Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnen itseni rikkaaksi kun bruttopalkkani on 2200e

Vierailija
26.12.2016 |

Vaikka jokapaikassa toitotetaan kuinka tuo palkka on köyhälistön palkka. Olen vasta opiskelija ja en ole koskaan saanut ennen näin suurta palkkaa.

Asumismenoni ovat n. 200e (vanhempien omistuskämppä) ja säästöön jää kuukausittain 800-1200e.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne olisi eri jos maksaisit 1000 euron vuokran itse tai lyhentäisit asuntolainaa

Kuka hullu maksaisi noin suurta vuokraa ITSE? Järjen käyttö sallittua.

Vierailija
22/29 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu siitä, että sinulla ei ole menoja. Itselläni palkka 1600-2000e/kk (lisistä riippuen), mutta:

- Vuokra 600e

- Autolaina 250e

- Auton muut kulut n. 250/kk (sisältää vakuutusmaksut, korjauskulut, verot noin suurinpiirtein)

- Eläinten ylläpito n. 100e.

- Ruoka 300e

- Puhelinlaskua, sähkölaskua yms. n. 100e

Säästöön ei jää paljoakaan, mutta olen tosi huono säästämään, joku varmasti saa samalla palkalla säästettyä ihan hyvin.

Jos lainaa haet, tulo- ja menoarvioon lätkäistään ruokaa varten 160/kk. Sillä pitää elää pankin tädin mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on tilanteeseen nähden hyvä palkka

Mihin tilanteeseen? Eikö tuo sitten muuten ole hyvä palkka? :O

Vierailija
24/29 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle hyvä. Muuten surkea.

Vierailija
25/29 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä yksinelävälle, mutta kun lisäät tuohon kaksi lasta joka toinen viikko ja yksi taapero täyspäiväisesti, vuokra kolmioon ja auton, joka on miehen työn kannalta välttämätön, vakuutukset, vesi, sähkö, ruoka viidelle hengelle.

Mun mies tienaa just tuon bruttona, lisäksi on minun opintotuki + lapsilisät. Ei hirveästi ole ylimääräistä mitä törsätä saati säästää. Mutta eipä meiltä mitään kyllä puutukaan. :)

Vierailija
26/29 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto- ja asuntolainoista on turha kyllä valittaa. Ovat vapaaehtoisia itse hankittuja menoja...

Niinpä, turhia koska iskä ostaa ne synttärilahjaksi.  Autoahan kukaan oikea ihminen edes tarvitse, ei ole pakko asua jossakin korvessa.

Vierailija
27/29 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samoin. No, nyt mennään vuosi vuodelta mutta ostimme mieheni kanssa kumpikin omistusasunnot nuorena, saimme vuokratuloja kun asuimme yhdessä ja vakivirat.

Elintaso ei ole ampuva, ei tarvetta autolle, kotimme huonekaluista monet ovat talonpoikaisantiikkia, jotka olen saanut perintönä.

Lisäksi kummini asuvat Floridassa, lähes kaikki matkamme kohdistuvat sinne. Lennot tietenkin maksavat mutta eipä paljon muuta. Vielä n 10 v sitten saimme vähintään yhdet lentolippurahat takaisin kun myytiin lasten pieneksi jääneet vaatteet huutiksessa, kun esim Tommy oli täällä arvostettu merkki.

Lyhennys on tällä hetkellä maltillinen, mutta olemme vuosia maksaneet ylimääräistä joka kk, kun korko alkoi tippumaan ja hyvä vaan , koska kummankaan vanhemman toimeentulo ei ole taattu.

Mieheni kanssa kummatkin harrastamme, käymme kansalaisopistossa kielikurssilla, ei montaa kymppiä maksa ja lapsien harrastukset ovat vähäisiä.

Ei ne isot tulot vaan pienet menot, todellakin.

Vierailija
28/29 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen iloinen, kun sain työn, josta saan palkkaa nettona 1300 euroa. Meillä on oma (kokonaan maksettu) omakotitalo ja hyvätuloinen mieheni haluaa maksaa kaikki muut asumiseen liittyvät kulumme. Saamme myös vuokratuloa toisesta omistamastamme asunnosta. 

Eli toisin sanoen, ei sillä palkalla niin väliä, vaan sillä, mitä kaikkea sillä pitää maksaa.

Vierailija
29/29 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto- ja asuntolainoista on turha kyllä valittaa. Ovat vapaaehtoisia itse hankittuja menoja...

Niinpä, suurin osa ihmisistä vapaaehtoisesti on valinnut olla saamatta vanhemmiltaan ilmaiseksi käyttöönsä asuntoa vaan valinnut ihan huvikseen maksaa asuntolainaa/vuokraa. Eiku...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi