Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukeeko 13-14-vuotiaat jo ihan aikuisten kirjoja?

Vierailija
25.12.2016 |

Romaaneja, tietokirjoja jne?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin luin. Luin tosin myös joitain nuortenkirjoja. Mut oon ollut aina kova lukemaan. Tiedän joitain aikuisia ihmisiä jotka ei oo koko elämässään lukenu ku ehkä yhden romaanin.

Mä olen kanssa innokas lukemaan. Olen ollut ihan lapsesta saakka. Se kun joku aikuinen ei ole lukenut yhtäkään kirjaa tuntuu aina yhtä oudolta. Tunnen parikin tyyppiä jotka ei ole lukeneet ikinä yhtäkään kirjaa. En jotenkin voi ymmärtää miten ei lue ikinä kirjaa tai kirjoja?

Vierailija
22/24 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kirjastonhoitaja piti huolen, että hänen mielestään liian nuoret (noin alle 15-vuotiaat) eivät menneet aikuisten osastolle valikoimaan ehkä sopimattomia kirjoja.

Likkakaverin kanssa luettiin salaa tuossa iässä Sinuhe egyptiläistä. Kaverin äiti oli piilottanut kirjan, koska oli sitä mieltä, että olimme liian nuoria lukemaan sitä. Mutta kirja löytyi ja aina kun kaverin äiti lähti iltatyöhönsä, kaivoimme kirjan esiin, heittäydyimme lattialle vatsallemme ja jatkoimme lukemista siitä, minne edellisellä kerralla olimme jääneet. Luimme kirjan läpi eikä meistä sen huonompia ihmisiä tullut. Kieltämättä jotkut kuvaukset olivat aika vaikuttavia, esim kallonporaus ja ovat säilyneet mielessä läpi vuosikymmenten. Olen lukenut Sinuhen uudelleen aikuisena eikä se tehnyt lainkaan sellaista vaikutusta kuin silloin ensimmäisellä kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tietokirjoja 11-vuotiaasta.

Mm. Naisen orgasmi.

Toisille se on fantasiaa.

Vierailija
24/24 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 14-vuotias tyttö on lukenut jo useamman vuoden muusikoiden elämäkertoja. Välillä niistä joitain tarinoita kertoo, ja niiden perusteella ei kyllä mitään herkkää ja hauskaa kamaa ole. Mutta ei tuo nyt ainakaan vielä mitenkään sekopäältä näytä, joten lukekoon. Fiksu likka kuitenkin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän