesin että se on hirveää myrkkyä joka aiheuttaa syöpää yms. riippuvuus aiheutti sen, että sitä selitteli itselleen, miten tutkimukset on kuitenkin liioiteltuja tai miten sairastun vasta vanhalla iällä jos sairastun jne. Riippuvuus vaikuttaa suoraan aivoihin ja ohjelmoi ne ajattelemaan tiettyä rataa.

Mutta, se minkä tuossa voisi tehdä, jos tietää ettei edes lapsen vuoksi kykene lopettamaan, on se abortti. Ymmärrän jos tupakanpolton lopettaminen ei onnistu, mutta en ymmärrä miksi ihminen on niin itsekäs että haluaa silti sen lapsen, vaikka se altistuu myrkyllisille kemikaaleille jo sikiöstä saakka. Mutta se riippuvuus aiheuttaa sitä selittelyä "polttihan minunkin äitini kun kantoi minua ja ihan hyvä minusta tuli" (mitä nyt sitä sun tätä vaivaa josta ei voi tietää johtuuko se äidin tupakoinnista, mutta ei ne varmaan siitä johdu).

Vierailija
7/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sukulaisnainen aloitti nimenomaan polttamaan 70 luvulla, kun huomasi olevansa raskaana. Tiesi, että tupakoitsijoiden lapset syntyvät pienempinä. Hän oli ammatiltaan kätilö.

Vierailija
8/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei päihderiippuvuus ole mikään rationaalinen valinta. Päihde vaikuttaa aivoihin niin että saa haluamaan sitä päihdettä hyvin hyvin kovasti, tämän halun pystyy varmasti täysin ymmärtämään vain, jos on tai on ollut joskus voimakkaasti riippuvainen jostakin asiasta. Itse olen polttanut aikanaan tupakkaa, tupakanpoltto toi niin suurta nautintoa, että aluksi en edes halunnut sitä lopettaa, en vaikka tiesin että se on hirveää myrkkyä joka aiheuttaa syöpää yms. riippuvuus aiheutti sen, että sitä selitteli itselleen, miten tutkimukset on kuitenkin liioiteltuja tai miten sairastun vasta vanhalla iällä jos sairastun jne. Riippuvuus vaikuttaa suoraan aivoihin ja ohjelmoi ne ajattelemaan tiettyä rataa.

Mutta, se minkä tuossa voisi tehdä, jos tietää ettei edes lapsen vuoksi kykene lopettamaan, on se abortti. Ymmärrän jos tupakanpolton lopettaminen ei onnistu, mutta en ymmärrä miksi ihminen on niin itsekäs että haluaa silti sen lapsen, vaikka se altistuu myrkyllisille kemikaaleille jo sikiöstä saakka. Mutta se riippuvuus aiheuttaa sitä selittelyä "polttihan minunkin äitini kun kantoi minua ja ihan hyvä minusta tuli" (mitä nyt sitä sun tätä vaivaa josta ei voi tietää johtuuko se äidin tupakoinnista, mutta ei ne varmaan siitä johdu).

Kyllä, riippuvuus ei ole tietoinen valinta, mutta aloittaminen ja lopettaminen on. Eihän kukaan muuten ikinä pääsisi esim huumeista eroon? Silloin kun löytää jotain minkä vuoksi lopettaa (Jumala, rakkaus, lapsi..) niin ihminen lopettaa, vaikka se on vaikeaa. Toisille kai se lapsi ei sitten ole niin tärkeä.. Aika surullista.

Vierailija
9/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden, joka poltti raskausaikana n. askin/pv. Puolusteli sillä, ettei "monen muunkaan" lapsille tullu mitään haittoja tupakoinnista. Tää lapsi oli vielä kaiken lisäks "suunniteltu", valehteli siis miehelleen syövänsä pillereitä.

Vierailija
10/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta pitäisi langettaa tuomio pahoinpitelystä. Samoin kuin alkoholinkäytöstä ja narkkauksesta raskauden aikana.

Vierailija
11/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi sukulaisnainen aloitti nimenomaan polttamaan 70 luvulla, kun huomasi olevansa raskaana. Tiesi, että tupakoitsijoiden lapset syntyvät pienempinä. Hän oli ammatiltaan kätilö.

Näitä on nykyäänkin, niin oksettavaa

Vierailija
12/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan koska huvittaa. Haistakaa te mammat paska.

Vierailija
13/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katos katos, joku wt-ruusukin löysi ketjuun.

Vierailija
14/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tietämäni ihmiset, jotka ovat polttaneet raskausaikana, ovat jotenkin keskimääräistä tyhmempiä ihmisiä. Tiedä sitten, onko se röökaamisen syy vai seuraus. Mutta nämä röökimammat ovat kaikki sellaisia alemman yhteiskuntaluokan ihmisiä (en sano sitä sitä sanaa tällä kertaa ;)). Eli heiltä osasi jo odottaakin kyseistä käytösmallia.

Vierailija
15/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se muille kuuluu jos mä poltan! Sitäpaitsi se stressi on pahempi lapselle eli sä oikeasti vahingoita sun lasta enemmän!! Et siis rakasta!!

Vierailija
16/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja miettikää miten neuvolassa kytätään esim. täysin terveiden ja normipainoisten naisten kilojen kertymistä gramman tarkkuudella. Vaikka on oikeasti vakaviakin asioita kuten tupakointi.

Vierailija
17/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katos katos, joku wt-ruusukin löysi ketjuun.

Mikäs natsi se siellä taas huutelee?

Vierailija
18/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, riippuvuus ei ole tietoinen valinta, mutta aloittaminen ja lopettaminen on. Eihän kukaan muuten ikinä pääsisi esim huumeista eroon? Silloin kun löytää jotain minkä vuoksi lopettaa (Jumala, rakkaus, lapsi..) niin ihminen lopettaa, vaikka se on vaikeaa. Toisille kai se lapsi ei sitten ole niin tärkeä.. Aika surullista.

Ei se ihan niin yksinkertaista ole, toisille lopettaminen on helpompaa kuin toisille. Itselleni lopettaminen oli kohtuuhelppoa, muistan vain kun useamman yrityksen jälkeen lopulta onnistuin. Jollekkin toiselle se on syystä tai toisesta vaikeampaa, kenties syvempi riippuvuus, huonompi itsekuri tai ei ole löytynyt vielä oikeaa motiivia. En kuitenkaan allekirjoita, että se aina olisi itsestä kiinni. Moni haluaisi tosissaan lopettaa, muttei onnistu siinä yksin, eivätkä saa apua vaikka haluaisivat.

Vierailija
19/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa pienempiä lasia, eikä pillu repeä niin pahasti.

Vierailija
20/50 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi polttaa? Ihmiset on polttanut tuhansia vuosia tupakkaa tai muita yrttejä ja ihan hyvin on mennyt. Tämä on taas tätä nykyista vouhotusta ja terveysfasismia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi