Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko luontaisesti gluteeniton sama kun vehnätön??

Vierailija
26.12.2016 |

Mulla on siis todettu vehnäallergia tässä lähiaikoina. Allergia on ns. suolisto-oireinen eli ei nyt hengenvaarallinen, mutta jo pienehkökin määrä vehnää aiheuttaa ihan järkyttävät kivut.

Sen tiedän, ettei gluteeniton ole sama kun vehnätön, mutta miten on tuon luontaisesti gluteenittoman kanssa, voiko luottaa siihen, että se on aina myös vehnätöntä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta vaivasta kärsin!

On hauskaa muuten selitellä muille, että on vehnätön, EI KELIAAKIKKO ja EI GLUTEENITON. 😄 Yleensä ihmiset ihmettelee mitä eroa, ja sit saakin juurta jaksaen selittää ku voit syödä vaikka reissarin koko ruisleipää-ja gluteeniton paahtoleipä ei käy kun siinä vehnätärkkelystä.. 🙄

Ihan vaa näi off topicina, ku löysin kohtalon toverin :)

Vierailija
22/22 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan nro 16 ja nuo oikeasti asialliset vastaukset sivulta 1.

Minullakin on paha vehnäallergia, mutta gluteenia kyllä siedän. Paras on sanoa ravintolassakin, että ei vehnää (ei edes gluteenittomassa muodossa) tai valita ruoka itse tarkasti. Tuon luontaisesti gluteenittoman he osaavat useimmiten sanoa, jos heillä se vaihtoehto on, mutta hekään eivät toki voi tietää, että asia on vielä uusi asiakkaallekin.

Näistä pitää vain etsi itse tietoa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, niin oppii tarkistamaan ainesosat ja tietyt merkinnät sekä ravintolassa että kaupassa.

Ap: ole kaupassa ruokaa ostaessasi erityisen tarkkana ja lue kaikki ainesosaluettelot,  sitä vehnää löytyy mitä yllättävimmistä paikoista.

Ja anteeksi vaan, että näinkin tyhmää asiaa täällä kyselin, kaikki muut aloituksethan täällä varmasti on aina niin järkeviä.

ap

Joo ei kyllä ole!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän