Olen ahdistunut, miten rauhoittua ja päästä yli?
Jouduin poliisin pahoinpitelemäksi hiljattain. Ei mitään sellaista, mistä olisi mitään näkyvää jäänyt. Poliisi puristi korvasta, kädestä, potki reiteen. Sana sanaa vastaan. Tiedän, ettei olisi mitään hyötyä viedä asiaa rikosilmoituksella eteenpäin, ei se mihinkään johtaisi. Olin ilmeisesti ärsyttävä, se riitti. En käyttäytynyt uhkaavasti fyysisesti tai henkisesti, olin paniikissa.
Tapaus kuitenkin ahdistaa minua hirveästi. Mieheni ei välitä puhua siitä enkä pysty puhumaan vieraille. Tällä palstalla nyt anonyymina tämän minkä kerroin.
On hirveän paha olo, haluaisin vain rauhoittua mutta miten?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan juu. Onko muuta vainoharhaisuutta?
Just joo, ei kiitos näitä. Mitä sairasta tyydytystä ihminen saa potkiessaan potkittua. -Ap
Kiinnostaisi tietää miten tuo pahoinpitelytilanne pääsi syntymään? Mitä tapahtui sitä ennen? Miksi poliisi oli paikalla?
Käydään traumat nyt läpi av-psykologin kanssa. Aloitetaan korvasta...
Ajan kuluessa helpottaa...asian voi koittaa vaan hyväksyä ja hyväksyä myös oma ahdistuksen tunne. Mutta aika parantaa varmasti ja siitä saat lohtua.
Joittenkin kommentit ilkeitä. On nimenomaan hyvä purkaa tapahtunutta ja sen aiheuttamaa oloa edes anonyymisti palstalla sillä sitäkin varten tämä on ja hienoa jos täältä onnistuu jotain hyötyä irti saamaan edes joku.
Soita kriisipuhelimeen ja varaa aika psykiatriselle sairaanhoitajalle. Älä hae täältä tukea, olo vaan pahenee kun törpöt vastaa. Sulla on nyt kriisi. Anna itsellesi aikaa toipua. Ahdistus, suru ja viha tulevat ja menevät. Kerro lääkärille, että sinut on pahoinpidelty. Voit saada rauhoittavia, jos tuska yltyy mahdottomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Joittenkin kommentit ilkeitä. On nimenomaan hyvä purkaa tapahtunutta ja sen aiheuttamaa oloa edes anonyymisti palstalla sillä sitäkin varten tämä on ja hienoa jos täältä onnistuu jotain hyötyä irti saamaan edes joku.
Ilkeitä? Ekaksi pitäisi tietää onko tämä tapahtunut reaalimaailmassa vai ei. Ja myös, oliko ap:llä mitään osuutta tapahtuneeseen vai oliko hän viaton sivullinen, johon poliisi kävi yllättäen käsiksi. Se, millä tavalla ap:tä voidaan auttaa, riippuu paljon vastauksista näihin kysymyksiin.
Ota yhteys asianajajaan, jos se mitä eilen kirjoitit on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeitä? Ekaksi pitäisi tietää onko tämä tapahtunut reaalimaailmassa vai ei. Ja myös, oliko ap:llä mitään osuutta tapahtuneeseen vai oliko hän viaton sivullinen, johon poliisi kävi yllättäen käsiksi. Se, millä tavalla ap:tä voidaan auttaa, riippuu paljon vastauksista näihin kysymyksiin.
Höpöhöpö....olet vain utelias ja haluat yksityiskohtia millä mässätä ja tyydyttää tirkistelyn halusi...ei sinua kiinnosta toisen auttaminen vähääkään. Olet paska ihminen ja tiedät sen itsekkin.
Vierailija kirjoitti:
Soita kriisipuhelimeen ja varaa aika psykiatriselle sairaanhoitajalle. Älä hae täältä tukea, olo vaan pahenee kun törpöt vastaa. Sulla on nyt kriisi. Anna itsellesi aikaa toipua. Ahdistus, suru ja viha tulevat ja menevät. Kerro lääkärille, että sinut on pahoinpidelty. Voit saada rauhoittavia, jos tuska yltyy mahdottomaksi.
Kiitos, niin minulla taitaa nyt olla kriisi. Jos tämä ahdistus ikinä helpottaa, niin olen tyytyväinen. Tunnen häpeää kun olen paniikissa. Tunnen itseni huonoksi ihmiseksi. Häpeä, suru, viha.
Häpeä siksi, että tiedän että minun ei edes kannata tätä viedä eteenpäin. Tuskin se poliisi sanoisi, että häntä ärsytti paniikissa apua huutava nainen niin pahasti, että halusi vähän potkaista ja puristella. Ei sano ei, se me tiedetään kaikki.
Häpeän, koska tämä mitä minulle tehtiin on siksi oikein. Minä joudun sen kantamaan, minä vain, ei se poliisi. Minulle on siis luvallista tehdä noin, koska siitä ei tekijälle seuraa yhtään mitään.
Olen raivoissani, kun olen niin heikko. Niin heikko, että minulle pystyi tehdä noin. Niin heikko, etten pysty pitämään mitenkään puoliani edes jälkikäteen. Niin heikko, etten edes pysty kantamaan tätä tuskaa.
Ap
Katso Youtubesta esim. Echart Tollen (kirjoittanut mm. Läsänolon voima) videoita. Ideana on keskittyä mahdollisimman pitkälle vain nykyhetkeen. Yleensä pyrkimys pakonomaisesti kontrolloida omaa ahdistusta vain pahentaa ahdistusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, niin minulla taitaa nyt olla kriisi. Jos tämä ahdistus ikinä helpottaa, niin olen tyytyväinen. Tunnen häpeää kun olen paniikissa. Tunnen itseni huonoksi ihmiseksi. Häpeä, suru, viha.
Häpeä siksi, että tiedän että minun ei edes kannata tätä viedä eteenpäin. Tuskin se poliisi sanoisi, että häntä ärsytti paniikissa apua huutava nainen niin pahasti, että halusi vähän potkaista ja puristella. Ei sano ei, se me tiedetään kaikki.
Häpeän, koska tämä mitä minulle tehtiin on siksi oikein. Minä joudun sen kantamaan, minä vain, ei se poliisi. Minulle on siis luvallista tehdä noin, koska siitä ei tekijälle seuraa yhtään mitään.
Olen raivoissani, kun olen niin heikko. Niin heikko, että minulle pystyi tehdä noin. Niin heikko, etten pysty pitämään mitenkään puoliani edes jälkikäteen. Niin heikko, etten edes pysty kantamaan tätä tuskaa.
Ap
Sulla taitaa viirata vähän pahemminkin nupissa....
Suutu oikein kunnolla. En tiennyt ennen minäkään että se auttaa ahdistukseen, koska olen kasvatettu kiltiksi.
Pysy ensi vuonna poissa anarkistien itsenäisyyspäivän mielenosoituksista. Tavallisilla ihmisillä sympatiat ovat poliisin eivätkä sen ärsyttävän puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö....olet vain utelias ja haluat yksityiskohtia millä mässätä ja tyydyttää tirkistelyn halusi...ei sinua kiinnosta toisen auttaminen vähääkään. Olet paska ihminen ja tiedät sen itsekkin.
Mietihän itse vähän: jos ap on psykoosissa, silloin hän tarvitsee kyllä apua, muttei lakimieheltä vaan lääkäriltä. Jos hän taas on joutunut syyttä suotta poliisin väkivallan uhriksi, hän tarvitsee lakiapua. Jos taas ap on itse syyllistynyt rikokseen ja poliisi joutui voimakeinoin hänet rauhoittamaan, niin on turhaa mennä lakimiehelle rahojaan tuhlaamaan. Ja jos ap ei uskalla puhua asiasta kuin täällä, hän ei saa minkäänlaista apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sulla taitaa viirata vähän pahemminkin nupissa....
Juu, minäkin veikkaan että miehen reaktion on kokemuksen tuottama.
Poliisi pahoinpiteli sinut, koska häntä ärsytti sinun panikoituneet avunhuudot? Miten tässä haisee niin vahvasti, että kaikkea ei meille nyt kerrota. Onko sinulla mt-diagnoosi?
En ole epäilynä tai syytettynä mistään rikoksesta.
Olen käynyt tapahtuman jälkeen sairaalassa, mutta en pystynyt siitä vielä kunnolla puhumaan. Kerroin, että en pysty nukkumaan ja ahdistaa. Jouduin pahoinpidellyksi.
Tuntuu niin häpeällisestä, että juuri poliisi pahoinpiteli minut. Siksi en voinut sitä sanoa, ja tämän palstan palautteiden perusteella en takuulla tule asiaa missään enää sanomaan. Jos poliisi potkii, vika on potkitussa.
Yritän avata päätä jossakin, jotta saisin tätä asiaa kuitenkin käsiteltyä, edes jollain tavalla. Minulla varmasti voisi ollakin jokin mt-ongelma, koska olen ja olin paniikissa. Sattuu liikaa.
Ap
Hei ap....ota ihan rauhassa vaikka olet joutunut kokemaan ikävän ja loukkaavan tilanteen. Ja moni muukin kokisi samoin kuin sinä siinä tilanteessa.
Varmaan juu. Onko muuta vainoharhaisuutta?