Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko käskeä uuden työkaverin johonkin puheterapiaan? Kukaan ei saa mitään selvää hänen puheestaan

Vierailija
26.12.2016 |

Aina saa kysyä moneen kertaan "Ai mitä?"

Hän sössöttää, on S-vika ja puhe välillä puuroutuu monotoniseksi litaniaksi, välillä änkyttää ja päästelee kummallisia kiekaisuja.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et todellakaan voi!! Hänellä voi olla puhevika ja jos käyttäydyt myös noin kun kirjoitat vaistoaa tämä toinen kyllä sen ja hänen on entistäkin vaikeampi puhua läsnäollessasi. 

Vierailija
2/20 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi. Itse voit halutessasi käydä kuulotestissä. Nykyään saanee ihan toimivia kuulokojeita.

Oliko muuta kysyttävää tai muuta vinkumista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai käskeä. Voisikohan työkaverisi käskeä sinun suksia hevonvittuun?

Vierailija
4/20 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, yritäpäs itse olla hieman asiallisempi. On olemassa kielellisiä erityisvaikeuksia lievästä vaikeaan ja ne eivät välttämättä mihinkään aikuisiälläkään häviä vaikka kävisi puheterapiat ja kuntoutukset.

Vierailija
5/20 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa isolla porukalla esimiehelle. Jos toisella on vaikka koeaika, ja epäselvä puhe estää työnteon.

Vierailija
6/20 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahoitussektorilla töissä?

Vierailija
7/20 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulle tulee käskeminen ekana mieleen? Et ehkä ole kovin helppo työkaveri/ esimies itsekään, vaikka puheestasi saisikin selvän. 

Työtoverisi kyllä tiertää, että hänelllä on puhevika ja on saanut kuullakin siitä. Hänelle kyllä voi ystävällisesti ehdottaa puheterapiaa. Jos hän on päättänyt, että hän puhuu niinkuin puhuu, se on hyväksyttävä. 

Vierailija
8/20 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut pitäisi passittaa psykoterapiaan, jos et ymmärrä olla puuttumatta toisen puheeseen

Vierailija
9/20 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän ap:tä. Meillä on yksi aiantuntija, jolla on lievä CP-vamma. Hänen ouheestaan on todella vaikea saada selvää ja erityisesti, jos hän kouluttaa videon välityksellä, siitä ei vain tule mitään. Tätä ei nosteta ikinä pöydälle, koska asia on niin nolo. Etäyhteyksien päässä olevat ovat ihan raivoissaan asiasta, mutta minkä teet.

Vierailija
10/20 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei käsketä puheteraouaan. Vain narsisti luulee voivansa käskeä.

Vierailija
11/20 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko työasioita hoitaa kirjallisesti ja höpötykset puhuen? Pyytää vaikka puhevikaiselta työasiat sähköpostina tai jotain.

Ja numero 12, pakkohan tuosta on sanoa jos koulutus jää saamatta srn takia ettei puheesta saa selvää.

Vierailija
12/20 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko työasioita hoitaa kirjallisesti ja höpötykset puhuen? Pyytää vaikka puhevikaiselta työasiat sähköpostina tai jotain.

Ja numero 12, pakkohan tuosta on sanoa jos koulutus jää saamatta srn takia ettei puheesta saa selvää.

Niinhän sitä luulisi (12 jatkaa). Mutta ei vaan pomoporras saa asiaa hoidettua.

Vierailija
13/20 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla mitään valtuuksia käskeä työpaikallasi yhtään mitään?

Ainoa mitä voit tehdä, on kertoa esimiehellesi ongelmasta. Toisaalta, ongelma olet ehkä sinä itse, joka saat ylimielisellä kohtelulla työkaverin hätääntymään ja sekoilemaan sanoissaan.

Vierailija
14/20 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on työntekijöitä, jotka eivät puhu juuri mitään, jos joku toinen ei ensin tee aloitetta. Joo ei ihmisten ole pakko puhua, mutta ehkä se helpottaisi työntekoa. Lähes tuntemattomien sähköposteihin vastaaminen -no sanotaanko näin että ne ihmiset jotka tuntee tuntuvan kuuluvan porukkaan me ja sitten ovat ne muut. Kenen puolesta itse tekisit asioita???

Vierailija
15/20 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän tule puhuttua niin paljon pas*aa.

Vierailija
16/20 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Mikko Ensitreffit alttarilla ohjelmasta?

Vierailija
17/20 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Änkyttävänä voin sanoa, että jännitys vaikeuttaa puhetta. Ap, et ikinä arvaa mikä sitä jännitystä /stressiä lisää: idiootit, jotka hoputtavat (tuhahtelevat "kiireisinä", "ai mitä?!" ym) ja eivät anna puhua loppuun. Änkytys helpottuu kun voi rentoutua ja tuollaisten ihmisten kanssa ei voi.

*

Että itse olet soppas keittänyt.

Vierailija
18/20 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioi, että kyseessä on UUSI työkaveri. Voi olla, että totuttuaan paikkaan ja ihmisiin, rentouduttuaan, puhuminenkin helpottuu. Vaikka itse olen ihan tavallinen, selkeä puhuja tutussa ympäristössä, jännitys ja uudet ihmiset saavat kielenkantani helposti solmuun ja ihmettelen itsekin, kun en meinaa saada omasta sössötyksestäni selvää.

Vierailija
19/20 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se olen minä, ei puheterapia auta :( liian tiukat kielijänteet, olisi pitänyt leikata lapsena! r ja s-vika, sössötän.. ehkä päästelen myös kiekaisuja, en tiedä :D yleensä ihmiset kyllä tajuavat mitä sanon.

Vierailija
20/20 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on saanut ko. työpaikan, niin ilmeisesti työnantaja on katsonut, että puheviasta tai mikä se nyt onkaan, ei ole haittaa.