Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulupäivänä aina masennuskohtaus?

Vierailija
25.12.2016 |

Minulle tulee aina näin joulupäivän iltana äkillinen masennuskohtaus. En käytä päihteitä ollenkaan. Elämässäni on huolia. Esim. tänään olin päiväunilla. Yhtäkkiä, kesken kevyen, horrosmaisen unen heräsin säpsähtäen siihen, että oli kauhean masentunut. Se oli kuin äkillinen tajuaminen. Pikkuhiljaa tunnetila alkoi tasaantua ja masennus meni ohi minuuttien kuluessa. Viime vuoden joulupäivänäkin oli tällainen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että meni ohi "minuuttien kuluessa". 

Joillain ihmisillä on hieman pitkäkestoisempaa masennusta. 

Vierailija
2/8 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuuttien masennus. Jep.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kutsuisi tuota masennukseksi, vaan alakuloisuuden hetkeksi. Itselleni se iskee aina loppiaisena, kun tajuan, että menee lähes vuosi ennen kuin saan ottaa taas joulukoristeet esiin ja aloittaa joulufiilistelyn.

Vierailija
4/8 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli masentunut olo, kun tajusin, kuinka herkällä pinnalla elämäni tasapaino on.Odotan aina pahinta ja mitä vain voi tapahtua, etenkin pahaa. Sama ollut jo lapsuudesta asti: epävakaa ja riitaisa perhe, nyt oma ihmissuhde samantapainen, en ansaitse onnea koskaan.

Vierailija
5/8 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisia tunteita, jotka tulee ja menee, sen jälkeen, kun on odottanut jotain tai esim saanut jonkun vaativan projektin loppuun työelämässä.

Ihmisen elämään kuuluvat negatiiviset ja positiiviset tunteet.

Masennus on jotain ihan muuta.

T: Vaikeaa masennusta sairastanut toipilas

Vierailija
6/8 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallisia tunteita, jotka tulee ja menee, sen jälkeen, kun on odottanut jotain tai esim saanut jonkun vaativan projektin loppuun työelämässä.

Ihmisen elämään kuuluvat negatiiviset ja positiiviset tunteet.

Masennus on jotain ihan muuta.

T: Vaikeaa masennusta sairastanut toipilas

Juuri näin.

Vierailija
7/8 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ajatella, et nyt elän tätä hetkeä eli Joulua.

Vaikka ymmärrän mitä Ap tarkoittaa.

Olen huomannut, että konvehtien yms.herkkujen reipas syönti tekee epämukavan olotilan. Joten pitää yrittää muuttaa taas syöntitapoja terveellisenpään suuntaan notta voi aloittaa uuden vuoden virkeänä.

Vierailija
8/8 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko ihmiset tosiaan, että hetkellinen haikeus ja surullisuus tarkoittaa masennusta?

Nuohan ovat ihan normaaleja tunteita, joita ihminen kohtaa päivittäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän