Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiireelliseen sektioon joutuneet: mietittekö koskaan, että lapsenne olisi tod näk kuollut aiempina aikoina

Vierailija
25.12.2016 |

Siis jos lapsi ei mahdu tai sydänäänet heikkenevät tms, niin lapsi olisi kuollut vaikka 150 vuotta sitten. Ja edelleen tietysti maailman köyhillä ja väkirikkailla alueilla.

Olen itse ja myös (lapseni) syntynyt tuolla tavoin. Nykylääketieteen ansiosta olemme hengissä.

Kamalaa, että jos vastustuskykyiset bakteerit yleistyvät, kaikki leikkaustoiminta tulee huomattavan vaaralliseksi. Osaan leikkauksista ei edes ryhdytä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman kiirellistä sektiota esikoinen olisi syntynyt vaikeasti hapenpuutteen vammauttamana tai kuolleena.

Toisen lapsen synnytyksessä olisi kuollut lapsi hapenpuutteeseen ja minä itse verenvuotoon, ellei hätäsektiota olisi tehty.

Aika ikävä kohtalo olisi odottanut siis meidän perhettä ilman sairaalaolosuhteita ja kehittynyttä lääketiedettä.

Kolmannen lapsen uskalsin tehdä suunniteltuun sektioon luottaen. No, hänkin oli yllätyksenä poikittain mahassa (paljastui vasta sektiossa, vielä juuri ennen sektiota tunnusteltiin toisin..), joten hyvä että leikattiin.

Vierailija
22/28 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama tilanne on nykyään ns.kotisynnytyksissä, joista kehdataan vouhkata säännöllisesti. Jos jotain menee pieleen, ei voida hätäsektiota tehdä. En tosiaankaan tajua kuinka hullu tai rahanahne pitää kätilön olla, että suostuu ottamaan riski että joutuu katselemaan sekä äidin että lapsen kuolemaa vierestä!

Kotisynnytys on törkeää puoskarointia joka pitäisi kieltää lailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin sitä luulee, että maailma on ollut tämänkaltainen aina, vaikka oikeasti tietää historian. Sitä ei vaan käsitä, miten kamalaa kärsimystä on ollut vielä paljon enemmän kuin nykyään.

Vierailija
24/28 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Näyttää siltä, että moderni lääketiede leikkausten osalta loppuu. Resistentit bakteerit alkavat jyllätä. Syynä ihmisen tyhmyys ja holtittomuus.

Antibiootteja käytetään yleisesti lihakarjan ja kalojen kasvun kiihdyttämiseen. Antibiootteja saa esim Intiassa apteekeista aivan vapaasti. Kaikkein vahvimpiakin. Intiassa on jopa vesijohtovedestä löytynyt resistenttejä bakteereita.

Venäjältä saa myös vaikka mitä lääkkeitä ilman reseptiä esim. Zitromaxia.

Vierailija
25/28 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ajatellut jos..... tuli nk hätäsektio. Kaikki meni hyvin.

Vierailija
26/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä synnytys käynnistettiin LA:na virtsaan erittyneen proteiinin vuoksi eli raskausmyrkytys oli tuloillaan. Noin puolen tunnin kuluttus käynnistyksen aloituksesta lapsen sydänäänissä näkyi dippejä ja synnytslääkäti totesi että lapsi syntyy sektiolla.

Lapsi ei itkenyt välittömästi ja pisteet eivät olleet 10:ssä.

Aluksi mietin mitä olisi tapahtujut jos synnytys olisi käynnistynyt kotona ja olisin odotellut polttojen voimistumista. Itselläni olo oli koko ajan ihan ok, ulträänellä tsekattiin vielä erikseen vauvan syke ja todettiin dipit.

Vierailija
27/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt useinkin. Toisaalta olen myös miettinyt sitä, että ilman nykylääketiedettä en olisi edes elänyt niin vanhaksi, että olisin ehtinyt saada lapsia. 

Vierailija
28/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, sata vuotta sitten oltaisi kuoltu molemmat synnytykseen vauvan käännyttyä kyljelleen juuri ennen ponnistusvaihetta.

Tuossa tilanteessa aiemmin isältä kysyttiin, kumpi pelastetaan, äiti vai lapsi. Äidin pelastamiseen riitti se, että lapsen annettiin kuolla ja sitten revittiin alakautta ulos kokonaisena tai paloina, lapsen pelastamiseen vaadittiin äidin leikkaaminen auki johon hyvin todennäköisesti kuoli. 

Sanokaan mulle että asia ei ollu näin mustavalkoisesti miehen valinta :O Kuka mies antaa vaimonsa kuolla, vaimonsa jolla ehkä onkin jo lapsia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän