Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos synnyttää sairaalassa, niin saako synnytysasennon itse valita?

Vierailija
25.12.2016 |

Vai pitääkö synnyttää puoli-istuvassa asennossa?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän haluan minäkin vastauksen

Vierailija
2/26 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän se maksava asiakas olet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain päättää

Vierailija
4/26 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saanut valita, koska nämä korkeaa vastuuta ja korkeasti koulutetut kätilöt sanoivat minulle, että hehän ei ala lattianrajassa töitä tekemään, joten selälleen vaan makaamaan ja jalat levälleen.

Vierailija
5/26 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta saaneena voin kertoa, ettei se mene ihan niin, että otetaan aiemmin päätetty "asento" ja ryhdytään hommiin.

Voi olla, että tarvitaan apuvälineitä, jotka määrittelevät ponnistusasennon. Voi olla, että vauvan sydänäänet määräävät asennon. Voi olla, ettet jaksakaan ponnistaa suunnittelemassasi aktiivisessa asennossa, ja oletkin ihan mielelläsi puoli-istuvassa. Tai voi olla (harvemmin ensisynnytyksessä) että lapsi tulee ennen kuin ehdit sitä asentoasi ottaa.

Mutta ei kätilö ketään kiusaa ehdotuksillaan tai ohjeillaan.

Vierailija
6/26 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa valita, jos ei ole mitään hätää tai erityistilannetta. Jotkut mulkerot voi valittaa (kätilölle) vaikeista asennoista, mutta ei tartte uskoa. Pysyt tiukkana ja synnytät missä asennossa haluat.

Vierailija
7/26 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa asennon valita itse. Mulla kätilöt sen verran pyysi asentoa korjaamaan kun näkivät et vauvan kannalta toinen asento hetkellisesti parempi.

Vierailija
8/26 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa valita. Pidin pääni jopa kaksossynnytyksessä, jossa minut olisi kellistetty selälleni jalat ylhäällä telineissä jos hoitohenkilökunta olisi saanut päättää. Toki täytyy itse tietää mitä tekee.

Kyykyssä oli paaaljon helpompi ponnistaa ja kun olin sängyn päällä, ei lääkärinkään (B-vauva perätilassa) tarvinnut huonossa asennossa olla.

9/26 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut päättää. 3 x synnytystä NKL:lla.

Vierailija
10/26 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ymmärrän kyllä, ettei siis etukäteen voi sinällään päättää, että synnytyn tietyssä asennossa, mutta kuitenkin ajattelen, että jos tunnen että joku asento toimii, että voisin siinä sitten olla eikä kätilö pakota tiettyyn asentoon. Itse koen puoli-istuvan hyvin vastenmieliseksi asennoksi, joten en usko siinä synnyttäväni. 

Missä asennoissa olette synnyttäneet?

Onko kukaan synnyttänyt seisaaltaan?

Vierailija
11/26 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka ette saaneet päättää, niin miten se päätös evättiin teiltä? Sanottiinko teille vaan että tässä ja tässä asennossa nyt olette vai miten se meni?

Vierailija
12/26 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta, kaikki pitänyt ponnistaa yläviistoon. Kätilöt on maailman ainoa ammattikunta, jonka mielestä maan vetovoima toimii niin, että lapset pitää varmuudeksi synnyttää kohti kattoa eikä lattiaa. Paljon helpomminhan se lapsi ulos tulisi, jos painovoima saisi auttaa sitä alas ja ulos, mutta ei, kätilö haluaa, että vauvat synnytetään niin, että sattuu äitiin mahdollisimman paljon. Ei puhettakaan synnytystuolista tai kyykkyasennosta tai edes siitä, että olisi saanut olla kyljellään.

Vierailija
13/26 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, sairaaloissa synnytetään kätilöiden/ lääkäreiden rummutuksen tahdissa, käskystä ja minuutti-aikataululla. Et kai kuvittele, että sinä  pääsisit määräämään oman synnytyksesi asennot ja marssin tahdin. Omituista ajatuksenjuoksua.

Vierailija
14/26 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysytty. Meni niin vauhdillakin että sänkyyn jäin, sekin piti erikseen pyytää että sai sängyn päädyn ylös. Olisin ollut selällään jos en olisi maininnut.

Vierailija
15/26 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saanut valita, koska nämä korkeaa vastuuta ja korkeasti koulutetut kätilöt sanoivat minulle, että hehän ei ala lattianrajassa töitä tekemään, joten selälleen vaan makaamaan ja jalat levälleen.

Niille voi sanoa, että minun synnytys, minä määrään.

Kyllä mullekin yritti kätilö mussuttaa, että ei haluaisi jakkaraa, ja mä vaan karjuin, että tänne se jakkara.

Ja hyvin meni jakkarasynnytys.

Mutta noin oikeasti, kyllä mä ymmärrän sinänsä kätilöitäkin, onhan ne työasennot vaikeita, mutta jos mun pitää valita mun oman synnytykseni sujuvuus vai kätilön rasitusvammat, valitsen oman synnytykseni.

Vierailija
16/26 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Tämä on kyllä törkeää... :-(

17/26 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

No jaa. Ei ole törkeätä. Tilanteen mukaan mentiin ja kaikissa synnytyksissä tekijöitä, jotka estivät haluamieni synnytysasentojen toteuttamisen. Jakkaralla olisin halunnut synnyttää kaikissa synnytyksissä mutta tilanteet sellaisia että sängyssä synnytin puoli-istuvassa asennossa.

Vierailija
18/26 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kertoa omista toiveista heti saliin tullessa. Kyllä kätilöt ottavat järkevät toiveet huomioon. Täytyy kuitenkin muistaa, että synnystys on tapahtuma, joka ei ole täysin synnyttäjän hallinnassa, vaikka kuinka haluaisi. Kätilöt ovat auttaneet maailmaan satoja, ellei tuhansia vauvoja ja heidän ammattitaitoon kannattaa luottaa. Joskus heidän homma on antaa napakoita ohjeita ja se tehdään silloin vauvan ja äidin parhaaksi. Jos kaikki menee hyvin, ei kätilöllä ole syytä ryhtyä päsmäröimään.

Vierailija
19/26 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

No jaa. Ei ole törkeätä. Tilanteen mukaan mentiin ja kaikissa synnytyksissä tekijöitä, jotka estivät haluamieni synnytysasentojen toteuttamisen. Jakkaralla olisin halunnut synnyttää kaikissa synnytyksissä mutta tilanteet sellaisia että sängyssä synnytin puoli-istuvassa asennossa.

Silloin kyse ei ole siitä, että et SAANUT.

Vierailija
20/26 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä roikkuu. Viimeksi ei saanut pitää sukkia jalassa... että kyllä sieltä voi jotain määräystä tulla ylemmältä taholta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän